Parteneriat public-privat sau concesiune: Aleşii locali fac podul peste Dunăre

Parteneriat public-privat sau concesiune: Aleşii locali fac podul peste Dunăre
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La ultima şedinţă a Consiliului Local din acest an, a fost aprobat un proiect de hotărâre privind realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru proiectul de investiţie “Trecere peste Dunăre"


Devenit mai degrabă legendă urbană sau motiv de băşcălie electorală, podul peste Dunăre a revenit pe buzele gălăţenilor şi ale autorităţilor în luna octombrie, când a avut loc, la Galaţi, reuniunea informală a Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunărene. „Un pod peste Dunăre la Galaţi trebuie să rămână un obiectiv prioritar. Un astfel de pod ar scurta drumul spre Tulcea cu 40 km, ar dirija fluxurile de turişti către Deltă şi Marea Neagră pe aici, prin Galaţi. Dacă vom avea inteligenţa să-l facem ademenitor din punct de vedere turistic, atunci oraşul îşi va găsi o nouă direcţie de dezvoltare”, a declarat atunci primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, precizând că a avut deja o serie de discuţii în vederea găsirii unor surse de finanţare a proiectului în cadrul unui parteneriat public-privat.

Subiectul a reuşit să ascută din nou asperităţile existente între Galaţi şi Brăila. Trecând peste declaraţii, la ultima şedinţă de Consiliu Local din acest an, aleşii locali şi-au dat votul pentru un proiect de hotărâre care prevede o “traversare Dunăre”, autorităţile ferindu-se parcă să-i spună investiţiei pe nume - POD! “Se aprobă realizarea obiectivului “Traversare Dunăre” şi realizarea unui studiu de fezabilitate”, se arată în primul articol al hotărârii votate.
În raportul de specialitate se arată că “investiţiile în infrastructura de transport vor facilita mobilitatea populaţiei şi a bunurilor, reducerea costurilor de transport de mărfuri şi călători, îmbunătăţirea accesului pe pieţele regionale, creşterea eficienţei activităţilor economice, economisirea de energie şi timp, creând condiţii pentru extinderea schimburilor comerciale şi implicit productive”. Potrivit aceluiaşi document, „se impune aprobarea şi realizarea unei linii de traversare a Dunării supra sau subteran”. În documentul care însoţeşte hotărârea se mai arată că „municipiul Galaţi intenţionează să încheie un parteneriat public-privat sau o concesionare a proiectului, astfel încât acest deziderat să fie realizat fără fonduri publice”. În hotărâre a fost cuprins şi un deviz general al studiului de fezabilitate, dar, aşa cum ne-am obişnuit, Primăria a cenzurat această informaţie, la fel cum a făcut şi cu alte hotărâri importante, cum ar fi noua organigramă a Primăriei sau noua organigramă a Serviciului Public Ecosal. Până când hotărârea în întregul ei va fi „desecretizată”, nu ne rămâne decât să ne bucurăm că un obiectiv atât de important cum este o „Traversare Dunăre” a revenit în atenţia autorităţilor publice locale.

