Pro şi contra separatoarelor de pe DN 26. Un ”zid”, singura soluţie de prevenire a tragediilor rutiere

Pro şi contra separatoarelor de pe DN 26. Un ”zid”, singura soluţie de prevenire a tragediilor rutiere
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Zeci de evenimente rutiere grave petrecute pe porţiunea Drumului Naţional 26 cunoscută sub numele "la patru benzi" constituie motivul pentru care, pe o distanţă de 2,8 kilometri, sunt montate separatoare de sensuri. Totuşi, numeroasele firme din zonă şi pietonii sunt vitregiţi, cei care pun în practică proiectul susţinând însă că inconvenientele vor fi ajustate pe parcurs.

Demarată la începutul acestei luni, montarea separatoarelor de sens pe DN 26, de la Metro spre Vânători, naşte reacţii controversate printre şoferi, dar mai ales în rândul celor care deţin zecile de firme din zonă. Dacă, înainte, întoarcerea pe linie continuă era o practică frecventă folosită pentru scurtarea bruscă a drumului, în lipsa oricărui obstacol, la fel ca şi traversarea neregulamentară a şoselei cu patru benzi, acum aceste lucruri nu mai sunt posibile. Motivaţia: extrem de multe accidente rutiere grave, soldate cu morţi, răniţi grav şi pagube materiale importante au avut loc pe acest segment de drum, tocmai din cauza acestor încălcări ale regulilor de circulaţie, atât de şoferi, cât şi de pietoni. "Este adevărat că în zonă sunt foarte multe firme, iar asta este una dintre cauzele care au determinat luarea deciziei de montare a acestor separatoare, pentru că, din cauza numărului mare de maşini şi a faptului că nu se respectau regulile, se produceau frecvent tamponări şi accidente. Compania Drumuri Naţionale şi Poliţia Rutieră au luat împreună această decizie, în documentaţia tehnică care a stat la baza avizării lucrării fiind specificat foarte clar că pe lungimea marcată cu separatoare vor fi sensuri giratorii, la Sat Costi şi unul în dreptul societăţii Asil. Am proiectat aceste giraţii tocmai pentru a facilita atât vehiculelor firmelor din zonă, cât şi celorlalţi conducători auto posibilitatea de a schimba în siguranţă sensul de mers, chiar dacă asta înseamnă parcurgerea câtorva sute de metri în plus", ne-a precizat ing. Petru Tudorache, directorul Secţiei Drumuri Naţionale. 

Pietonii, cei mai afectaţi 

Nici înainte traversarea DN 26 pe la "patru benzi" nu era posibilă în condiţii de siguranţă pentru pietoni, iar de acum, va fi, practic, imposibilă. Este marele minus al separatoarelor de sens, deficienţă luată în calcul de executanţi. "Este posibil să mai necesite pe viitor montarea unor traversări pietonale, poate una sau două, care vor fi, probabil, suspendate. Avem semnale din partea unei companii producătoare de mobilă, ai cărei angajaţi nu pot ajunge din locul unde îi lasă cursa la serviciu. De asemenea, în funcţie de felul în care se va desfăşura traficul, vom veni cu ajustări", completează şeful Secţiei Drumuri Naţionale. 

Conform sursei citate, la finele acestei săptămâni va fi finalizată operaţiunea de montare a separatoarelor pe toată lungimea de 2,8 kilometri, urmând ca până la sfârşitul săptămânii viitoare să fie gata şi sensul giratoriu de la Asil. Tot numărul mare de evenimete rutiere grave a fost motivul care a stat şi la montarea separatoarelor de sens la ieşirea din Galaţi către Şendreni, puncte precum Tirighina sau Barboşi fiind cunoscute drept "negre" în statisticile accidentelor cauzate de neacordări de prioritate, neasigurări la schimbarea direcţiei de mers sau traversare neregulamentară.

Citit 15514 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019 01:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.