S-a inaugurat trecerea cu bacul peste Dunăre de la Isaccea. Legătură între România și Ucraina

S-a inaugurat trecerea cu bacul peste Dunăre de la Isaccea. Legătură între România și Ucraina
Foto: Navrom Bac
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

Compania gălățeană Navrom Bac a inaugurat, miercuri, punctul de trecere cu bacul a Dunării între orașul Isaccea, din județul Tulcea, și localitatea Orlovka, din regiunea Odessa (Ucraina). Traversarea fluviului între România și Ucraina durează 15-20 de minute, "sare" peste una din cele trei vămi care trebuiau tranzitate, scurtând astfel deplasarea cu cel puțin două zile pentru traficul de marfă.

Conform administratorului Navrom Bac, Constantin Hârțan, investiția de la Isaccea este în totalitate a companiei gălățene. Proiectul a pornit de la zero acum aproximativ doi ani, valoarea totală a investiției fiind de 5,1 milioane de euro, din care 4 milioane de euro reprezintă contribuția Navrom Bac, iar diferența de 1,1 milioane de euro provine din fonduri europene nerambursabile. "Punctul internațional de trecere a frontierei este blocat din cauza restricțiilor impuse de pandemie, cu excepția transportului de marfă. Pasagerii, deocamdată, nu pot traversa. Până acum, transportatorii erau nevoiți să treacă prin trei vămi. Traversarea cu bacul între Isaccea și Orlovka evită vama din Republica Moldova, iar durata este scurtată foarte mult, atât timpii de așteptare, cât și distanțele", ne-a spus Constantin Hârțan.

În acest moment, trecerea Ro-Ro de la Isaccea este permisă numai transporturilor de marfă, nu și pasagerilor, în contextul pandemiei de coronavirus. Traversarea se face cu un singur bac, pus la dispoziție de compania gălățeană, pe care încap cam 13 TIR-uri, conform lui Hârțan, urmând ca ucrainenii să pună și ei un bac în circulație, într-un viitor nu foarte îndepărtat.

"E o perioadă aglomerată şi se stă foarte mult la frontieră. Acum începe şi sezonul de cereale, iar punctul de aici scurtează mult distanţa, preţurile şi timpii de aşteptare. Până în portul Constanţa, de exemplu, drumul se scurtează cu cel puţin 100 de kilometri", a explicat expeditorul internaţional al unei firme, citat de radioconstanta.ro.

Realizarea trecerii Ro-Ro între Isaccea şi Orlovka şi înfiinţarea unei curse de călători Tulcea-Ismail se numără printre obiectivele anunţate de autorităţi de mai mulţi ani în cadrul Euroregiunii Dunărea de Jos, structură de cooperare transfrontalieră care cuprinde autorităţi din România (judeţele Galaţi, Brăila şi Tulcea), Ucraina (regiunea Odessa) şi Republica Moldova (raioanele Cahul şi Cantemir). Proiectele au fost întârziate, în principal, din cauza lipsei acordurilor dintre cele două state şi sunt solicitate de comunităţile de pe ambele maluri ale fluviului, care consideră că obiectivele ar încuraja turismul şi ar duce, implicit, la creşterea nivelului de trai al locuitorilor.

Citit 19785 ori Ultima modificare Luni, 07 Septembrie 2020 18:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.