Citit 4286 ori Ultima modificare Joi, 27 Decembrie 2012 16:58

22 comentarii

  • postat de proiect moaca si bun
    Marți, 19 Martie 2013 11:57
    Un primar vrea sa construiasca un pod in localitatea sa, din fonduri locale. Asadar, cheama diferite firme pentru a discuta oferte.
    Intra reprezentantul unei firme germane :
    - Constructia te va costa 3 milioane $
    - Pai de ce atat? Intreaba primarul
    - 1 milion costa materialele, 1,5 milioane mana de lucru si 500.000 profitul meu.
    Primarul, nehotarat inca, cheama inauntru reprezentantul unei firme americane:
    - Totul va costa 5 milioane $, (2 milioane materialele, 2 milioane mana de lucri si 1 milion profitul meu)
    Intr-un final intra si reprezentantul unei firme romanesti:
    - Draga domnule primar, intreaga lucrare te va costa 9 milioane $
    - Dar ce justifica acest enorm pret? Intreaba stupefiat primarul
    - Pai, 3 milioane reprezinta profitul meu, 3 milioane profitul dumneavoastra si 3 milioane pentru firma germana care va construi podul …
    0
    0
    Raportează
  • postat de mine
    Duminică, 30 Decembrie 2012 20:08
    Atat timp cat la trecerile bac treaba merge de "paraie" ,pachetele pleaca spre alesii nostri deputati,podul sau tunelul
    nu ramane decat un vis frumos.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Catalin
    Duminică, 30 Decembrie 2012 16:44
    Cum ar fi sa se faca un tunel pana la Constanta asa ar fi rezolvata problema traficului greu ( cai ,oi si vaci pe sosele ) , Galatiul ar deveni atractia numarul 1 a tarii impreuna cu Constanta asta inseamna BANI FRUMOSI LA BUGET !!! si nu inteleg de ce nu se folosesc fonduri europene dar banuiesc ca parte din parteneriatul asta public -privat si ma refer la partea privata o reprezinta firma sau firmele tot a celor care ne conduc ca sa poata beneficia din plin cu banul platitorului de taxe asta e asa e romanul face si el un ban cum poate chiar daca ceilalti sufera sa ii mearga lui bine.....va multumesc si va doresc un an nou plin de impliniri si realizari ! va saluta un cetatean ratacit prin Anglia !
    0
    0
    Raportează
  • postat de nedumerit
    Duminică, 30 Decembrie 2012 07:36
    Pana gandesc ai nostri cum sa inventeze roata si apa calda, iaca se face anul asta regionalizarea si ajunge capitala la Constanta ! Nu era mai bine (pentru noi, nu pentru cei care ne conduc) sa uneasca Galatiul cu Braila si sa faca aici capitala ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de tric
    Sâmbătă, 29 Decembrie 2012 01:42
    ia uitati capul...podului..
    NONSENS clasic à la viata libera:
    "La ultima şedinţă a Consiliului Local din acest an, a fost aprobat un proiect de hotărâre privind realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru proiectul de investiţie “Trecere peste Dunăre".

    " “Se aprobă realizarea obiectivului “Traversare Dunăre” şi realizarea unui studiu de fezabilitate”, se arată în primul articol al hotărârii votate."

