Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
9 comentarii

Nu mai puţin de cinci ofertanţi se bat pentru contractul de furnizare a 49 de tramvaie, dintre care zece pentru Galaţi, pe care Ministerul Dezvoltării încearcă să le cumpere cu fonduri europene. Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre companiile Astra Vagoane Călători SA, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna, Bozankaya Otomotiv Mak. İML. İTH. VE İHR. A.Ş., Durmazlar Makine San. VE TIC A.S şi Tatra-Yug. Valoarea totală estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA, şi încă din ianuarie 2019 se încearcă atribuirea lui.

Anul acesta sunt aşteptate în Galaţi cele opt tramvaie „Autentic”, pentru care Primăria a obţinut o finanţare europeană şi a semnat contract de furnizare cu Astra Arad SA. Nu sunt, însă, singurele tramvaie care ar trebui să sosească în Galaţi. Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Ministerul Dezvoltării s-a angajat să ne cumpere zece tramvaie, în baza parteneriatului încheiat cu Primăria Galaţi.

Prima licitaţie pentru achiziţia a 40 de tramvaie, dintre care un lot de zece pentru Galaţi, unul de zece pentru Brăila, a fost lansată în ianuarie 2019 şi a fost anulată în decembrie 2019, chiar în Ajunul Crăciunului.

Procedura a fost reluată abia în iulie 2020, contractul vizând, de această dată, furnizarea a 49 de tramvaie noi, cu lungimea de circa 18 metri, unidirecţionale, destinate transportului public urban de călători. Beneficiare sunt municipiile: Botoşani – nouă tramvaie, Brăila – zece, Galaţi – zece, Ploieşti – 20 de tramvaie.

Valoarea totală estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA.

Iniţial, ofertele ar fi trebuit să vină până pe 13 august 2020, dar procedura a trecut prin mai multe suspendări, deoarece Astra a contestat documentaţia de atribuire. Nemulţumită de decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Astra s-a adresat instanţei. Potrivit documentelor, Astra a contestat, în esenţă, faptul că la licitaţie ar fi putut depune oferte orice entitate care a produs un singur tramvai, chiar dacă nu a făcut dovada că acela circulă pe străzi, adică este omologat.

Magistraţii Curţii de Apel au admis în parte plângerea formulată împotriva deciziei CNSC şi au obligat Ministerul să remedieze documentaţia de atribuire şi să stabilească un nou termen de primire a ofertelor. Termenul a fost joi, 14 ianuarie, când pe portalul achiziţiilor publice au fost nominalizaţi ofertanţii înscrişi la licitaţie.

Rămâne de văzut dacă procedura va avea, de această dată, un câştigător.

Citit 5312 ori Ultima modificare Luni, 18 Ianuarie 2021 00:24

9 comentarii

  • postat de Tramvai Sâmbătă, 23 Ianuarie 2021 14:17 5.102.5.*** Link la comentariu
    3
    0

    Ploieștiului i se atribuie 20 de tramvaie fiind un oraș mai mic decât Galați plus că rețeaua liniilor de tramvai de acolo nu este nici la jumătate față de ce este la Galați.

    Raportează
  • postat de Raabis Stefan Badita Marți, 19 Ianuarie 2021 09:58 89.137.231.*** Link la comentariu
    2
    6

    Licitatia aceasta este facuta de guvern, fiind pornita in vremea guvernului Dancila. Din firmele de mai sus, PESA (Polonia), Durmazlar (Turcia), Astra (Romania), Tatra-Yug (Ucraina), Bozankaya (Turcia), sper sa castige ASTRA, iar in cel mai rau caz, PESA.

    Licitatia pentru primele 8 tramvaie, este facuta de primaria Galati, fiind castigata de Astra Arad, asadar, firma romaneasca!

    Raportează
  • postat de Radler Luni, 18 Ianuarie 2021 09:08 194.105.20.*** Link la comentariu
    4
    12

    Din articol .....inteleg ca trebuie sa soseasca 8 buc. deja comandate + alte 10 buc . care fac parte din aceasta licitatie .
    TOTAL = 18 buc . Galati / 10 Buc. Braila
    Ce nu inteleg de ce trebuie sa participe foarte multe firme si mai ales cele din afara tarii si mai ales din afara U.E.
    Hai sa incurajam fabricile romanesti ......
    Asa am facut si cu autobuzele ...am luat toate jafurile de la altii ....gen turci ......noi nu putem sa producem in tara sub licenta .....si toate orasele fac comanda/necesitate de autobuze/tramvaie.

