Licitaţia pentru marea centură ocolitoare, suspendată din nou

Licitaţia pentru marea centură ocolitoare, suspendată din nou
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Lansată pe 5 octombrie 2019, suspendată pe 4 noiembrie 2019 şi relansată pe 14 ianuarie 2020, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi - Centura mare a oraşului - este, din nou, suspendată. E greu de spus pentru cât timp, cert este că ofertele din partea proiectanţilor şi a constructorilor interesaţi erau aşteptate până luni, 24 februarie, ora 15,00.

Marea centură ocolitoare a Galaţiului, în lungime de 33,6 km, n-are noroc şi pace! Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), licitaţia pentru proiectarea şi construcţia Variantei de Ocolire Galaţi se află din nou în impas. „Stare procedură: suspendată”, scrie clar în portalul achiziţiilor publice, fără a se preciza motivul acestei situaţii. Cel mai probabil, ca şi prima dată, suspendarea ar putea fi legată de o nouă etapă de clarificări, pe care potenţialii ofertanţi le pot cere Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

De la extaz la agonie şi retur

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", licitaţia pentru marea centură a oraşului a fost lansată de CNAIR pe 5 octombrie 2019. O lansare „pe repede înainte”, dacă avem în vedere că indicatorii tehnico-economici ai investiţiei fuseseră aprobaţi de Guvern cu trei zile mai devreme, pe 2 octombrie 2019. Ofertele la contractul cu o valoare estimată de 899.555.992 de lei fără TVA erau aşteptate până pe 12 decembrie 2019.

Din păcate, termenul a fost spulberat, pentru că pe 4 noiembrie 2019 licitaţia a fost suspendată. „Procedura va fi reluată de îndată ce se va publica răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător", ne comunica, la solicitarea noastră, CNAIR.

Suspendarea a durat până pe 15 ianuarie 2020, când, potrivit comunicatului de presă al companiei, au fost publicate răspunsurile la clarificările cerute de potenţialii ofertanţi. „Menţionăm că operatorii economici interesaţi de participarea la această procedură de achiziţie publică au dreptul de a adresa noi solicitări de clarificare până la ultimul termen menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire (21 de zile înainte de termenul limită de depunere al ofertelor)”, preciza, în ianuarie, compania.

Cel mai probabil, bombardată cu cereri de clarificare, CNAIR a făcut ceea ce ştia mai bine: a suspendat procedura. În aceste condiţii, e greu de spus dacă termenul de primire a ofertelor, 24 februarie 2020, va putea fi respectat.

Drumul expres Brăila - Galaţi, tot suspendat

În vreme ce Marea Centură a Galaţiului a devenit un „montagne russe” de lansări şi suspendări, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la drumul expres Brăila - Galaţi zace suspendată din 31 octombrie 2019 şi aşa a înţepenit. Şi în acest caz, suspendarea este legată de clarificările cerute de potenţialii ofertanţi, clarificări la care CNAIR încă nu a răspuns.

Dincolo de bulibăşeala generală, cele două mari investiţii de infrastructură sunt vitale pentru oraşul şi judeţul nostru şi ar urma să fie finanţate din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

Galaţiul aşteaptă drumul expres de 12 ani, de când investiţia, în lungime de aproximativ 11 km, a fost aprobată de Guvern. Valoarea estimată a contractului de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro, iar criteriul de atribuire, „cel mai bun raport calitate-preţ”. Acelaşi criteriu de atribuire şi pentru contractul Variantei de Ocolire Galaţi.

Preţul pe care l-am plăti pentru nerealizarea acestor investiţii ar fi însă incomensurabil!

Citit 9839 ori Ultima modificare Joi, 20 Februarie 2020 10:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.