Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
16 comentarii

Zeci de evenimente rutiere grave petrecute pe porţiunea Drumului Naţional 26 cunoscută sub numele "la patru benzi" constituie motivul pentru care, pe o distanţă de 2,8 kilometri, sunt montate separatoare de sensuri. Totuşi, numeroasele firme din zonă şi pietonii sunt vitregiţi, cei care pun în practică proiectul susţinând însă că inconvenientele vor fi ajustate pe parcurs.

Demarată la începutul acestei luni, montarea separatoarelor de sens pe DN 26, de la Metro spre Vânători, naşte reacţii controversate printre şoferi, dar mai ales în rândul celor care deţin zecile de firme din zonă. Dacă, înainte, întoarcerea pe linie continuă era o practică frecventă folosită pentru scurtarea bruscă a drumului, în lipsa oricărui obstacol, la fel ca şi traversarea neregulamentară a şoselei cu patru benzi, acum aceste lucruri nu mai sunt posibile. Motivaţia: extrem de multe accidente rutiere grave, soldate cu morţi, răniţi grav şi pagube materiale importante au avut loc pe acest segment de drum, tocmai din cauza acestor încălcări ale regulilor de circulaţie, atât de şoferi, cât şi de pietoni. "Este adevărat că în zonă sunt foarte multe firme, iar asta este una dintre cauzele care au determinat luarea deciziei de montare a acestor separatoare, pentru că, din cauza numărului mare de maşini şi a faptului că nu se respectau regulile, se produceau frecvent tamponări şi accidente. Compania Drumuri Naţionale şi Poliţia Rutieră au luat împreună această decizie, în documentaţia tehnică care a stat la baza avizării lucrării fiind specificat foarte clar că pe lungimea marcată cu separatoare vor fi sensuri giratorii, la Sat Costi şi unul în dreptul societăţii Asil. Am proiectat aceste giraţii tocmai pentru a facilita atât vehiculelor firmelor din zonă, cât şi celorlalţi conducători auto posibilitatea de a schimba în siguranţă sensul de mers, chiar dacă asta înseamnă parcurgerea câtorva sute de metri în plus", ne-a precizat ing. Petru Tudorache, directorul Secţiei Drumuri Naţionale. 

Pietonii, cei mai afectaţi 

Nici înainte traversarea DN 26 pe la "patru benzi" nu era posibilă în condiţii de siguranţă pentru pietoni, iar de acum, va fi, practic, imposibilă. Este marele minus al separatoarelor de sens, deficienţă luată în calcul de executanţi. "Este posibil să mai necesite pe viitor montarea unor traversări pietonale, poate una sau două, care vor fi, probabil, suspendate. Avem semnale din partea unei companii producătoare de mobilă, ai cărei angajaţi nu pot ajunge din locul unde îi lasă cursa la serviciu. De asemenea, în funcţie de felul în care se va desfăşura traficul, vom veni cu ajustări", completează şeful Secţiei Drumuri Naţionale. 

Conform sursei citate, la finele acestei săptămâni va fi finalizată operaţiunea de montare a separatoarelor pe toată lungimea de 2,8 kilometri, urmând ca până la sfârşitul săptămânii viitoare să fie gata şi sensul giratoriu de la Asil. Tot numărul mare de evenimete rutiere grave a fost motivul care a stat şi la montarea separatoarelor de sens la ieşirea din Galaţi către Şendreni, puncte precum Tirighina sau Barboşi fiind cunoscute drept "negre" în statisticile accidentelor cauzate de neacordări de prioritate, neasigurări la schimbarea direcţiei de mers sau traversare neregulamentară.

Citit 13185 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019 01:40

16 comentarii

  • postat de Un localnic Sâmbătă, 16 Noiembrie 2019 23:16 5.13.148.*** Link la comentariu
    2
    0

    Primul sens giratoriu trebuie facut la intrarea pe strada Energiei. Este intrarea in satul nou si toti locuitorii au nevoie de o intrare catre case. Nu este deloc confortabil , nici ca timp si nici ca buget ,sa ocolesti zilnic 2 km( poate de mai multe ori pe zi daca mai ai si copii la scoala in oras) .

