Cât va COSTA sistemul de TICKETING în Galați
Foto: În foto, sistemul de ticketing care funcţionează la Braşov (Foto ”Viața liberă”, Sonia Baciu)

Cât va COSTA sistemul de TICKETING în Galați
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)


După cum am mai anunţat, în locul biletelor de călătorie cumpărate de la chioşcurile Transurb sau de la şofer, şi compostate în mijlocul de transport, Galaţiul va avea automate pentru bilete, abonamente, carduri electronice de călătorie (eliberare şi încărcare).

Nu mai puţin de 34.582.140 lei cu TVA (adică 7.684.920 euro cu TVA), bani de la bugetul local şi din creditul contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), atât ar putea costa introducerea sistemului de ticketing (emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie).

Aceşti noi indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi de aleşii locali convocaţi marţi în şedinţă de îndată. Reamintim că valoarea iniţială a acestei investiţii, necesară pentru eficientizarea transportului public local, a fost aprobată în 2014, dar ulterior a fost necesară o actualizare a valorilor pentru că au dispărut cele 170 de microbuze care participau la transportul în comun. Prin rămânerea în sistemul de transport doar a mijloacelor Transurb s-au modificat cantităţile de echipamente şi costurile aferente. Totodată, s-au introdus şi valorile corespunzătoare montării şi mentenanţei echipamentelor care vor fi achiziţionate.

Prin introducerea acestui sistem, autorităţile vor putea afla cu precizie câţi călători are Transurb, vor fi reduse semnificativ numărul călătoriilor frauduloase şi, implicit, pierderile înregistrate de societatea de transport public.

