Evaluaţi acest articol
(45 voturi)
5 comentarii

În Şantierul Naval Damen Galaţi au demarat din această lună lucrările la o nouă navă militară pentru Forţele Navale Regale Olandeze. (RNLN) “Den Helder” va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS), valoarea contractului fiind estimată, pe piaţa de profil, la aproximativ 375 milioane de euro.

Decizia de achiziţie a unei noi nave militare de tip CSS a fost anunţată de autorităţile olandeze în cursul anului 2019, iar în februarie 2020 a fost semnat contractul cu Grupul Damen în vederea realizării acestei nave. Proiectul are la bază un concept al SN Damen Schelde (Olanda), unul care să răspundă cerinţelor unor misiuni dintre cele mai complexe ale Forţelor Navale.
Un element interesant este acela că, CSS „Den Helder” va opera alături de nava de tip Joint Support Ship (JSS) “Karel Doorman”, cea mai mare navă a marinei militare olandeze, navă care a fost construită tot la Galaţi! De altfel, platforma pe care au fost concepute cele două nave este una comună. CSS „Den Helder” va avea capacitatea de a opera atât în zone de conflict, alături de fregate, cât şi în misiuni de combatere a crimei organizate, de control al frontierelor maritime sau în acţiuni de urgenţă şi salvare.
Cea mai mare parte a lucrărilor la nava „Den Helder” se vor desfăşura la SN Damen Galaţi, dar finalizarea efectivă a navei şi instalarea unor echipamente militare mai sensibile se vor face în Olanda, sub supravegherea reprezentanţilor Forţelor Navale Regale Olandeze.
Conform calendarului iniţial, lucrările la RNLN „Den Helder” ar fi trebuit să înceapă în februarie 2021, însă proiectul a fost devansat, pentru a răspunde provocărilor pe care le ridică criza coronavirusului, care a îngreunat şi a impus noi rigori pentru asigurarea securităţii personalului din industria navală.
Ceremonia tăierii primei bucăţi de oţel pentru noua navă a marinei regale olandeze, desfăşurată la începutul acestei luni, este doar prima dintr-un set de 16 loturi care, în final, vor totaliza 7.500 de tone de oţel şi 180 de secţiuni constructive. În final, „Den Helder” va avea o lungime de 180 de metri şi un deplasament de 22.400 tone.
În cadrul acestui proiect, alături de SN Damen Galaţi şi SN Damen Schelde vor fi implicate la nivel multinaţional aproape 100 de companii, furnizori de servicii sau echipamente.
CSS „Den Helder” ar urma să fie finalizată în anul 2024, iar în 2025 va deveni operaţională în cadrul marinei militare olandeze. Nava va fi deservită de 150 de persoane – 75 de membri ai echipajului şi 75 de membri din personalul adiţional. Nava va avea capacitatea de a lua la bord inclusiv două elicoptere, dar şi 25 de containere pentru operaţiunile logistice.

Citit 5431 ori Ultima modificare Joi, 10 Decembrie 2020 19:07

5 comentarii

  • postat de Terente...de la Galati Duminică, 13 Decembrie 2020 12:15 89.137.231.*** Link la comentariu
    4
    2

    P@Olandala PORTO: stupefianta logica! Mai ai frati acasa?

    Raportează
  • postat de Olandala PORTO... Vineri, 11 Decembrie 2020 14:06 5.13.133.*** Link la comentariu
    8
    11

    De ce dra cului ai da olandezilor de la Damen (GALAȚI) contractele cu fregatele românești când știm foarte bine cât de ticăloși sunt olandezii care s-au împotrivit cu îndârjire ca ROMÂNIA și ROMÂNII să intre în SPAȚIUL SCHENGEN...

    Pentru olandezi noi românii nu suntem buni de Schengen, dar, ce să vezi că banii noștri ai românilor sunt buni pentru olandezi și vor să ni-i ia, să-i obțină prin construirea acelor corvete de către Damen... Hai sictir...

    Lasă că le trece olandezilor, dacă nu vor să ne trateze ca oameni, ca stat/cetățeni europeni cu drepturi egale...noi românii pare că le-am încurca treburile olandezilor dacă am fi în Schengen, iar olandezii știu asta și ei își văd de propriul lor interes, așa cum ar trebui să se trezeascăla realitate și românii, și noi să facem la fel. Să nu ne mai desconsiderăm noi rimânii mai prejos decât alții.

    Pentru că nu le dăm lor Portul Constanța pentru a deveni sclavi, cu stăpâni pe dea-ntregul...nu ne primesc în spațiul Schengen. Și ei o știu bine, fiindcă România odată ajunsă în Schengen va avea din Portul Constanța un pol foarte important de tranzit, iar olandezii o știu bine.

    Raportează
  • postat de Alexutz Vineri, 11 Decembrie 2020 13:00 5.2.205.*** Link la comentariu
    6
    9

    Frumos.....olandezii dau la construit nave tot pentru ei cu forta de munca ieftina de la noi. Asta in timp ce dau afara sute de oameni.
    Bravo fraierime!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Vineri, 11 Decembrie 2020 12:02 86.34.180.*** Link la comentariu
    26
    12

    Noua galatenilor nu ne plac corvetele facute aici, ci alea de la Constanta . Cica la santierul ala nu s-a mai facu o nava de la cap la coada de 30 de ani.

    Raportează
  • postat de Navalist batran Vineri, 11 Decembrie 2020 09:45 5.13.143.*** Link la comentariu
    21
    16

    Ce se mai aude de fregatele noastre? Daca le dadeau la Damen deja se construiau :) Asa , daca is baga coada politicul , pierdem toti,

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.