Organigrama Primăriei Galaţi, modificată şi revotată

Organigrama Primăriei Galaţi, modificată şi revotată
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Se păstrează acelaşi număr de posturi, dar sunt reorganizate Direcţiile Generale * Noul Stat de funcţii "reşapează"  şi vechii directori 

Organigrama, dar şi statul de funcţii pentru aparatul de specialitate al primarului şi pentru Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanei au fost, din nou, votate în ultima şedinţă a CL Galaţi. Asta pentru că, din cauza unor vicii de formulare, precedenta hotărâre a fost invalidată de prefectul Emanoil Bocăneanu. „Greşeala se plăteşte! Asta este!”, a sintetizat primarul Marius Stan situaţia. Noua organigramă are deja o lună întârziere şi, dacă ţinem cont că zeci de posturi sunt vacante şi va fi nevoie de organizarea unor concursuri, probabil că abia prin vară noua structură a municipalităţii va fi pe deplin funcţională.

Ce se schimbă?

Dacă vechea Primărie a lui Dumitru Nicolae avea nu mai puţin de nouă direcţii generale (DG), organigrama primarului Marius Stan cuprinde doar patru - DG Dezvoltare, DG Buget Finanţe, DG Infrastructură şi Lucrări Publice şi DG Servicii Publice – la care se adaugă Instituţia Arhitectului Şef. Ca aparat de specialitate al primarului se păstrează, numeric, numărul de funcţii - 409, dar ca atribuţii sunt adaptate noii structuri. Astfel, doar 370 de posturi vor fi pentru funcţionarii publici, iar 39 vor fi pentru personalul contractual. De asemenea, noua organigramă prevede 42 de funcţii de conducere, cele mai importante dintre ele - cele patru posturi de directori generali, precum şi o parte din funcţiile de directori executivi din eşalonul doi de conducere fiind vacante şi urmează a fi ocupate prin concurs. În ceea ce priveşte funcţia de Arhitect Şef, aceasta va fi în continuare ocupată de arhitecta Teodora Voicilă.

Ce se întâmplă cu vechii directorii?

„Suntem obligaţi să-i oferim un post celui pe care îl retrogradăm sau pe care intenţionăm să-l schimbăm”, a explicat primarul. Acesta este motivul pentru care cei mai mulţi dintre vechii directori, de pe vremea lui Dumitru Nicolae, vor rămâne în continuare în aparatul primăriei. Ce-i drept, ei vor fi "reşapaţi" şi trecuţi în liniile secundare de conducere. De exemplu, Doina Stamate, directoarea economică a Primăriei, trece pe postul de director executiv al Direcţiei Financiar-Contabilitate, iar Viorica Palade schimbă funcţia de directoare a Direcţiei de Administraţie Publică Locală cu cea de director executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială şi Servicii Publice. La rândul lor, Elena Lovin, directoarea executivă a Direcţiei de Impozite, Taxe şi alte Venituri Locale este trecută ca şef serviciu la Serviciul Culegerea, Prelucrarea Automată a Datelor şi Încasare Ghişeu, iar directorul Direcţiei de Programe Europene, Costel Hanţă, figurează mai nou ca director executiv al Direcţiei de Proiecte şi Finanţări Externe. În rest, directori şi şefi cu nume sonore în Primărie, precum Viorel Mancaş, Elena Ghinea, Violeta Pavlenco, Laurenţiu Jalbă, Ionel Burtea sau Dragoş Grăjdeanu devin simpli consilieri sau inspectori.

Noua organigramă mai prevede că Serviciul Juridic şi Legalitate condus de Dragu Togan va fi direct subordonat primarului Marius Stan. De asemenea, cabinetul primarului numără şi patru consilieri personali: Grygori Kozma, Danu Bararu, Dan Ionuţ Pucheanu şi Silviu Bacalum. Cât de eficientă se va dovedi noua structură organizatorică, rămâne de văzut.

Citit 6862 ori Ultima modificare Duminică, 20 Ianuarie 2013 15:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.