    Raportează
  • postat de Geta Vineri, 15 Noiembrie 2019 19:39 109.166.135.*** Link la comentariu
    0
    4

    Separatoare sunt necesare, locuiesc în zona și acum, parcurg 1,5 km în plus, dar susțin menținerea separatoarelor.
    Întrebările sunt altele și poate ne ajuta VL sa gasim un raspuns:
    1. De ce nu s-au montat separatoarele imediat după Metro, se poate observa ca sunt montate astfel încât se poate face stânga pe prima strada după Metro, de ce oare ??
    2. Poate va povestesc cei de la SDN, cum se circula în "sensul giratoriu" de la Satu' Costi, am călătorit in multe locuri, dar sens giratoriu în care intri pe doua benzi și ieși pe una, n-am mai văzut.... De pe banda doi, nu poți sa intri în sens, dacă banda unu e circulată, astfel că în loc sa intri în sens, blochezi banda ...si implicit circulația...

    Raportează
  • postat de Lary Joi, 14 Noiembrie 2019 17:21 109.166.132.*** Link la comentariu
    16
    3

    Va grăbiți si nu calculați, noi stam in aceasta zona si nu ne convine .Treceri de pietoni nu,scuar ptr intrări la firme si spre casa nu,ce mama dracului ati combinat ,românii mereu st prosti .no sa ajungeți voi ca in afara nici într-o mie de ani ,voi astia care va ocupați de asa ceva,rusine.

    Raportează
  • postat de Vasile Joi, 14 Noiembrie 2019 13:23 89.121.153.*** Link la comentariu
    1
    6

    Câți din cei care au postat comentarii , stau sau numesc in zona ???? Împărțiți cei 2800 m de “4benzi “in trei , faceți trei sensuri giratorii si gata ! Dar consultați pe toată lumea , nu doar cei cu pile !!

    Raportează
  • postat de Iron IQ Joi, 14 Noiembrie 2019 13:15 90.77.247.*** Link la comentariu
    0
    8

    Dela statia de tramvaie pana la serpararea drumurilor de Garboavele-Tulucesti, trebuie rezolvat integral drumul asta, cu iesiri, treceri de pietoni si tot ce trebuie.

    Raportează
  • postat de Terente Joi, 14 Noiembrie 2019 12:27 81.12.149.*** Link la comentariu
    10
    22

    Treabă ca în România!
    Se ia o decizie pe genunchi, iar apoi se fac alte ajustări din mers cu alte cheltuieli, modificări, etc., pentru ca apoi să se schimbe iar totul!
    Aşa e când te joci cu banul public!
    Cred că şeful Secţiei Drumuri Naţionale ar trebui să plece! Nu poţi lua o decizie fără să ştii impactul total dinainte.

    Raportează
  • postat de sofer Joi, 14 Noiembrie 2019 10:43 62.217.233.*** Link la comentariu
    4
    44

    daca romanul era educat sa respecte linia continua, nu mai erau nici accidente , nici decese, nici separatoare.
    dar romanii respecta linia continua doar cand iese din tara, in tara merge si asa......
    asa ca daca eu merg 500 m sa intorc la giratoriu, ca sa ajung la firma, stiu ca ajung intreg, nu ma omoara unu aiurea......

    Raportează
  • postat de Sunt bune Joi, 14 Noiembrie 2019 09:42 5.13.131.*** Link la comentariu
    5
    28

    Trebuie separatoare!

    Raportează
  • postat de Adrian Joi, 14 Noiembrie 2019 09:36 5.2.205.*** Link la comentariu
    2
    36

    1. Trebuiau facute sensuri giratorie. Vreo 3. Unul la Metro, unul la Costi si unul in apropiere de Vinatori. 2. Apoi desparteai drumul. 3. Patronii si oamenii care se plang de asa ceva, sa mai iasa si din mizeria asta numita Galati si sa vada cum este la altii. Macar pana la Braila. Si la brailenii sunt mai civilizati ca noi. Sa aiba curaj si sa se plimbe putin in afara orasului. Nu musca. Exista viata si dupa panoul iscriptionat Galati.

