IATĂ când ar putea ÎNCEPE CONSTRUCŢIA HANGARULUI pentru elicopterul SMURD şi câţi BANI vor fi investiţi

IATĂ când ar putea ÎNCEPE CONSTRUCŢIA HANGARULUI pentru elicopterul SMURD şi câţi BANI vor fi investiţi
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

Galaţiului i-au trebuit mai bine de 13 luni pentru a obţine „binecuvântarea” Guvernului, astfel încât proiectul hangarului pentru elicopterul SMURD să poată fi demarat. După îndelungi aşteptări, Executivul a dat undă verde, în şedinţa de miercuri, 10 iunie, proiectului de hotărâre care prevede preluarea de către Consiliului Judeţului (CJ) a unei suprafeţe de teren de circa 700 de metri pătraţi, de la Poliţia de Frontieră, pentru construcţia adăpostului necesar elicopterului medical al Galaţiului.

"Vom demara toate procedurile necesare investiţiei. După hotărârea Guvernului, urmează să mergem la OCPI (Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară - n.r.) pentru intabularea terenului, apoi să facem proiectarea, cu toate avizele necesare şi autorizaţia de construcţie, selecţia de oferte pentru construcţie şi execuţia lucrărilor”, ne-a declarat Costel Fotea, county managerul CJ.

Reprezentantul CJ ne-a spus că lucrările pentru construcţia hangarului ar putea fi demarate în toamna acestui an, respectiv în luna septembrie. Însă, întrucât hotărârea Guvernului a fost adoptată abia acum, este greu de crezut că obiectivul va putea fi finalizat până la finele anului 2015. "În principiu, cu puţin noroc, construcţia ar putea începe în toamnă. Dacă ne-am apuca de lucru în septembrie, facem construcţia şi mai rămân finisajele, pentru atunci când vremea va permite", a precizat county managerul.

Ce se va construi

Reamintim că instituţia publică a prevăzut, în bugetul acestui an, nu mai puţin de 200.000 de euro pentru această investiţie. Conform proiectului de hotărâre adoptat de Consiliul Judeţului, hangarul va fi construit pe o suprafaţă de 480 de metri pătraţi, pe lângă spaţiul destinat adăpostirii elicopterului fiind prevăzute un birou de briefing, grupuri sanitare, o bucătărie, unde piloţii să poată lua masa, o magazie cu materiale de intervenţie, o cameră de odihnă pentru piloţi, dar şi un atelier pentru mici reparaţii. Pe lângă acestea, va fi construită, pe o suprafaţă de 200 de metri pătraţi, şi o staţie de combustibil.

Drum lung şi anevoios, cu bâlbe şi birocraţie

Vă reamintim că demersurile pentru construirea hangarului au fost făcute încă din luna aprilie 2014, printr-o hotărâre a CJ. Ulterior, hotărârea s-a dovedit eronată, pentru că, prin proiect, preşedintele CJ, Nicolae Bacalbaşa, a supus aprobării transferul din administrarea MAI în cea a Consiliului Judeţului a unui teren de nu mai puţin de 5.450 de metri pătraţi, care, conform Poliţiei de Frontieră, ar fi împărţit în două sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, izolând 13 construcţii ale acestuia, printre care depozite de muniţie şi armament, garaje, ateliere şi nu numai, de pavilioanele administrative, blocând astfel buna desfăşurare a activităţilor instituţiei.

O lună mai târziu, pe 30 mai 2014, conducerea CJ revenea cu „hangarul” pe masa aleşilor şi le propunea o modificare a suprafeţei terenului, în sensul că spaţiul destinat hangarului să fie de 324 de metri pătraţi, iar suprafaţa staţiei de carburant să rămână neschimbată. Nici aşa nu a fost bine, căci suprafaţa s-a dovedit insuficientă, nefiind luate în calcul o serie de dependinţe, printre care camera de odihnă pentru piloţi, grupul sanitar, atelierul de reparaţii etc.

La finele lunii septembrie, CJ a venit cu o nouă modificare în plen, proiectul fiind respins din cauza neînţelegerilor dintre PSD şi opoziţie. Conducerea CJ a revenit cu proiectul, pentru a patra oară, la finele lunii octombrie 2014, iar acesta a fost, în cele din urmă, aprobat.

Nici aşa nu a fost bine, pentru că MAI a cerut, ulterior, o nouă modificare. Motivul: în actul adoptat de aleşii judeţeni nu a fost prevăzut şi un termen limită pentru finalizarea investiţiei, precum şi ce se întâmplă cu terenul preluat de la Poliţia de Frontieră în cazul în care hangarul nu devine realitate. Aşa că, în luna martie a acestui an, aleşii judeţeni au fost convocaţi în şedinţă extraordinară pentru a modifica, încă o dată, hotărârea adoptată.

Practic, Consiliul Judeţului a introdus în documentul oficial menţiunea că, „dacă în termen de cinci ani de la trecerea în domeniul public judeţean nu se finalizează lucrările de amenajare/modernizare ori în cazul în care nu se respectă scopul pentru care a fost trecut în domeniul judeţean, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului şi se dă în Administrarea Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi”.

Citit 1707 ori Ultima modificare Sâmbătă, 13 Iunie 2015 10:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.