Evaluaţi acest articol
(22 voturi)
24 comentarii

Reabilitarea străzii Basarabiei pe tronsonul cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu - investiţie votată de aleşi în februarie 2016 şi licitată de trei ori în 2017 de către Primăria municipiului Galaţi - va fi executată de Asocierea Tancrad SRL – Lemacons SRL. La finalul lucrărilor care vor costa 11.855.036 de lei fără TVA, artera va spune adio tramvaiului, dar va fi gata să primească troleibuzele.

Lansată pe 13 ianuarie şi anulată pe 26 ianuarie 2017, relansată pe 5 octombrie şi anulată pe 9 octombrie 2017, şi, în cele din urmă reluată pe 31 octombrie, licitaţia pentru modernizarea străzii Basarabiei pe segmentul cuprins între Traian şi Mihai Bravu s-a finalizat cu succes. Potrivit Primăriei municipiului Galaţi, câştigătoarea contractului este Asocierea Tancrad SRL – Lemacons SRL cu o ofertă de 11.855.036 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Trebuie spus că modernizarea acestui segment al străzii Basarabiei face parte dintr-o investiţie de amploare. „Reabilitarea infrastructurii transport inclusiv viaducte axa Est –Vest, intrări în Galaţi”, estimată la peste 145 milioane de lei.

Ce lucrări se vor executa

Conform Primăriei, termenul prevăzut pentru executarea lucrărilor este de 14 luni. Este vorba despre: refacerea sistemului rutier pe partea carosabilă pe toată lăţimea străzii, refacerea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor, asigurarea scurgerii apelor prin guri de scurgere racordate la reţeaua de canalizare, reabilitarea reţelelor de apă şi de canalizare, inclusiv al branşamentelor şi a subtraversărilor, desfiinţarea liniilor de tramvai şi instalaţii electrice pentru extindere troleu.

De ce spunem adio tramvaiului? 

Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, intenţia de a reabilita strada Basarabiei s-a manifestat încă din 2015, când Primăria i-a plătit firmei ADD Global Service SRL 140.675 de lei pentru documentaţia de avizare a lucrărilor, documentaţie votată de aleşii locali în ianuarie 2016. Pentru prima etapă a lucrărilor, strada Basarabiei, proiectul, care prevedea, printre altele, reabilitarea căii de rulare a tramvaiului linia de tramvai a fost realizat de Proiect SA, în 2016, şi a costat 119.000 de lei.
După ce prima licitaţie, din ianuarie 2017, a fost anulată, autorităţile au ajuns la concluzia că linia de tramvai nu se mai justifică şi, implicit, nici lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact. Pentru excluderea lor din proiect a fost necesară actualizarea documentaţiei, tot de către Proiect SA, contra sumei de 56.000 de lei fără TVA. Vestea bună este că, în loc de tramvaie, pe strada Basarabiei ar putea circula troleibuzele.
„Zona cuprinsă între Traian, la Baia Comunală, şi până în Mihai Bravu, va fi refăcută în totalitate ca infrastructură. Proiectantul şi toate datele puse la dispoziţie de Transurb nu ne-au încurajat în a merge, în continuare, cu linia de tramvai. Linia aceasta e generatoare de costuri foarte mari, şi nici nu mai este folosită. Deci Basarabiei se va transforma în stradă eminamente pentru autoturisme şi autobuze şi, într-un viitor poate apropiat, vom extinde linia de troleibuze pe zona aceasta”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu la finele anului trecut.

