Master Planul de Transport, RESPINS la Bruxelles/ Primarul Marius Stan vrea TUNEL, deputatul Mircea Toader - AEROPORT

Master Planul de Transport, RESPINS la Bruxelles/ Primarul Marius Stan vrea TUNEL, deputatul Mircea Toader - AEROPORT
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În vreme ce primarul Marius Stan vede în respingerea Master Planului de Transport o şansă pentru tunel, deputatul Mircea Toader susţine în continuare podul de la Brăila, dar pledează pentru un aeroport la Vădeni


După ce Ministerul Transporturilor anunţat că va analiza sustenabilitatea economică a tunelului pe sub Dunăre, o altă veste îi dă speranţe primarului Marius Stan. Potrivit deputatului PNL Mircea Toader, Master Planul General de Transport, care prevedea podul peste Dunăre la Brăila, a fost retrimis autorităţilor române. „La Bruxelles a fost respins Master Planul că era normal să-l respingă, i-am şi spus «tovarăşului» ministru Rus. Master Planul are o mare hibă: priorităţile! Cu ce începi? Şi dacă tot s-a întors, putem să mai umblăm în el”, a declarat Mircea Toader, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.

Toader nu crede în tunel

După ce primarul Marius Stan l-a acuzat public, la începutul acestei săptămâni, că nu a susţinut tunelul pe sub Dunăre, Mircea Toader a ţinut să-şi explice poziţia. „Am avut o dezbatere pe Master Plan şi am fost categoric împotriva lui, pentru că n-are obiective, priorităţi, dovadă că, şi Bruxelles-ul a spus: «Luaţi-l înapoi!». Am ridicat problema Galaţiului, că e uitat de tot! Şi a rămas că acel pod de la Brăila este, din punct de vedere comercial, al costurilor, cea mai bună soluţie agreată de Comisia Europeană. Tunelul nu este agreat de principiu. Întrebarea a fost care sunt conexiunile la tunel. Pe de altă parte la pod este prevăzut drumul expres Brăila – Tulcea - Constanţa, ca legătură. Şi acum spun fără patriotism local prost înţeles: cât e dom’le, zece kilometri până la pod?”, a declarat Toader.

Parlamentarul are deja o propunere de modificare a Master Planului de Transport: „Dacă tot a venit înapoi Master Planul, îl vom modifica să prindă şi aeroportul din zona Vădeni. Şi îi transmit lui Marius Stan propunerea discutată cu toţi parlamentarii gălăţeni şi brăileni, să facem zonă metropolitană sau zonă de dezvoltare administrativă între Galaţi şi Brăila”, a promis Toader. Deputatul a admis că, atâta vreme cât zona metropolitană Galaţi-Brăila ar trebui reglementată printr-o lege specială, nu are vreo garanţie că aeroportul de la Vădeni va fi cuprins în Master Planul.

„Suntem din nou în joc”

„Faptul că Master Planul a fost respins confirmă ceea ce am spus, că documentul a fost făcut pe genunchi, că este un plan neserios. E normal să ni se ceară priorităţile din moment ce tot ce înseamnă Master Planul este de şapte ori bugetul pe care UE ni l-a rezervat special pentru infrastructură, iar noi în exerciţiul financiar 2008 – 2013 am absorbit doar 37 la sută! Respingerea Master Planului ne repune pe noi în joc. Refacerea lui nu poate să nu mai ţină cont de tunel”, ne-a declarat primarul Marius Stan. Edilul a admis că nu există căi de acces care să facă legătura cu tunelul, dar susţine că aici trebuie să intervină Guvernul, şi să asigure conexiunile: drumul ocolitor al Galaţiului şi drumul expres Tulcea-Constanţa. "Odată cu tunelul obligăm Guvernul să vină cu conexiunile aici", a subliniat Stan.


CITEŞTE ŞI: Primarul Marius Stan, despre EŞECUL TUNELULUI: "Pierdem cu toţii! Valea Jiului doi scrie pe noi"

Citit 4865 ori Ultima modificare Duminică, 22 Martie 2015 11:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.