Galaţiul, în competiţie pentru 50 de autobuze noi

Galaţiul, în competiţie pentru 50 de autobuze noi

Evaluaţi acest articol
(19 voturi)
7 comentarii

Primăria municipiului Galaţi încearcă să obţină finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu, pentru achiziţia a 50 de autobuze noi electrice hibrid. Cererea de finanţare şi documentaţia completă au fost depuse pe joi, pe 1 noiembrie 2018. Pentru aceşti bani, municipalitatea gălăţeană intră în competiţie cu toate celelalte administraţii locale.

”Achiziţia de mijloace de transport mai puţin poluante – 50 de autobuze noi electrice hibrid”, studiul de fezabilitate aferent, precum şi „Planul de calitate a aerului în municipiul Galaţi pentru dioxid de azot şi oxizi de azot (NO2/NOx), perioada 2018-2022”, sunt hotărârile pe care aleşii locali le-au votat în ultimele două luni. Documentele erau necesare pentru ca Primăria să poată solicita finanţarea în cadrul Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane, program lansat de Administraţia Fondului pentru Mediu.

Cerem mai puţin, în speranţa că vom primi ceva

Conform documentelor care însoţesc hotărârea, un municipiu reşedinţă de judeţ poate obţine o finanţare de 110 milioane de lei pentru înnoirea parcului auto, în cadrul acestui program lansat de Administraţia Fondului de Mediu. Aleşii locali au aprobat, însă, o valoare totală a achiziţiei de 81,3 milioane de lei (fără TVA) - cheltuieli eligibile, din care 65,1 milioane de lei (fără TVA) plus 12,3 milioane de lei (TVA), reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu. Contribuţia municipiului Galaţi ar urma să fie de 20 la sută din valoarea eligibilă a proiectului, adică 16,2 milioane de lei fără TVA. Consilierul local PNL Paul Găvănescu a întrebat de ce nu se merge la cota maximă care poate fi accesată - 110 milioane de lei, mărind, astfel, numărul de autobuze.
„Din informaţiile pe care noi le avem, sincer să fiu, vom încerca marea cu degetul prin acest proiect pe fondurile de Mediu. Staţi să vedem dacă ni le acceptă pe acestea 50, şi dacă nu cumva sunt deja prea multe! Noi intrăm în competiţie cu toate celelalte municipii din România, şi vom vedea cine va avea de câştigat, pentru că suma e limitată. Vom fi o surpriză pentru cei de la Bucureşti, pentru că nu ştiu dacă ne era şi nouă adresat. Dacă vor mai rămâne bani, cu siguranţă putem oricând face o şedinţă extraordinară pentru a suplimenta numărul de autobuze”, a explicat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.

Nu se renunţă la credit

„S-a ivit o oportunitate în ceea ce priveşte achiziţia autobuzelor pe fonduri de mediu, şi, fiind un concurs de proiecte, nu avem garanţia că vom fi declaraţi câştigători. Nu renunţăm la credit, dar momentan încercăm să profităm de această oportunitate şi vom vedea dacă vom avea sorţi de izbândă. Dacă nu, vom încerca în continuare, pe o formă de creditare pentru a moderniza transportul în comun”, ne-a declarat edilul.
Potrivit acestuia, indiferent dacă vor fi achiziţionate cu fonduri guvernamentale sau cu bani împrumutaţi, cel mai probabil am putea vedea pe străzile oraşului primele autobuze noi-nouţe la sfârşitul anului 2019 sau începutul lui 2020. Cert este că, în prezent, operatorul public de transport, SC Transurb SA, operează 28 de trasee de autobuz cu o lungime de 467,13 km, cu 98 de autobuze, parcul de vehicule fiind în scădere faţă de anul 2017, ca urmare a casării unor vehicule uzate.

Citit 6055 ori Ultima modificare Luni, 05 Noiembrie 2018 10:25

7 comentarii

  • postat de Vlad T.I. Miercuri, 07 Noiembrie 2018 10:31 89.121.200.*** Link la comentariu
    0
    0

    Edilul stie ca acum pe strazile orasului circula niste harburi ordinare, poluante si zgomotoase (DAF-urile rosii de exemplu).

    E o veste buna ca se vrea modernizare parcului auto.

    Intrebarea este cine plateste pentru achizitiile prostesti de autobuze SH de pana acum?

    Cine e responsabil din Primarie pentru dioxidul de azot şi oxizii de azot pe care ii inhalam zilnic?

