Pasaje rutiere subterane în intersecţiile bulevardului Coşbuc cu străzile Basarabiei, Tecuci şi, eventual, cu Gheorghe Doja - Mihail Kogălniceanu, dar şi un asemenea pasaj la intersecţia cu strada Brăilei, ar putea fluidiza traficul aglomerat din Galaţi. Despre aceste planuri ambiţioase a vorbit, recent, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Chiar dacă Primăria municipiului Galaţi a atribuit deja contractul pentru modernizarea bulevardului George Coşbuc, pe segmentul cuprins între strada Brăilei și strada Henri Coandă, asta nu înseamnă că renunţă la planurile de a revoluţiona traficul în această zonă. Despre aceste planuri aţi putut citi deja în ziarul "Viaţa liberă": "pentru fluidizarea circulaţiei, eliminarea aglomerărilor şi ambuteiajelor în intersecţii, Primăria își dorește sistematizarea traficului prin realizarea unor pasaje pe bulevardul George Coşbuc, în intersecţiile cu străzile Tecuci şi Basarabiei".
În cel mai recent articol, publicat pe 12 iulie 2023, "Proiectanți pentru pasaje rutiere peste bulevardul Coșbuc", anunţam că a fost atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate al pasajelor rutiere firmei Creative Road Design SRL. Aceasta urma să fie plătită cu 200.000 de lei fără TVA pentru realizarea documentației. Despre acest studiu de fezabilitate a vorbit primarul Ionuţ Pucheanu în emisiunea "Ediţie Specială", la Pro Lider FM.
Intersecţii cu probleme
Potrivit edilului-şef, la finele lunii octombrie - începutul lunii noiembrie, ar trebui să fie gata studiul de fezabilitate privind pasajele rutiere: "Dacă ne uităm la intersecţia cu strada Basarabiei, este jale în momentul de faţă. Trebuie făcut ceva! Cel mai probabil, un pasaj subteran, nu suprateran. Chiar dacă cel suprateran, cel mai probabil, ar fi o idee mai ieftin, nu vrem să afectăm foarte mult proprietăţile de jur-împrejur, care pot însemna dezvoltări viitoare.
Avem intersecţia cu strada Tecuci, care, la fel, are un flux extrem de consistent şi vrem să ţinem cont de actualele dezvoltări imobiliare. Nu în ultimul rând, pe locul fostei unităţi militare, pe aproximativ jumătate din întregul teren, tot anul viitor, cel mai probabil, vom începe construcţia blocurilor ANL - undeva la o sută şi ceva de apartamente. Vor genera şi acestea trafic, atât pe strada Tecuci, cât şi pe strada Mihail Kogălniceanu - Gheorghe Doja", a declarat primarul.
Trafic auto în subteran
Aşa cum relatam, în caietul de sarcini al achiziţiei publice, Primăria preciza că în zonele vizate s-au înregistrat zilnic aglomerări în traficul auto şi pietonal: "Prin proiect se vor prevedea cel puţin următoarele lucrări: realizarea de pasaje rutiere la intersecţiile cu strada Tecuci şi strada Basarabiei; execuţia de tunele edilitare noi pentru devierea reţelelor subterane de pe amplasament", specifica administraţia locală. Şi puncta că proiectantul va trebui să propună două variante de realizare a pasajelor. Iar în cazul în care nu va reuşi să întocmească o propunere de construire care să întrunească toate solicitările Primăriei, va reface documentaţia până când aceasta va corespunde exigenţelor administraţiei.
Pledând pentru pasaje rutiere subterane, primarul Ionuţ Pucheanu a argumentat: "Să ducem traficul auto în subteran, asta ne dorim, e în studiu de fazabilitate. Cei care vin de pe Basarabiei ar trebui să treacă pe deasupra celor de pe Coşbuc, pentru că avem şi linia de tramvai şi e mai greu de dus în subteran. Asta ne dorim şi în celelalte părţi. În principiu, ar trebui să existe: Doja, Tecuci, Basarabiei, aşa ar trebui să fie. Nu giraţii, pentru că rezolvă o problemă, dar nu în totalitate. Să rămână la suprafaţă doar bretelele stânga-dreapta. E într-atât de lată strada încât să-ţi permită o astfel de abordare. Încercăm să mai fluidizăm traficul.
Sincer să fiu, mi-aş dori să văd un astfel de pasaj ceva mai consistent şi la intersecţia cu Brăilei, la Palatul de Justiţie, unde iar e un nod extrem de aglomerat. Acolo avem în intenţie să scoatem un studiu de fezabilitate. Mi-e greu să vă spun dacă ar trebui să treacă Coşbuc pe sub Brăilei sau invers. În momentul în care vom avea atribuit contractul, vom discuta cu proiectanţii şi vom putea să dăm explicaţii cetăţenilor", a mai spus primarul.
Cert este că eventualele pasaje rutiere din studiul de fezabilitate vor necesita licitaţii separate pentru proiectare şi lucrări. Dar proiectanţii şi constructorii asocierii Tancrad SRL - Citadina 98 SA - Lemacons SRL - Old Road Construct SRL - Add Global Design SRL, care vor moderniza bulevardul George Coşbuc în cadrul contractului recent atribuit, vor trebui să ţină seama de aceste planuri: "Încercăm să armonizăm actuala lucrare, să deviem puţin ţevile în zonele respective pentru a ne lăsa front liber pentru viitoarele investiţii", a mai spus Ionuţ Pucheanu.
Trebuie spus că amenajarea unor pasaje rutiere nu constituie singurul demers ambiţios al Primăriei. Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", municipalitatea vrea să construiască o pasarelă auto suspendată pe Faleza Dunării şi să revoluţioneze traficul în acea zonă, cu bani europeni. În acest scop, a atribuit, pe bani de la bugetul local, două contracte, în valoare de 363.400 de lei fără TVA pentru studiul de fezabilitate necesar unei "Artere de legătură între bulevardul Marea Unire și bulevardul Dunărea", firmei Gebes Mproject SRL.