Lungul drum al reconectării la reţeaua de gaze. ”Avem 12 grade în casă!”

Lungul drum al reconectării la reţeaua de gaze. ”Avem 12 grade în casă!”
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Cât poate dura până când Distrigaz Sud Reţele îţi conectează centrala la bloc la reţeaua de gaze naturale, deşi contractul de furnizare este semnat cu mai multe zile înainte, datoriile au fost achitate în întregime şi tu ai în casă doar 12 grade? Mult prea mult timp – ar putea răspunde locatarii blocului S4 din cartierul Cantemir, care au fost nevoiţi să aştepte mai bine de o săptămână la nişte temperaturi puţin mai mari decât cele de afară.

Coincidenţă sau nu, exact a doua zi după ce „Viaţa liberă” a solicitat Biroului de presă al Engie România (acţionarul majoritar al Distrigaz Sud Reţele) explicaţii privind întârzierea furnizării de gaze naturale la blocul S4 din cartierul Cantemir, imobilul respectiv a fost reconectat la reţeaua de gaze, astfel încât apartamentele din el au putut primi căldură de la centrala de bloc. Contractul de furnizare fusese semnat pe 2 decembrie dar, până ieri, în lipsa contorului care să fie montat de Distrigaz Sud Reţele, oamenii de la S4 au fost nevoiţi să stea în frig, în condiţiile în care au fost câteva nopţi din această perioadă cu temperaturi sub zero grade.

„Avem 12 grade în casă! Asociaţia noastră a înregistrat datorii, dar de la apartamentele evacuate de Primărie. Oricum, noi, locatarii, am plătit avans la întreţinere, datoriile au fost achitate, Calorgal a făcut contract cu Distrigaz ca să ne monteze ceasul şi Calorgal să ne dea drumul la centrală. Numai că cei de la Distrigaz spun că încă nu e prelucrat contractul, deşi acesta a fost semnat de pe 2 decembrie”, ne-a spus Violeta Moraru luni, 9 decembrie,  după-amiază.

Directorul general al Calorgal, Marian Alexandru, ne-a declarat, practic, acelaşi lucru: „Datoriile asociaţiei s-au achitat. Există contract de furnizare încheiat cu Distrigaz din 2 decembrie, numai că încă nu s-a montat ceasul. Am contractul chiar acum în faţă, a fost semnat pe 2 decembrie”.

Luni după-amiază am cerut şi punctul de vedere al Distrigaz Sud Reţele. Răspunsul a venit marţi dimineaţă, adică ieri, informându-ne că, tot ieri, blocul urma să fie reconectat la reţea, lucru care s-a şi întâmplat. Iată răspunsul complet: „Respectivul imobil a fost deconectat de la rețeaua de distribuție a gazelor naturale încă din luna august a acestui an ca urmare a neachitării facturilor restante pentru furnizarea gazelor naturale. În consecință, a fost reziliat contractul de furnizare a gazelor naturale precum și deconectarea de la sistemul de distribuție având în vedere debitele restante neachitate. În data de 2 decembrie 2019 facturile restante au fost achitate și în data de 4 decembrie s-a semnat un nou contract de furnizare a gazelor naturale, urmând ca astăzi să fie realizată operațiunea de reconectare la rețeaua de distribuție și fie reluată alimentarea cu gaze naturale pentru imobilul în cauză”.

Aşadar, de ieri, blocul S4 are din nou căldură. Ne întrebăm totuşi de ce apare acea diferenţă în ceea ce priveşte data semnării contractului. Locatarii şi Calorgal zic 2 decembrie, aşa cum scrie şi în contractul din fotografie, în timp ce Distrigaz Sud Reţele spune că a fost semnat pe 4. Oare e nevoie de două zile ca un contract semnat să fie prelucrat? Sau contractul s-a pierdut cumva în această perioadă printre alte hârtii? Trăim în România, şi parcă nu ne-ar mira aşa mult...

Citit 4148 ori Ultima modificare Joi, 12 Decembrie 2019 11:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.