Mai e mult până departe

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Deficienţe, probleme, termene *

Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, îndeplinirea cerinţelor de aderare la Spaţiul Schengen a fost subiectul întâlnirii de luni dintre prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun şi reprezentanţi ai Inspectoratului Poliţiei de Frontieră, ai Companiei Naţionale de Căi Ferate – Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, ai Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale şi ai Administraţiei Porturilor Dunării Maritime.

S-a discutat despre deficienţele care se semnalează la această dată şi măsurile necesare a se aplica în perioada imediat următoare, cu termene precise.

Graficul lucrărilor aflate în curs de derulare, cu termene de execuţie, asumate de firmele constructoare va ajunge curând pe masa prefectului.

Care sunt problemele?

Atât la Punctul de trecere a frontierei Galaţi Rutier, cât şi la Oancea, printre altele, trebuie adaptată infrastructura la fluxul de pasageri astfel încât controlul de frontieră şi cel vamal să poată fi efectuate pe mai multe linii.

În acelaşi timp, trebuie creată o zonă de tranzit care să ofere facilităţile necesare staţionării persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor, fiind necesare în acelaşi timp spaţii speciale destinate persoanelor cărora li s-a refuzat intrarea, cât şi pentru solicitanţii de azil.

PTF Galaţi Portuar trebuie amenajat pe un ponton plutitor complex destinat traficului de pasageri. În prezent, se lucrează la întocmirea caietului de sarcini şi a documentaţiei de atribuire pentru licitaţia de achiziţionare a pontonului.

În ceea ce priveşte PTF Galaţi Feroviar, va fi nevoie de un spaţiu adecvat, precum şi de construirea unui gard, de o parte şi de alta a căii ferate, de la intrarea trenului în România, până la punctul de trecere a frontierei, traseu ce trebuie iluminat pe timp de noapte şi supravegheat video.

Citit 578 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.