CașcarUber sau maxi-Uber? Galațiul avansează și în domeniul taximetriei (PAMFLET)

CașcarUber sau maxi-Uber? Galațiul avansează și în domeniul taximetriei (PAMFLET)
Deja am găsit pe traseu mașini Uber care fac traseul “Parc CFR – Port”
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Vă era dor de epoca maxi-taxi din orașul de la malul Dunării? Se va întoarce mai devreme decât anticipam, dar sub altă haină. Aparent e vorba de Uber, dar nu băgăm mâna în foc.

Nu seamănă cu cel din SUA

Apariția trotinetelor electrice în reședința de județ nu este singura dovadă a ultimelor săptămâni că europenizarea acestui loc se derulează după un plan bine stabilit. Chiar și la o viteză redusă, importantă fiind tendința. Dacă vreun înalt funcționar de la UE ar întreba despre Galați, i-am răspunde de pe pista dedicată bicicletelor și scuterelor verzi. Ar fi elocvent. Mai nou, în urbe își face loc serviciul de taximetrie evoluată, adică Uber-ul, o activitate încă neînțeleasă de toată lumea. E foarte posibil nici să nu-i deslușească prea curând tainele, căci acest serviciu implementat între Țigline și Mazepe nu seamănă deloc cu sistemul apărut în 2009 în Statele Unite ale Americii.

Combinație cu iz vintage

Momentan, nu se știe cum va fi botezat acest serviciu recent adoptat la malul Dunării: maxi-uber, după modelul transportului public eliminat în timpul mandatului lui Marius Stan, sau cașcaraUber, o combinație cu iz vintage care ne reamintește romantismul de pe bulevardele Galaților din anii ’90 și 2000. “Mă bucur mult că am adus Uber-ul la noi în oraș, era nevoie de așa ceva, visez la acest obiectiv fix de când ne-a scos Stan de pe trasee. Epoca maxi-taxi-urilor merita înviată”, ne-a declarat Costel Ambuteiaj, fost șofer de maxi. L-am întrebat dacă Uber-ul din Galați va fi maxi-taxi 2.0, după ale sale afirmații, și ne-a zâmbit cu subînțeles: “Nu vă convine? Mergeți în continuare cu taxiul!”

Definiția, ca principal atu

Se pare că totul a plecat de la o definiție de circulație internațională a serviciului de “ride sharing”: șoferii înscriși în aplicație pot munci când vor și cât vor. “Păi, nu-i nicio șmecherie, la fel era când făceam maxi-taxi. Dacă n-aveam chef, nu ieșeam pe traseu, că nu știa șeful dacă sunt sau nu. Uber e pe sufletul nostru”, l-a completat un alt cetățean, Nelu Antigel, care se laudă că a condus primul Barcas de pe străzile municipiului, gen de dubă care a a îmbogățit folclorul local cu termenul de “cașcarabetă”. Domnul Nelu a lăsat să se înțeleagă că circulația rutieră va resimți din plin apariția Uber: “Ca-n vremurile bune, voi opri și în intersecție dacă vreau. Ori ne facem europeni, ori nu?!” No (other) comment.
Taxi Ș. Impoziti

Pamflet în versuri

LA MUNCĂ !!! (ordin de zi pe minister) de Submarin Cosorescu

La muncă! La muncă!
Scriitorul trebuie condamnat la muncă silnică,
pe viaţă, şi pe moarte, să se sature, să-i ajungă,
să nu mai viseze, să nu mai trăiască mult şi uşor (!)
Ce-i cu atâta frumuseţe estetică nejustificată (?)
Ce-i cu atâta mâzgăleală pe handicap de locuitor (?)

La muncă! La muncă!
Dragostea trebuie pedepsită, legată în lanţuri,
pusă la stâlpul contemporan al rușinii
trebuie ștearsă de pa supra/fața pământului,
trebuie scoasă din minte și din Univers
pentru totdeauna, să nu se mai audă niciodată (!)

Galațiul în imagini

Vocea cetățeanului, vocea politicianului

Trasee atent delimitate

* În primul rând, așa cum se poate observa în fotografia de susținere a textului principal, nu poate funcționa Uber-ul la noi fără să afișeze traseul frecventat. Fie că e vorba de “Parc CFR - Port”, “Micro 19 - Patinoar” sau “Centru - Casa Roșie”, traseele trebuie atent delimitate.
* Conform principiilor Uber, “serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reținută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client”. Vă reamintiți dialogurile incendiare cu șoferul de maxi sau de taxi? “A, iar veniți cu bani bătuți… De unde naiba să vă dau rest la 100 de lei la ora asta? Mergeți și schimbați, îmi pare rău! Opresc aici, văd că nu înțelegeți, căutați pe altcineva!” Circulai, carevasăzică, o stație fără să achiți fizic. Uber avant la lettre…
* După fiecare călătorie, șoferii din acest nou sistem trebuie să noteze pasagerii pe o scară de la 1 la 5 stele. Unii dintre foști angajați ai societăților de maxi-taxi se întreabă dacă e timp disponibil pentru a nota un client: “Eu cu dreapta țin țigara aprinsă, iar cu stânga trag de volan. Cum să pun steluțe în dreptul unui pasager? Ce, am mai multe mâini, ca caracatița? Asta e o aberație.” Ce-i drept, au dreptate băieții.
Uberești-Meria

Piețara covidată făcea și evaziune

Știrea este aparent seacă, doar pagina de pamflet a Vieții libere își permite s-o dezvolte: “O femeie de 50 ani din Galaţi, confirmată pozitiv cu Covid-19, a fost surprinsă în timp ce vindea produse agroalimentare la o tarabă din piaţă (foto). Ea a fost amendată cu 1.000 de lei, anunţă Poliţia Locală.” Iar acum continuarea, care nu e chiar ca la Radio Erevan: doamna vindea produse agroalimentare fără să elibereze bon fiscal. Altă infracțiune, cum ar veni. Totuși, Poliția Locală prinsese peștele cel mare, nu se mai împiedica de mărunțișuri.
Programul Tarabla

Precizare

Materialul acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Informaţiile prezentate pot sau nu să fie adevărate. Imaginile incluse sunt proprietatea cotidianului "Viaţa liberă". Toate drepturile rezervate "Viaţa liberă".

Citit 741 ori Ultima modificare Vineri, 09 Aprilie 2021 11:42

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.