    Raportează
  • postat de Ramona Luni, 05 Noiembrie 2018 12:14 82.137.12.*** Link la comentariu
    2
    7

    Vă dă Tovarășii de la Teleorman aprobare dacă vă botezați orașul Galați /Dărămatii GĂLĂȚENI și Schimbați Stema cea cu Ancora cu Prazul

    Raportează
  • postat de Gigel pagubitul. Duminică, 04 Noiembrie 2018 20:05 188.24.223.*** Link la comentariu
    5
    3

    Va rog eu frumos bagati mai multe trasee care merg de la o periferie la alta a orasului gen capat micro 20 spre movileni nu este masina trebuie sa schimb 3 autobuze sa ajung pe la complex tirighina, naveta 3-4 ore pe zi pfffff pt un drum de 9km din capat in capat al orasului laso in mama ei de treaba.

    Daca castiga primaria Galati, bagati autobuzele vechi care mai sunt bune pe trasee extra.

    Dar cel mai mult va rog eu odata pentru totdeauna scoateti nenorocitele de tramvaie, iar liniile nu le mai schimbati bagati tot orasul in santier degeaba, nu foloseste nimeni tramvaie si sunt extrem de scumpe sa numai zic de infrastructura. Din ce am vazut in bucuresti 1 singur tramvai nou costa 1.2mil$ CEEEEE? de banii aia luati 10 autobuze inacceptabil asa ceva.
    Va roaga un cetatean pavati toate liniile de tramvai din zona Micro 19 pana la patinoar/bariera si creeati a 3 a banda pe sens + banda dedicata autobuz pe prima banda+ banda bicicleta combinate, este extrem de aglomerata artera Ultimu leu>doja>ireg>siderurgistilor>micro39> patinoar din cauza ca desi sunt 2 benzi pe sens prima e plina de masini parcate iar tramvaiele sunt inutile pe acest traseu, cel mai aglomerat autobuz din Galati e 11 care vine din Centru > tiglina > doja etc pana la patinoar si mereu e sauna in acel autobuz.

    Raportează
  • postat de Nici în lac, nici în puț, mai bine autobuze electrice, ăsta-i viitorul. Duminică, 04 Noiembrie 2018 07:20 213.233.101.*** Link la comentariu
    2
    4

    Nici în lac, nici în puț, economia de carburant fiind de nou autobuzul, de aproximativ 18%. Autobuzul are ca mijloc de propulsie, 90%, motorul cu ardere internă, restul de 10%, fiind motorul electric care intră în acțiune doar în sarcină în demaraj din plecare de pe loc, și mersul în ralanti, în stație, urcare în rampă, capacitățile tehnice fiind asemănătoare cu autobuzul cu ardere internă, autobuzul hibrid fiind mai scump, prin intervenția sistemului electric de propulsie și încărcare a bateriilor. Având în vedere distanțele scurte între capetele traseelor autobuzelor, eu cred că autobuzele electrice sunt mai rentabile, energia electrică fiind mult mai ieftină decât motorina,motorină în continuă scumpire, ca să nu mai pui lipsa poluării și sentențiozitatea funcționări autobuzelor electrica, întreținere mult mai ieftină și complexitatea întreținerii, mult mai ușoară și ieftină.

    Raportează
  • postat de Ana Sâmbătă, 03 Noiembrie 2018 13:51 142.93.221.*** Link la comentariu
    7
    8

    Sau puteri sa luati la oferta speciala, 3 plus 1 gratis, carute de pe la Independenta, Sendreni, Vanatori, ca vorba aia, oricum transportul public e " pe butuci" :))))

    Raportează
  • postat de Abureli propagandiste cu iz de trandafiri Sâmbătă, 03 Noiembrie 2018 12:44 89.136.2.*** Link la comentariu
    3
    25

    Abureli ca de obicei si bani deturnati.. Viata libera are o rata medie de publicare de articole in care se anunta lansari si chiar ca s-au cumparat noi mijloace de transport cam o data la fiecare 2 luni. Unde sunt mijloacele noi ca lumea inca impinge la troleibuze plus ca, sa iesiti in statii dupa ce se lasa intunericul sau dupa oerele 18-19 sa vedeti ce autobuze vechi apar pe trasee, inclusiv Isuzu.
    Chiar acum 1-2 saptamani un autobuz pe traseul 29 a inceput sa scoata fum si a fost retras. Inca se fura si se minte public la greu la galati.

    Raportează
  • postat de Terente...de Galati Sâmbătă, 03 Noiembrie 2018 09:21 89.137.231.*** Link la comentariu
    3
    23

    Ati tocat banii ani de zile pe pomeni si pe menținerea unui parc de masini bune de dat la fier vechi. Acum , bociti si jeliti!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro