Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
7 comentarii


Contractul în valoare de 5,5 milioane de euro, pentru achiziţia a 14 troleibuze noi, dotate cu aer condiţionat, va fi semnat astăzi de Primăria municipiului Galaţi şi Skoda Electric a.s. Primarul Ionuţ Pucheanu a primit promisiunea verbală a directorului de vânzări pe Europa de Sud-Est al firmei ca, până de Crăciun, le-am putea vedea pe străzile Galaţiului.

Şi tot de Crăciun ar putea intra în circulaţie cele zece minibusuri - după modelul celor de la Brăila - pentru care s-au alocat bani în buget. Primarul şi-ar dori ca acestea să fie introduse pe străzile înguste, unde actualele autobuze îşi fac loc cu greutate. Mai mult, edilul propune ca, după lăsarea serii, când majoritatea autobuzelor circulă mai mult goale, să fie introduse pe trasee minibusurile cu 18 locuri pe scaune şi 32 în picioare.

De asemenea, Primăria încearcă să acceseze fonduri europene pentru achiziţia câtorva garnituri de tramvai, pentru că vagoanele care circulă acum sunt vechi de 25 de ani.

Şi, tot ca o veste bună, administraţia locală speră ca până în luna iunie ar putea fi scos la licitaţie sistemul de e-ticketing care va fi finanţat, ca şi troleibuzele, din creditul BERD.

De îndată ce va fi implementat sistemul electronic de taxare (e-ticketing), traseele Transurb vor fi revizuite. "Mi se pare ilogic ca pe acelaşi traseu să se întâlnească tramvaie, troleibuze şi autobuze, să facă întrecere, ca pe vremea maxi-taxi, care ajunge primul în staţie. Avem transport pe linie de tramvai, de ce-ar trebui să existe, pe lângă tramvai, şi un autobuz? Se duc extraordinar de mulţi bani pe genul acesta de abordare", afirmă primarul Ionuţ Pucheanu.

Citit 9077 ori Ultima modificare Joi, 16 Martie 2017 00:42

7 comentarii

  • postat de cristina325 Vineri, 17 Martie 2017 21:27 82.78.249.*** Link la comentariu
    1
    2

    Daca tot este vorba de schimbari in si mai bine ale transportului local, sper ca cei de la Transurb sa modifice si perioada de valabilitate a abonamentelor de o zi, la... o zi; adica la 24 ore din momentul achizitiei abonamentului. Si nu sa fie valabil pana la sfarsitul zilei, indiferent de ora la care e cumparat. Pentru mine, chiar imi este foarte util un astfel de abonament, merg cu el pe orice traseu, pot schimba nu stiu cate autobuze, etc. Dar apar si situatii in care seara cand circul cu autobuzul, poate ca nu am abonament pentru ziua respectiva, si atunci prefer sa imi iau bilet, pentru acea calatorie, fiind ultima din acea zi. Dar mai trebuie sa imi iau si abonament pentru ziua urmatoare.Pai mai convenabil pentru noi calatorii, ar fi ca valabilitatea abonamentului de o zi sa fie de 24 ore de la momentul achizitiei!

    Raportează
  • postat de constantin Vineri, 17 Martie 2017 07:38 5.13.169.*** Link la comentariu
    3
    2

    din micro 13 spre piata este autobuzul 11, tot din acelas loc trece si tranvaiul 44 spre piata .Din micro 19 spre piata e 7 care ocoleste de inebunesti .Nu se poate 1 sau 2 autobuze care traseul sa-l aiba prin tig. 1 mazepa piata ?un grup de oameni din micro 17 multumesc

    Raportează
  • postat de GeorgiaN Joi, 16 Martie 2017 20:34 109.166.138.*** Link la comentariu
    0
    4

    Mda. Gândire de om ce de deplasează doar cu autoturismul primăriei. Ce facem pe zona Siderurgiștilor - Micro 40 unde se suprapune traseul de tramvai (39) cu cele de autobuz (11, 18 și 22)? Ce scoatem din circulație, tramvaiul sau autobuzul? La fel pe Brăilei - Domnească, cu troleele...

    Raportează
  • postat de Maxim I Joi, 16 Martie 2017 18:19 5.13.248.*** Link la comentariu
    3
    5

    Domnule primar, daca imi spuneti cum ajung din Piata Centrala la Auchan va dau o bere. Pe vremea maxi-taxi puteam sa merg si la Auchan si la Carrefour, ajungeam rapid, aveam transportul aproape sa nu car sacosele cu carca. Acum sunt trasee de 1 autobuz/ora. La mamaia la tara la fel de "des" circula autobuzele.

    Deasemenea traseul 11 nu face fata pentru zona Piata-Tiglina 1. Este subdimensionata frecventa autobuzelor.

    Raportează
  • postat de MM Joi, 16 Martie 2017 12:00 5.13.171.*** Link la comentariu
    0
    10

    Aloooo PRIMARIA sper si cred ca ati auzit de ASTRA-VAGOANE ARAD?...Nu de alta dar daca tot vreti sa innoiti parcul de tramvaie dati o fuga pana in Arad sau Cluj. La aia deja sunt introduse pe trasee noile tramvaie moderne facute la noi in tara si sunt si economice dpdv al cosumului de energie electrica.

    Raportează
  • postat de tramvai Joi, 16 Martie 2017 11:37 5.13.176.*** Link la comentariu
    10
    7

    Mai usor cu tramvaiele moderne. Nu e asa simplu cum pare la prima vedere.
    In primul rand sunt extrem de scumpe - cel mai ieftin e cel produs la Astra Arad (pret promotional pentru Primaria Arad 1,5 milioane euro/bucata, dar alte primarii nu vor pupa acest pret, a fost vandut asa ca sa poata firma demonstra ca a reusit sa le vanda undeva ca sa poata participa la alte licitatii), deci de la 2 milioane euro in sus.
    Apoi au mult mai multe sisteme electronice sofisticate in comparatie cu tramvaiele vechi, predominant mecanice. Asta inseamna nevoie de personal inalt calificat pentru intretinere, sau contract de mentenanta cu firma producatoare (dupa expirarea perioadei de garantie) ceea ce adauga la costuri.
    Apoi, au nevoie de cale de rulare separata fata de traficul rutier, pentru ca franarile si accelerarile bruste determina uzura prematura (a se vedea tramvaiele moderne poloneze PESA din Cluj, care au destule probleme din cauza aceasta).
    Daca nu sunt indeplinite conditiile de mai sus, nu are rost sa arunci cu banii.
    Ca sa va faceti o idee mai ampla in legatura cu mijloacele de transport in comun puteti accesa forumul de specialitate tramclub(punct)org

    Raportează
  • postat de Flaviu Joi, 16 Martie 2017 09:20 5.13.212.*** Link la comentariu
    1
    18

    Sa cumpere troleibuze si miniautobuze mi din aceleacu ampatamentul jos, fara trepte si sa aiba si aer conditionat ca sa nu murim de atata caldura vara si de atata frig iarna in mijloacele de transport in comun.

    Iar daca vor fi in stare si vor accesa fonduri europene pt a achizitiona tramvaie noi, atunci sa cumpere tramvaie noi, moderne precum cele din vestul tarii, sau precum cele din Nisa asa cum am mai vazut prin imaginile postate de alti concetateni de ai nostri la fel de preocupati de confortul si de standardul oferit de mijloacele de transport in comun.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.