După ce Galaţiul a rămas fără căldură şi apă caldă, ce mai urmează? Aţi ghicit, transportul local de persoane! A mai rămas o lună până pe 9 mai, când expiră contractele încheiate de Primăria Galaţi cu cei opt operatori privaţi.
Singura certitudine este că nu se va aplica Strategia privind transportul public de persoane, aprobată de aleşi anul trecut, document prin care cele 13 trasee principale ar fi trebuit să fie acoperite de Transurb, iar alte cinci trasee secundare, de operatorii privaţi. Nu se va putea aplica nici hotărârea Consiliului Local, votată tot anul trecut, conform căreia mijloacele de transport ale Transurb ar fi trebuit să acopere tot transportul public local de persoane: 27 trasee de autobuz, două de troleibuz şi şapte de tramvai. Liniile de tramvai sunt încă în reabilitare, licitaţia pentru achiziţia celor 14 troleibuze noi nici măcar nu a fost demarată, iar, în plus, Transurb trebuie să asigure zilnic, cu 40 de autobuze, cursele convenţie către platforma siderurgică. Deci e clar că nu va putea face faţă!
De cealaltă parte, operatorii privaţi au cerut încă de la finele anului trecut prelungirea contractelor cu încă doi ani. Municipalitatea nu a luat încă nicio decizie, urmând să se întâlnească din nou, după Paşte, cu operatorii privaţi. "Căutăm cea mai bună soluţie pentru a asigura transportul călătorilor în cele mai bune condiţii. Totodată, dorim să armonizăm strategia de transport public cu solicitările operatorilor privaţi, pe termen scurt, în beneficiul celor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun", ne-a comunicat Primăria.