    Bai jurnalistii lu peshte cu diplome de la spiru haret! voi verificati informatia inainte sa scrieti? dar ce scrieti verificati?sau dati doar din taste intr-o veselie? un copil de clasa a doua face o compunere cu mai multa logica decât articolul vostru....
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 28 Decembrie 2012 23:42
    "construiți" "o" "praștie" "mare" "și" "testați-o" "cu" "mine"
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 28 Decembrie 2012 18:40
    Alt pod!!!! La cate au fost ,,proiectate" si ,,aprobate" pana acum... deja nu mai avem loc!!! Incercati de acum cu tunele ca ,,podurile" sunt ,,fumate" de mult!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ella
    Vineri, 28 Decembrie 2012 17:08
    Chemati chinezii si va ridica podul in6 luni.
    0
    0
    Raportează
  • postat de tureltan
    Vineri, 28 Decembrie 2012 13:02
    Dumnezeu cu mila...... Toti care au scris, inclusiv ziarista, dovedesc faptul ca mascarada podului, aeroportului cartierului Cantemir etc. nu mai pot fi inghitite de contribuabil. Cei care au ajuns la Primarie, consilierii si echipa Stan, isi dau pe oglinda intentiile de a aburi concetatenii , de a gasi subterfugii ptr a trage paralele comunitatii spre firmele lor , neavand nicio treaba cu interesul publi. Ceea ce arde pe tineretul galatean este sa aiba din ce trai omeneste. Pentru aceasta trebuie locuri de munca la privatii care platesc darile Si sunt atatea de facut : de asfaltat , de facut parcari , de transformat garajele si chioscurile in spatii de parcare si agrement , de ecologizat zonele de acces in oras( Brailei, Filesti, Traian ) , lucrari la care pot contribui firmele de constructii cat si cele care produc materiale coordonate de un serviciu tehnic serios din Primarie. Ce va trebuie atatea studii pentru a arata ca zapada este alba si cercul e rotund????Da, hotii totdeauna se gandesc ce imprejurare le-ar acoperi jaful.digaraje, chioscuri si
    0
    0
    Raportează
  • postat de Kasanova
    Vineri, 28 Decembrie 2012 10:49
    Prestudiul de prefezabilitate la preobiectivul Pod e precum preputzul la jidani...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fiu de dac
    Vineri, 28 Decembrie 2012 10:23
    Stie cineva pe unde mai sta Apolodor arhitectul , Imparatului Traian , care a construit podul peste Dunare la Drobeta Turnu Severin ?..
    Oare daca il rugam frumos , sa ne faca si la noi un pod aici la Galati, Braila nu credeti ca ar dura mai putin ??
    0
    0
    Raportează
  • postat de vizionar
    Vineri, 28 Decembrie 2012 09:41
    Salut initiativa! O idee mai veche a fost construirea acestui pod la "Cotul pisicii" ,in zona comunei Grindu; in felul acesta s-ar crea si posibilitatea moldovenilor si ucrainienilor de a traversa Dunarea spre Bulgaria,Grecia ,Turcia.Eu cred ca cele doua state vecine ar fi cointeresate in participarea la un proiect de anvergura zonala internationala. Domnilor carcotasi traim in secolul 21, trebuie sa privim cu incredere spre viitor. Priviti va rog harta http://maps.google.ro/maps?hl=ro&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=8&gs_id=u&xhr=t&qscrl=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1024&bih=653&q=galati+harta&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x40b6dee589f2c4b5:0x53d7342f252d702b,Gala%C8%9Bi&gl=ro&sa=X&ei=hUbdUPuPBcuY1AXT4oCgCQ&sqi=2&ved=0CCsQ8gEwAA
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Vineri, 28 Decembrie 2012 09:36
    Vorbarie si iar vorbarie politicianista.Nu ne mai prostiti cu minciuni electorale.Investitii in productie primarule,lasa vrajeala,galatenii mor de foame si fug pe capete.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eu
    Vineri, 28 Decembrie 2012 09:00
    "Traversare Dunare" cu barca, probabil. Parteneriatul public privat pentru o asemenea investitie, e ca si cum ai visa ca din banii stransi din plugusor o sa-ti cumperi vila la Monaco.
    Contiua visul si nu te opri. Dormi mai departe.
    Cai verzi pe pereti, asa cum bine spunea Smiley.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Larry2
    Vineri, 28 Decembrie 2012 08:59
    Ma uit in calendar si ce sa vad.... urmeaza 1 Ianuarie, nicidecum 1 Aprilie... Praf in ochi, din nou....
    0
    0
    Raportează
  • postat de adrian