    Raportează
  • postat de paloma Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 23:53 5.13.255.*** Link la comentariu
    8
    23

    Lasati ca rezolva Pucheanu, ia banii si mai pune niste borduri !!!...

    Raportează
  • postat de Știu eu... Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 12:06 188.24.243.*** Link la comentariu
    10
    29

    Mama cata prostie...... Asa este pe fonduri europene trebuie sa faci licitație... Ok. Dar când toți europenii consuma din propria tara noi ne inghesuim sa cumpărăm de la alții.....gen Turcia.... Noaptea mintii... Cred ca sunt la conducere bișnițarii anilor 90 și au rămas cu gândul tot la bazarul cu blugi. Dacă se cumpăra din banii primărie se poate pune condiția sa fie fabricat în România.... Din banii pe impozitul mașinilor majorat cu 55% se pot face multe..... Hai ca se poate

    Raportează
  • postat de Galatean Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 11:52 95.76.2.*** Link la comentariu
    12
    21

    Bine, bine, au comandat tramvaie, se bat sa le aduca galatenilor; intrebarea este: pe ce linii de tramvai vor functiona aceste vagoane, in Galati tot ce a mai ramas linii in carosabil fiind impracticabile din punct de vedere tehnic!

    Pentru 10 tramvaie intr-un oras ca Galatiul, trebuie sa fie o retea extinsa a caii de rulare, de la un capat la altul al orasului, transportul electric fiind mult mai ieftin decat autobuzele pe niste strazi pline cu gropi, distrugandu-le!

    Am avut ghinionul pe traseul 7, autobuz care inlocuieste tramvaiul 7, micro 19, piata centrala, cu aproape o ora de mers pe la capatul viaductului, strazile fiind pline de gropi in care credea-i ca autobuzul se dezmembreaza in orice clipa, am vazut cata bataie de joc este in orasul asta privind transportul public, versus caliatea strazilor, si calitatea liniei 7 pe care ar trebui sa ruleze unul din acele 10 tramvaie!

    Ma rog, cine o sa aiba curaj sa calatoreasca pe o asemenea linie in care nimeni nu poate fi in siguranta!

    Doamne in ce oras traim si cata bataie de joc!

    Raportează
  • postat de Sandu Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 10:02 89.39.71.*** Link la comentariu
    10
    46

    De ce 20 tramvaie la Ploiesti si numai 10 la Galati si 10 la Braila.?Ce au cele doua orase in minus fata de Ploiesti decat ca sunt mai departe de Bucuresti si au oameni care ii reprezinta in guvern,parlament,ministere si alte institutii centrale care nu fac nimic pentru orasele din care provin Rusine la toti.

    Raportează
  • postat de Miruna Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 09:37 188.24.196.*** Link la comentariu
    10
    48

    Ce prostie, numai și să te gândești să cumperi turcisme sau alte "minunății" de pe la alții, de prin alte colțuri ale lumii când tu produci la tibe în țară niște tramvaie ce sunt mai mult decât minunate, cât și recunoscute din punct de vedere al eficienței energetice, consumând cât un bec.

    Nemții, francezii, englezii cât și alte nații se îndestulează din consumul lor propriu, din producțiile lor autohtone, pe când noi românii cumoărăm ce produc alții prin alte colțuri ale lumii.

    Doamne Dumnezeule...

    Raportează
  • postat de Tirpitz Sâmbătă, 16 Ianuarie 2021 09:33 82.76.159.*** Link la comentariu
    7
    47

    Legi tampite si multe capete patrate care intocmesc documentatia pentru achizitie, caiete de sarcini, licitatii amanate si uite-asa se pierd fondurile europene din cauza unei legislatii stufoase gandite de habarnisti. Ce functioneaza bine in tara asta, un singur exemplu daca ar putea sa-l dea cineva... Prostii si coruptii colcaie peste tot si din cauza legislatiei strambe, se claseaza si dosarele hotilor pentru ca trec perioade de timp infinite si faptele se prescriu. Golanii raman cu averile neatinse, fac putina puscarie, viata merge inainte.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.