Citit 6901 ori Ultima modificare Joi, 02 Iunie 2016 12:58

13 comentarii

  • postat de hehe
    Joi, 02 Iunie 2016 16:47
    79.116.109.***
    Ma indoiesc ca galatenii vor avea decenta sa pastreze aceste automate in functiune. As vrea totusi sa stiu cum vor fi eliminate calatoriile frauduloase cu acest sistem?
    1
    7
    Raportează
  • postat de cristi
    Joi, 02 Iunie 2016 16:28
    86.127.214.***
    7 miulioane de euro???? voi realizati suma? 7 milioane de euro un sistem automat de emitere si verificare bilete? poate 70.000 sau 700.000. dar 7 milioane. depe ce planeta vin oamenii astia cu sumele astea? deci costul a cca 23 de milioane de bilete la 1,5 lei!!!
    4
    3
    Raportează
  • postat de nico
    Joi, 02 Iunie 2016 15:33
    89.121.200.***
    eu in Brasov imi cumpar bilete tot de la ghiseu (casa de bilete) pt ca automatele nu merg mereu ... raman fara hartie, trebuiesc intretinute, etc... or sa se strice rapid prostiile astea si tot nu ati rezolvat problema cu calatoriile frauduloase. nu stiti cum sa mai aruncati cu bani. mai bine platiti un controlor (+jandarm) per autobuz care sa dea bilete si care sa aiba autoritatea de a pofti pe oricine afara din vehicul sau sa-l paseze la politie
    5
    6
    Raportează
  • postat de Maxim I
    Joi, 02 Iunie 2016 14:20
    79.116.100.***
    din poze inteleg ca tot bilete de hartie vor fi, sper sa nu fie asa, deja e plin de bilete aruncate in statii
    2
    3
    Raportează
  • Joi, 02 Iunie 2016 12:52
    89.137.137.***
    am propus de 20000 de ani, RECLAME PE SPATELE BILETELOR/CARTELELOR.... ASTFEL INCAT SA ELIMINAM COSTURILE DE TIPARIRE. CINE VREA RECLAMA ACHITA DOAR COSTUL DE TIPARIRE.... asa vor fi multumiti toti
    4
    10
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 02 Iunie 2016 11:27
    5.13.255.***
    Costa 200.000 de euro un autobuz MERCEDES, NOU, cu AER CONDITIONAT! Deci de 7 milioane de euro iei 35 de autobuze NOI, calitate premium! Iat netotii astia dau atatia bani doar ptr a "composta" modern biletele in rablele actuale? Doamne apara si pazeste...
    3
    15
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 02 Iunie 2016 11:25
    5.13.255.***
    Atatia bani? 7 milioane de euro doar pentru cumparat si compostat bilete?Astia nu-s sanatosi...Mai bine ar pune aer conditionat pe autobuze de banii astia...
    3
    8
    Raportează
  • postat de Locuitor in Brasov de 2 ani!
    Joi, 02 Iunie 2016 10:04
    79.114.197.***
    Ma bucur ca in sfarsit postati si voi fotografii dintr-un oras cu un transport cu adevarat european; BRASOV!
    Acolo unde, dupa cum se vede, exista un sistem inteligent de ticketing prin care poti cumpara bilete cu cardul sau cash, poti cumpara bilet de calatorie sau poti incarca un card de calatorie, unde aproape in fiecare statie exista afisaj electronic cu timpul pana la sosirea mijlocului de transport in comun (si cu foarte mici exceptii cauzate de accidente in trafic sau alte cauze ce nu tin de societatea de transport, chiar se respecta), prin validatoarele de bilet se poate ca biletul sa fie valabil 50 min, indiferent de cate mijloace de transport schimbi, avand astfel posibilitatea de a ajunge oriunde in oras cu plata unei singure calatorii!
    Din pacate si in Brasov transportul electric este subdezvoltat. Tramvaiele au fost desfiintate, troleibuzele nu sunt prea multe, autobuzele nepoluante sunt destul de putine, iar cele electrice lipsesc cu desavarsire!
    Mai tin sa precizez ca si in Brasov sunt trasee care circula la un interval de 50 sau 60 min, dar programul cu ora de sosire (nu intervalul de timp) este afisat in fiecare statie dar si pe site-ul ratbv, putandu-ti planifica astfel calatoria fara sa stai sa astepti in statie prea mult! Inca un aspect demn de luat in seama; se acorda 15 CALATORII GRATUITE, doar pensionarilor indiferent ca ai 55 de ani sau 110 ani, dar DOAR celor cu pensia sub 1000 de lei. Si sunt multumiti toti, pentru ca in ciuda faptului ca Brasovul este un oras turistic si chiar ai ce vizita, pensionarii nu se plimba de nebuni cu autobuzele toata ziua!
    P.S. Mutat in Brasov, din cauza lipsei investitiilor si infrastructurii din Galati, si prin asta implicit orasul a devenit plin de someri, un oras trist, fara viitor, si din pacate nu am ce speranta sa le dau copiilor!
    2
    18
    Raportează
  • postat de eu
    Joi, 02 Iunie 2016 09:20
    78.96.59.***
    Cine va implementa sistemul??? UTI cumva? Ei si cu unda verde...
    3
    8
    Raportează
  • postat de Mache
    Joi, 02 Iunie 2016 09:14
    95.77.196.***
    Asta este echivalent cu un salariu de 3500 lei/luna pentru 500 angajati(casieri, controlori, etc.) timp de 20 ani. Fara a socoti cat va costa intretinerea sistemului pe aceeasi durata de 20 ani, suma pe care nu o sa stie decat cei interesati si nici dobanzile la creditul contractat !
    3
    5
    Raportează
  • postat de Romeo
    Joi, 02 Iunie 2016 08:39
    5.13.174.***
    Se va dubla pretul biletului...
    4
    1
    Raportează
  • postat de geo
    Joi, 02 Iunie 2016 08:17
    5.13.177.***
    nu mopun modernizarii,sunt in mai multe orase din tara,insa mai important este sa aiba Galatenii de munca,deci cred ca tot cu oameni care sa vanda bilete.Si mai ales ca soferii sint supraincarcati cu munca
    2
    0
    Raportează
  • postat de PROSTIT
    Joi, 02 Iunie 2016 07:06
    79.116.110.***
    Dupa cum am vazut Transurb declara venituri din vanzari bilete inainte de 9 mai de 21000 lei pe zi , ceea ce insemna la numarul de curse efectuate zilnic SUB 4 CALATORI PLATITORI PE CURSA !!!! Probabil ne cred ORBI si , mai ales , PROSTI ! Autobuzele Transurb erau ticsite de oameni , mai ales la orele de varf si inainte de 9 mai! Doar 4 calatori aveau bilete oare din zecile de oameni?????
    2
    1
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.