    Raportează
  • postat de Vasile Joi, 14 Noiembrie 2019 09:05 89.121.153.*** Link la comentariu
    8
    11

    Porțiunea Metro- Bariera Traian : limita viteza 70km/h, linie continua întreruptă de 29 de ori !!! Din câte știu destule accidente si pe aceasta porțiune !!! Aportiunea aparține de municipiu Galati !! Hai sa punem si acolo niște separatoare !!!!!!! DN 26 , același regim de viteza : doua sensuri giratorii, nefinalizate si vai mama lor!!! Măcar trei sensuri , poate unul la MAX 1 km la intrarea dinspre Galati! Sau cei 2,8 km de DN26 -4benzi , împărțiți in trei ! Un răspuns de la Prefectura Galati : porțiune aparține regională Iași : ei hotărăsc !!?? Noi ??? Nu contează părerea noastră !

    Raportează
  • postat de florin Joi, 14 Noiembrie 2019 08:30 213.233.101.*** Link la comentariu
    2
    27

    Circul in fiecare zi prin acea zona .Sunt foarte necesare aceste separatoare.De si erau linii duble continue multi soferi nu le bagau in seama.trecind peste ele!Dimineata in fata la Palmex nu o data am vazut cind masinile acestei firme treceau cu nonsalanta peste aceste linii punind viata in pericol celolalti participanti la trafic!Seara la DMT acelasi lucru!In cursul zilei la depozite iarasi dilaila!!!Sa nu uitam pietonii care inconstienti se furisau printre masini!Ideea este buna pentru ca sau redus drastic pericolul de accidente in acea zona!
    Cei de la drumuri este necesar sa mai monteze separatoare spre Galati pentru ca acolo a mai ramas o zona neacoperita si pe unde smecherii se baga pe contrasens!
    Singura problema :urgent montarea unor pasarele pentru ca deja dimineata am vazut cum cei mai tineri sar peste aceste separatoare!Si cred ca politia rutiera ar trebui sa stea putin prin zona pina cind soferii se obisnuiesc cu noile marcaje rutiere.

    Raportează
  • postat de ZZTOP Joi, 14 Noiembrie 2019 08:20 82.137.15.*** Link la comentariu
    24
    6

    Tot ce se face in tara asta este impotriva poporului. Impotriva tuturor.

    Raportează
  • postat de IC Joi, 14 Noiembrie 2019 07:31 82.79.132.*** Link la comentariu
    1
    9

    Da ,separatoare dar si unul sau doua sensuri giratorii ,unul la intersectia cu soseaua spre Satu Costii ,absolut necesar si altul la interectia cu drumul care ,merge spre est -rezervorul nou de apa ( al doilea daca nu-i posibil si se constata ca nu este justificat ,inlocuit cu una sau doua treceri de pietoni semaforizate, cu posibilitate de actionare manuala ,eventual alimentarea cu panouri solare ).Apropo , accidentele sunt datorate traficului din strazile adiacente ,daca DA ,atunci propunerea mea este de luat in seama ,daca nu cumva administratorul drumului a actionat deja in acest sens..

    Raportează
  • postat de glOltului Joi, 14 Noiembrie 2019 06:43 86.124.204.*** Link la comentariu
    23
    31

    Da.Daca era treceri de pietonii era nasol.Se rezolva.Daca nu e minunat.trantiti separatoare in tot Galatiul.Decat sa intre un ''neatent'' cu masina in mine mai bine separatoare.
    Apropo cand puneti delimitatoare de viteza la trecerile de pietoni,mai ales pe strada.Oltului?
    cannnnnnddddddddddd?????????????
    Bagati minibuse pe Oltului.si mai interziceti traficul intens pe Oltului ..

    Raportează
  • postat de Mine Joi, 14 Noiembrie 2019 03:22 85.203.44.*** Link la comentariu
    19
    27

    Separatorele trebuiau puse la finalul proiectului nu la începutul lui !!
    Domnul șef al Secţiei Drumuri Naţionale ar trebui sa facă o prima “ajustare” și sa lase pe altul competent care poate discuta ,planifica și abia după aia permite executarea lucrării.

    Raportează
  • postat de orasul rosu Joi, 14 Noiembrie 2019 00:10 89.137.136.*** Link la comentariu
    60
    40

    Si eu ca pieton pe unde mai traversez mai desteptule? Merg de la metro pana la sat costi ca sa traversez daca vreau sa ma duc la firma x? Nu aveti pasarele dar ati facut separatoare. Rusine! Marca dorel dancila!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro