Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
4 comentarii

La Sibiu, pistele de biciclete nu înseamnă doar o dungă trasă cu pensula pe trotuarul, şi aşa înghesuit, ca la Galaţi, ci culoare speciale pe carosabil. Proiectul de amenajare a pistelor pentru biciclete a demarat în anul 2007, cu o scurtă pistă pentru agrement prin Parcul Sub Arini şi a fost continuu extins, fiind posibilă utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ la autovechiculul cu patru roţi. E drept, şi primarul Sibiului a pedalat pe două roţi ca la inaugurarea pistelor! În prezent, Sibiul are 56,5 km de pistă pentru biciclete pe 33 de străzi, iar la finele anului va depăşi 70 km. Pe site-ul municipalităţii sibiene există chiar şi o hartă a pistelor amenajate astfel încât să aibă continuitate. Pentru toate acestea Primăria Sibiu merită o bilă albă, cu două roţi!
În Galaţi, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a demarat în 2009 acţiunea de marcare a pistelor de biciclete pe trotuare şi a promis 13.850 metri liniari numai pentru pedalat. La ora actuală, pe trotuarele din Francezi vopseaua s-a şters, iar pe Faleza Dunării, plimbăreţii cu autopingeaua se simt continuu ameninţaţi de cei pe două roţi. În plus, bicicliştii au parte de piste pline de obstacole, cu maşini parcate, chioşcuri sau guri de canalizare. Pentru că pista de biciclete nu înseamnă doar o linie trasă pe trotuar, ci o suprafaţă specială, aflaţi că singura pistă reală de biciclete din Galaţi este în Parcul Rizer. Mai e loc de îndoială cui îi revine bila neagră? Primăriei Galaţi!

Citit 6386 ori Ultima modificare Duminică, 30 Iunie 2013 16:20

4 comentarii

  • postat de Marton Joi, 04 Iulie 2013 12:13 Link la comentariu
    0
    1

    In plus Nu exista piste pentru biciclete in Galati si pentru ca :
    1. Conducerea orasului nu este "educata" in acest sens . Pentru marea lor majoritate folosirea bicicletei in alte scopuri decat recreational este tabu . Este chiar injositor sa te duci la serviciu calare pe bicicleta . Stiu , se gaseste scuza ca trebuie sa fii la costum , parfumat si frizat. Dar .... numai la noi este scuza asta . La belgieni , olandezi , danezi eta etc nu au motive de asemea scuze pentru ca au alt nivel de cultura , muuuult superior. La ei nu este nimic injositor ca un ministru sa plece la cabinet calare pe bicicleta. Concluzia : la noi snobismul este pe val.
    2. La fel ca la alesi si la "talpa" tarii mentalitatea este aceeasi . Sunt rupti in fund dar vor sclavia automobilului si a manelelor. Cat despre generatia tanara ... au numai avioane in cap : manele,femei , BMW -uri si bistari.

    Raportează
  • postat de Constantin Luni, 01 Iulie 2013 13:39 Link la comentariu
    0
    0

    Fratilor, nu avem "cultura bicicletei" si nici nu o vom avea vreodata. Vedeti vreun domn cu studii/functie sau vreun interlop cu BMW sa merga pe bicla ? niciodata . Doar cei care nu-si permit masina isi iau o bicla SH si o folosesc pana la uzura totala. Apoi, suntem in Olanda , Danemarca cu piste separate pt masini si biciclete ? aici ai sansa sa mori pe sosea in orice clipa in traficul asta salbatic (eu insumi am fost aproape strivit de un "profesionist" de la TRANSURB acum vreo luna). Asa ca -desi sunt un infocat fan al bicicletei- spun : abandonati ideea ca vom fi candva un popor de biciclisti si nu va cumparati una. Nu va faceti iluzii , nu s-a nascut primarul ala care sa tina cu biciclistii !

    Raportează
  • postat de Vali Luni, 01 Iulie 2013 10:28 Link la comentariu
    0
    0

    Fratilor, biciclistii cu haitele de maidanezi nu se impaca! Sa fie clatr pentru toata lumea, pana nu or sa dispara maidanezii si masinile de pe trotuare nu or sa apara biciclistii!

    Raportează
  • postat de coana Mitza Luni, 01 Iulie 2013 09:18 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru ca:
    1. in realitatea, sunt foarte putini biciclisti. Nu cred ca, real, sunt mai mult de 4-5.000 in oras, deci undeva pe la 2%. Ma refer la cei care folosesc sa zicem macar de 2-3 pe saptamana bicicleta, nu care o tin in balcon. Binenteles nu-i includ aici pe aia de o folosesc ca sa se duca la carciuma si care se fac muci, devenind un pericol pentru altii;
    2. nu avem trotuarele care sa permita piste "pe bune". Cu exceptia falezei (unde iese la promenada aproape tot orasul), foarte putine zone mai permit amenajarea unor piste pe bune;
    3. nu exista o "cultura" a utilizarii bicicletei - pentru sanatate, pentru mediu etc.
    4. pentru ca populatia rroma fura sute de capace de canalizare si politia doarme. Sau sunt mana-n mana;
    5. pentru ca nimeni nu s-a gandit sa amenajeze niste locuri "de parcare" pentru biciclete. De exemplu merg pe tzoacla pana la Primaria sa depun/cer o hartie. Unde las "vehicolul"? Asta lasand la o parte ca foarte probabil nu pot intra in institutiile publice in "short" - cam cum merg 99,9% din biciclisti... Sau daca ies pe "pista" de pe Faleza, unde "parchez" daca vreau sa beau un suc cu prietenii, o bere? O sprijin de gardul carciumii, ca la Marletzii din Vale?
    6. etc., etc.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.