Bătălie pentru zece tramvaie din fonduri europene | Contestată, suspendată, a doua licitaţie e în derulare

Bătălie pentru zece tramvaie din fonduri europene | Contestată, suspendată, a doua licitaţie e în derulare
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Nu mai puţin de cinci ofertanţi se bat pentru contractul de furnizare a 49 de tramvaie, dintre care zece pentru Galaţi, pe care Ministerul Dezvoltării încearcă să le cumpere cu fonduri europene. Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre companiile Astra Vagoane Călători SA, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna, Bozankaya Otomotiv Mak. İML. İTH. VE İHR. A.Ş., Durmazlar Makine San. VE TIC A.S şi Tatra-Yug. Valoarea totală estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA, şi încă din ianuarie 2019 se încearcă atribuirea lui.

Anul acesta sunt aşteptate în Galaţi cele opt tramvaie „Autentic”, pentru care Primăria a obţinut o finanţare europeană şi a semnat contract de furnizare cu Astra Arad SA. Nu sunt, însă, singurele tramvaie care ar trebui să sosească în Galaţi. Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Ministerul Dezvoltării s-a angajat să ne cumpere zece tramvaie, în baza parteneriatului încheiat cu Primăria Galaţi.

Prima licitaţie pentru achiziţia a 40 de tramvaie, dintre care un lot de zece pentru Galaţi, unul de zece pentru Brăila, a fost lansată în ianuarie 2019 şi a fost anulată în decembrie 2019, chiar în Ajunul Crăciunului.

Procedura a fost reluată abia în iulie 2020, contractul vizând, de această dată, furnizarea a 49 de tramvaie noi, cu lungimea de circa 18 metri, unidirecţionale, destinate transportului public urban de călători. Beneficiare sunt municipiile: Botoşani – nouă tramvaie, Brăila – zece, Galaţi – zece, Ploieşti – 20 de tramvaie.

Valoarea totală estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA.

Iniţial, ofertele ar fi trebuit să vină până pe 13 august 2020, dar procedura a trecut prin mai multe suspendări, deoarece Astra a contestat documentaţia de atribuire. Nemulţumită de decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Astra s-a adresat instanţei. Potrivit documentelor, Astra a contestat, în esenţă, faptul că la licitaţie ar fi putut depune oferte orice entitate care a produs un singur tramvai, chiar dacă nu a făcut dovada că acela circulă pe străzi, adică este omologat.

Magistraţii Curţii de Apel au admis în parte plângerea formulată împotriva deciziei CNSC şi au obligat Ministerul să remedieze documentaţia de atribuire şi să stabilească un nou termen de primire a ofertelor. Termenul a fost joi, 14 ianuarie, când pe portalul achiziţiilor publice au fost nominalizaţi ofertanţii înscrişi la licitaţie.

Rămâne de văzut dacă procedura va avea, de această dată, un câştigător.

Citit 7127 ori Ultima modificare Luni, 18 Ianuarie 2021 00:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.