    Vineri, 28 Decembrie 2012 08:38
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ghita
    Vineri, 28 Decembrie 2012 08:32
    Interesant de stiut de ce nu s-au gindit in primul rind la costructia unui AEROPORT... Tinind cont de infrastructura proasta, orasul nostru, noi, oamenii de afaceri, am fi avut mult de cistigat.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Un optimist
    Vineri, 28 Decembrie 2012 07:26
    Mai oameni buni,pentru a fi punct ochit-punct lovit,adica a se toca niste bani la sigur i s-a spus Traversarea Dunarii,si aici poate fi vorba de ,pod,tunel,bac dar tinand cont ca,si de o parte si de alta a Dunarii, avem niste drumuri de tot rasul, se poate pune problema si traversarii prin catapultare, sau aerian, cu balonul sau dirijabilul.Cum pot sa-i duca ,capul pe acesti alesi la asemenea tembelisme,cand este la mintea cocosului ca o asemenea investitie,trebuie amortizata si la fluxul care este in momentul de fata, asemenea pod nu se amortizeaza nici in 200 de ani.O traversare a Dunarii si nu neaparat pe la Galati trebuie facuta intr-un flux integrat,in sensul ca acesta trebuie racordat macar la un drum expres,daca nu autostrada ,care sa lege ,Constanta cu Braila si Galatiul, iar la Galati sa se faca o bifurcatie: una sa mearga la Iasi prin Barlad si Vaslui,iar alta la Brasov prin Focsani -Lepsa -Tg-Secuiesc.Atunci s-ar decongestiona si A2 si Valea Prahovei si E 85 sau cum se mai cheama ,fara sa mai punem la socoteala si dezvoltarea zonelor pe unde trec aceste drumuri.Dar pentru a realiza asa ceva,trebuie un proiect national,sustinut de o majoritate parlamentara,care sa aiba o viziune regionala(Moldova si Dobrogea)care sunt regiuni destul de sarace in momentul de fata.Altfel visam cu ochii deschisi,gandindu-ne sa facem musai podul si musai la Galati ,care ar insemna sa pui unui Trabant motor de Mercedes .Asa ca parlamentari di JUdetele Constanta,Tulcea,Braila ,Galati,Vrancea,Vaslui si Iasi dati-va mana si faceti ceva.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gălățeanu
    Vineri, 28 Decembrie 2012 06:58
    Priviți poza articolului din 26 decembrie” ”Bulgaria va decide în ianuarie dacă va construi alte două poduri peste Dunăre”
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC
    Vineri, 28 Decembrie 2012 06:03
    Alesii ,daca tot s-au incalzit in campaniile electorale ,este bine ca s-au gandit la trecerea Dunarii .Interesanta si ideea cu tunelul , abia atunci ar vedea domnul X ca la adancimea de sapare a tunelului si respectiv fundatiilor stalpilor de pod , probabil atat sub malul galatean ,dar in mod sigur sub malul dobrogean al Dunarii ,este stanca ,prelungire subterana a Muntilor Macinului .Daca se realizeaza trecerea se genereaza o alta problema , se muta si cele cateva blocuri din Cantemir si infrastructura care a inghitit multi bani ? Iata un motiv pentru care alesii ,la indicatia partidului , pr sa puna talpi proiectului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Vineri, 28 Decembrie 2012 04:33
    Eu as propune sa o lase balta cu podul si sa inceapa un proiect nou cu un tunel ca e mai credibil si se pot face studii mai multe si bani mai frumosi. Un tunel din Galati pana la Dinogetia sau la Latime cu iesire si la zaclau. Nu credeti ca-i mai credibil ? Vremea podurilor a cam trecut, zic eu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de x
    Vineri, 28 Decembrie 2012 01:24
    Ce se intimpla?
    Inca nu a trecut perioada electorala?
    Revenind la cestiune, ma intreb:
    1. E studiu de PRE-fezabilitate, cum scrie in preambul, sau e de fezabilitate, cum ar scrie in articolul unu, cel chiar citat de autor?
    2. Cit o costa studiul de (pre)fezabilitate?
    2'. Cit o costa studiul de fezabilitate? (intro anumita ipoteza)
    3. Exista si vreun studiu de post-fezabilitate?
    3'. Asta o fi pe gratis?
    4. Cine "primeste" aceste studii?
    Nu ma mai intreb:
    Un pod are nevoie de (cel putin) DOUA picioare, infipte intrun sol SOLID.
    Daca podul va fi "in zona galateana", UNDE avem "sol solid" vis a vis, in j. Tulcea, cind orice pusti obisnuit cu Dunarea, pusti de prin anii '40-'50-'60, stia inca de pe atunci ca zona din jurul Zaclaului ESTE NISIP aluvionar, mare parte datorat Siretului?
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.