Citit 10494 ori Ultima modificare Luni, 26 Februarie 2018 11:15

24 comentarii

  • postat de Bog Duminică, 25 Februarie 2018 10:14 95.76.1.*** Link la comentariu
    4
    20

    Bine cai tăiați linia atât știi în galati primarii sa taie linimile de tramvai la cât mai puține străzi. Cu linii de tramvai luați exemplu de la Cluj și timisoara care făcut infrastuctura străzilor și nu a desființat traseele de tramvai lăsați așa strada dați drumul la tramvaie ca sa ajungi.în bazinul nou trebuie sa cobori.la baia comunala și piața centrala Ptr a lua pe 13 mai mare rușine celor de la transurb 7 39 40 41 44 nu se poate așa ceva restul în loc străzilor cu linii de tramvai ați. Băgat autobuze de stai.și. aștepți în stațiunea și. Nu.vine autobuzul.la ora care este pe panou în stații uuuuuuaaaaaa tancrad lemacons aaaaaaffffaaaarrrrraaaa cu aceste firme desființate definitiv. Apropo. Ce facem cu sportul gălățean csm dunărea galati hochei masculin rămânem fără echipa mai mare rușine cu patinoar și nu ai echipa din sezonul următor csu danubius galati handbal feminin masculin liga națională liga secunda united galati futsal masculin liga 1 afc universitatea galati afc universitatea galati 2 fotbalul feminin liga secunda csu galati volei feminin liga secunda phoenix galati baschet masculin liga națională liga 1 arcada galati volei masculin liga națională ce facem domnilor cu aceste echipe cu bugetul pe anul acesta Ptr sportul galatean este stand bay chiar vreți. Sa rămână galatiul fără aceste echipe la diferite sportul ce fac acele firme tancrad lemacons vega nu.fac nimic nu dau.nici.un ban Ptr susținerea acestor echipe.la diferite sporturi care ne reprezintă galatiul în liga națională și. Secunda

    Raportează
  • postat de lider Vineri, 23 Februarie 2018 21:30 89.137.137.*** Link la comentariu
    12
    8

    E bine ca se face acea portiune pt ca era foarte distrusa dar sper sa nu faceti si pista de bicilete pt ca daca se face pista se elimina multe locuri de parcare. Bicicleta poate ocoli deci nu mai faceti piste ca e o tampenie sa anulezi zeci de locuri de parcare ca sa faci piste unde trec din an in pasti cate un biciclist pe acolo. Are loc sa treaca biciclistul si nu trebuie piste decat poate acolo unde chiar nu poate trece. Anulati pista de pe tecuci ca nu mai au loc masinile.

    Raportează
  • postat de Terente...de Galati Vineri, 23 Februarie 2018 19:34 89.137.231.*** Link la comentariu
    7
    20

    Cineva spunea de autobuze gen" Isuzu"...Cred ca in situatia actuala din infrastructura rutiera galateana este cea mai buna solutie. Vad ca la Braila se poate...Daca vrem transport modern cu tramvaie moderne si cai moderne de rulare, mai intai de toate trebuie educat "calatorul galatean". Iar prima regula ar fi : sa-si platesca calatoria!

    Raportează
  • postat de vic Vineri, 23 Februarie 2018 17:45 86.127.113.*** Link la comentariu
    5
    19

    Niste cretini pot lua asa o decizie.Doar sa faca aceasta strada numai pt trolee ca la cat sunt de late nu vor circula decat ele.

    Raportează
  • postat de Ion Vineri, 23 Februarie 2018 17:42 172.56.12.*** Link la comentariu
    2
    22

    Aceleasi firme construiesc tot in orasul asta de 2 lei o sa mi para rau dle primar cand o sa va loveasca d.n.a ca prea e cusut cu ata alba si parcare si basarabiei si toate strazile astea 2 firme si am vazut ce treaba fac de ti vine sa te multi in alt oras.......

    Raportează
  • postat de Carmen P - Aha! Vineri, 23 Februarie 2018 17:00 193.230.156.*** Link la comentariu
    5
    8

    De aceea sunt statiile pozitionate "aiurea-n tramvai", la mare distanta de intersectii, treceri, piete, blocuri, orice. Ca sa nu mai aiba clienti, sa se poata renunta la transportul in comun, la inceput la cel cu tramvaie. La fel ca la termoficare.

    Traiasca si infloreasca afacerile cu fier vechi.

    Dar la impozite, vad ca nu se renunta. Nici la taxa de habitat.

    Am mai scris ca statiile de tramvai sunt locate fix la mijlocul distantei dintre statiile de autobuze, astfel ca nicio tranbordare nu este posibila.

    Raportează
  • postat de Carmen P - Cineva trebuie sa-si vinda motorina! Vineri, 23 Februarie 2018 16:48 193.230.156.*** Link la comentariu
    0
    13

    Poate fi un bun motiv de renuntare la tramvaie. Ca si la trenuri, de altfel.

    Raportează
  • postat de Toader Vineri, 23 Februarie 2018 13:40 82.137.13.*** Link la comentariu
    2
    23

    Avand in vedere ca linia de contact a troleibuzelor necesita niste stalpi implementarea se va face in trei faze.
    Prima faza va fi achizitionarea troleibuzelor Skoda din Cehia. Deja s-au facut vorbele, vizitele de curtoazie, s-au dat/luat parandaraturile, etc.
    A doua faza va consta in punerea in functiune a troleibuzelor. In lipsa liniei de contact troleibuzele vot fi tractate la shtanga de tractoare. In acest sens exista experienta si expertiza necesare inca de acum 30 de ani.
    A treia faza va fi trecerea de la tractiune la autopropulsie. Asocierea Vega-Lemacons va monta stalpii necesari pentru linia de contact. Se vor face studii de prefezabilitate, fezabilitate, licitatii, contestatii, etc.

    Raportează
  • postat de Ce incuiati! Vineri, 23 Februarie 2018 12:47 188.25.111.*** Link la comentariu
    3
    22

    Pentru incuiatii de mai jos! E hodorogeala pentru ca infrastructura e la pamant, liniile indoide, macadam etc. Duceti-va pe Otelarilor si sa-mi spuneti daca simtiti hodorogeala si vibratii. Vai de capul vostru de comunisti! Lasati ca o sa aveti poluare in plus acum.

    Raportează
  • postat de Radu Vineri, 23 Februarie 2018 11:54 89.121.153.*** Link la comentariu
    3
    20

    Explicatia e simpla si v-o spun eu: in Galati nu in stare niciun inginer sa toarne un asfalt care sa nu se mai crape de-a lungul liniilor de tramvai....sau mai bine zis: nu e in stare niciun inginer de la firmele care fac afaceri cu statul.

    Insa prostia mult mai departe. In Galati, inginerii nu sunt in stare nici macar sa ingroape sinele la tramvai la nivelul asfaltului, astfel incat sa nu-ti rupi masina cand treci peste ele.

    Si atunci dom' primar gaseste solutia slavatoare: fara tramvai.

    Raportează
  • postat de niciazi Vineri, 23 Februarie 2018 10:40 188.24.197.*** Link la comentariu
    11
    30

    Observ faptul ca tamvaiele sunt eliminate si inlocuite cu mijloace de transport clasice, generatoare de poluare.
    Usor osor o sa ne sufocam de noxe si de autovehicole.

    Raportează
  • postat de Gogu Vineri, 23 Februarie 2018 10:29 82.208.137.*** Link la comentariu
    21
    18

    Ce bine ca scapam de tramvaie ! Ne distrugeau casele.

    Raportează
  • postat de radu Vineri, 23 Februarie 2018 09:45 81.12.150.*** Link la comentariu
    4
    21

    si ce traseu va avea linia de troleu?

    Raportează
  • postat de Ady Vineri, 23 Februarie 2018 09:38 5.13.207.*** Link la comentariu
    2
    27

    Atunci puneti linia de troleu din Piata Energiei pana la Bazinul Nou sau chiar Badalan ca siasa a-ti desfiintat trasee.

    Raportează
  • postat de rodax Vineri, 23 Februarie 2018 08:54 193.231.148.*** Link la comentariu
    4
    29

    deci,pana la troleibuze vom fi nevoiti sa inspiram noxe de la autobuze.poluare si iar poluare.noi galatenii nu suntem in rand cu lumea.

    Raportează
  • postat de Sandu Vineri, 23 Februarie 2018 08:33 109.103.134.*** Link la comentariu
    6
    44

    Am fost in multe orase si capitale europene.Peste tot am vazut tramvaie moderne care circula bine merci si chiar in zone centrale..La noi la Galati sunt niste inteligenti care ignora importanta acestui mijloc de transport pe motivul ca este greu de intretinut calea de rulare.Istoria acestui oras spune ca am fost printre primele orase din tara cu astfel de mijloace de transport dar ce conteaza asta.Daca nu putem sa facem ceva bun mai bine sa stricam si ce am avut care desigur necesita munca si bani si sa facem studii de fezabilitate neconcretizate in ivestitii cu adevarat benefice pentru oras.Este trist ca acest oras este condus acum de niste neica nimeni cu pretentii care nu ar fi buni nici pentru o comuna.

    Raportează
  • postat de George Vineri, 23 Februarie 2018 08:13 89.136.76.*** Link la comentariu
    2
    24

    Ar fi dar aici nu e vorba de binele galatenilor ci de binele conturilor grase a celor din primarie. Nu ti-e clar?

    Raportează
  • postat de galctane Vineri, 23 Februarie 2018 08:13 194.102.208.*** Link la comentariu
    13
    14

    Se putea la fel si pe str. Traian, dar unde nu-i cap, vai de... tramvaie - este o asa hodorogeala (zi si noapte) !

    Raportează
  • postat de eu asa zic Vineri, 23 Februarie 2018 07:46 89.136.187.*** Link la comentariu
    22
    7

    trolebuzele astea mari ar ingreuna foarte mult traficul rutier mai ales in orele de virf. plus ca sint si lente. mai bine niste autobuze mici, gen isuzu.

    Raportează
  • postat de IC Vineri, 23 Februarie 2018 06:40 86.125.62.*** Link la comentariu
    2
    36

    Este clar , transportul cu tramvaiele in Galati ,inaugurat pe 14 august 1900 , este pe moarte. O intrebare ma scaie ,: tot Asocierea Tancrad SRL – Lemacons SRL , nu mai exista alti constructori oare ?

    Raportează
  • postat de cetatean Vineri, 23 Februarie 2018 05:49 79.116.103.*** Link la comentariu
    1
    15

    nu vezi ca scoate linia de tramvai ce sa mearga in bazin decit 13 , problea e ca sa bagat o gramada de bani in infrastructura aia din anii 2010 pe portiunea Baia Com. pina in Domneasca referitor la refacerea liniei si a carosabilului

    Raportează
  • postat de io Vineri, 23 Februarie 2018 03:35 5.13.182.*** Link la comentariu
    7
    23

    Cei care au luat decizia asta sunt niste idioti, strata Basarabiei este foarte ingusta, iar troleibuzele sunt mult mai late decat tramvaiele si se va congestiona principala artera care traverseaza orasul de la V la E si leaga Combinatul de Santierul Naval. Sunteti de tot rasul! Ganditi cu altceva nu cu creerul!

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Vineri, 23 Februarie 2018 01:45 89.137.137.*** Link la comentariu
    12
    18

    e alta minciuna :))) si oricum, troleibuzul nu este la fel de eficient ca tramvaiul....

    Raportează
  • postat de Propunere : Vineri, 23 Februarie 2018 00:11 89.137.225.*** Link la comentariu
    21
    25

    si daca puneti o linie de tramvai care sa mearga din port Bazinul Nou , sa ocoleasca prin Piata Mare si apoi sa urce spre Micro 19 , si invers nu este o solutie ??

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.