Transport pe apă între Galaţi şi Brăila. Transurb şi-a lărgit obiectul de activitate

Transport pe apă între Galaţi şi Brăila. Transurb şi-a lărgit obiectul de activitate

Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)
12 comentarii

„Având în vedere că foarte multe persoane şi-au exprimat dorinţa că trebuie să existe o legătură între Galaţi şi Brăila pe apă, încercăm! Trebuie să încercăm! Dacă lucrurile vor merge bine, să ştiţi că există şanse, cu ajutorul Primăriei, împreună, să obţinem şi fonduri europene pentru baza materială, şi mă refer la mijloace de transport pe apă”, a declarat Dorian Dumitru, directorul general provizoriu al SC Transurb SA, la şedinţa Consiliului Local.

În unanimitate, consilierii locali prezenţi la şedinţa ordinară de joi, 15 aprilie 2021, au aprobat completarea obiectului de activitate secundar al societății Transurb SA cu: "Transporturi de pasageri pe căi navigabile interioare - COD CAEN 5030", respectiv, "Transportul de marfă pe căi navigabile interioare - COD CAEN 5040".

Întrebat de consilierul local USR Daniel Zinica despre planurile operatorului după această modificare, managerul Transurb a răspuns: „Având în vedere că municipiul Galaţi este un oraş port la Dunăre, acesta este primul pas pe care-l vom face în vederea obţinerii autorizaţiei de la Autoritatea Navală Română. Iar după obţinerea autorizaţiei vom încerca să facem transport de persoane între municipiul Galaţi - municipiul Brăila şi dacă va fi un succes poate în viitor dezvoltăm această punte de legătură şi cu alte oraşe riverane Dunării”.

Consilierul local PNL Valeriu Laurenţiu Onose s-a interesat de eventualele probleme de concurenţă care ar putea apărea, având în vedere că societăţii îi este delegată activitatea de transport public.

„Nu e vorba despre un transport public, ci pur şi simplu un act comercial ce urmează a fi potenţial întreprins de o societate aflată în subordinea Primăriei. Nu e vorba de delegarea transportului în comun”, a răspuns primarul Ionuţ Pucheanu.

Directorul Transurb a explicat că, aşa cum se face transport prin curse regulate convenţii, care nu sunt prin contractul de delegare, tot aşa se poate face şi transport pe apă: „Având în vedere că foarte multe persoane şi-au exprimat dorinţa că trebuie să existe o legătură între Galaţi şi Brăila pe apă, încercăm! Trebuie să încercăm! Dacă lucrurile vor merge bine, să ştiţi că există şanse, cu ajutorul Primăriei, împreună, să obţinem şi fonduri europene pentru baza materială, şi mă refer la mijloace de transport pe apă”.

Adevărul este că gălăţenii duc dorul plimbărilor pe Dunăre, de care nu au mai avut parte din 2019, de la Ziua Dunării. Şi nu trebuie uitat faptul că Primăria Brăila are deja o şalupă „Chira Chiralina”, achiziţionată cu fonduri europene!

Citit 6081 ori Ultima modificare Luni, 19 Aprilie 2021 00:19

12 comentarii

  • postat de Galateanul Miercuri, 21 Aprilie 2021 09:47 81.12.150.*** Link la comentariu
    1
    3

    Pentru Consilier probleme transport pe apa

    Una e delta, alta e Galati - Braila ! Tulcea - Sulina e subventionat. Asa ca nu exista termen de comparatie.

    In niciun caz in cursul saptamanii cursele pana la Braila, fie ele si la doua zile, nu vor fi la capacitate maxima (eu zic ca nici 50 %).
    Iar in weekend... posibil. Mai mult pentru plimbarea pe Dunare.

    Concluzia: ce se va lua pe mere (bilete) se va da pe pere ( consum, salarii, intretinere, etc).

    Raportează
  • postat de Consilier probleme transport pe apa Marți, 20 Aprilie 2021 18:23 89.137.230.*** Link la comentariu
    2
    2

    Pentru Marius Popa: daca o nava e la capacitate maxima cu pasageri e rentabil pentru ca se va face o cursa lunar sa spunem sau la doua saptamani pana la Braila si chiar daca e mai ieftin cu maxi taxi pana la Braila lumea tocmai de asta se duce cu vaporul ca sa se simta bine si sa se relaxeze, sa traiasca o experienta de neuitat. Nu se duc ca se grabesc sa ajunga la Braila sau ca e mai ieftin. Pretul unui bilet poate fi 20-30 lei si se merita sa te duci in plimbare de sambata de la ora 10 pe timp de vara sa vizitezi Braila, parcurile, muzeele , faleza Brailei si centrul vechi sau sa te duci la teatru si sa te intorci iar seara inainte de intuneric. Ce spuneti? E romantic si frumos sau nu? Asta e ideea cu transportul cu vaporul. Cei care fac curse de la Tulcea la Sulina nu sunt incarcati maxim cu pasageri si fac asta de ani de zile.

    Raportează
  • postat de Galatean, din pacate Luni, 19 Aprilie 2021 14:45 81.12.150.*** Link la comentariu
    3
    8

    Corect ! Dl Marius Popa a demonstrat faptul ca o cursa Galati - Braila va costa mai mult decat 5 lei (transportul auto). Si de aici toata calculatia financiara care duce spre nerentabilitate.
    Rezolvarea ar fi: ori subventionare, ori doar curse de agrement (care si aici sunt cu semnul intrebarii in ceea ce priveste profitul).

    Nu inteleg cum de sunt "insi" care au bifat "dislike" !!!!! sunteti penibili !!!!

    Sunteti de groaza !

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 19 Aprilie 2021 06:56 5.13.244.*** Link la comentariu
    4
    8

    A mai fost tentatii de genul asta si nu s-a concretizat nimic din cauza numarului redus de pasageri si al costului cu intretinerea navei ,costul echipajului ,costul motorinei etc. Noi nu am avut grija de Panzarul nostru construit cu atata tam-tam care a ajuns lemn de foc .

    Raportează
  • postat de Marius Popa Duminică, 18 Aprilie 2021 20:32 188.24.255.*** Link la comentariu
    2
    12

    Ar fi foarte frumos proiectul de revigorare a transportului pe Dunare pentru persoane. Dupa mine este greu de realizat datorita costurilor actuale. Faceti un calcul cat consuma o nava de la Galati la Braila, costurile salariilor cu echipajul ( in care intra imbarcarea si suplimentul de hrana), costurile cu acvatoriul mavei, stationarile la ponton cu consumul de energie electrica, uzura motorului, reparatiile , costurile foarte mari a piselor de schimb. Dupa ce adunati impartiti la nr. de calatori si vedeti cam cat ar costa un bilet la capacitatea maxima a navei. Trebuie avut in vedere ca o cursa de la Galati la Braila dureaza in medie ca 60 minute. Ma indoiesc ca se va asigura capacitatea maxima a navei la orice cursa efectuata. De aici incep sa curga pierderile. Pe dig cu un maxi-taxi se ajunge in maxim 30 minute. Biletul este de 5 lei. Imi este imposibil sa cred ca un bilet la o nava de pasageri poate sa fie macar 5 lei. Daca se doreste efectuarea acestui transport in mod sigur cineva va trebui sa subventioneze toate cheltuielile.

    Raportează
  • postat de eu Duminică, 18 Aprilie 2021 07:27 86.124.203.*** Link la comentariu
    7
    14

    Ce cretini ... Turism inseamna in primul rand un pic de curatenie, sa poata veni lumea si deschide terase pe malul Dunarii, dupa care banii incep sa vina fara prea mare bataie de cap. Celalalte atractii turistice ar trebui sa vina de la sine, ca daca are omul curatenie pe mal, trage si barca acolo, si daca trage barca acolo o si inchiriaza si tot asa. Ca afacere, ma gandesc ca nu poate fi nimic mai profitabil decat sa vinzi ceva ce exista deja si nu trebuie produs cu toate costurile aferente ..... Sambata dupa amiaza trecea la vale, impinsa evident, ruginitura aia de Tudor Vladimirescu care nici nu vreau sa ma gandesc cati bani a mancat. NUMAI aia, reparata si pusa in valoare, ar patrula zi si noapte pe Dunare, daca s-ar vrea. Colaborari cu scolile ca directorii tot ai pesedeului sunt, de inchiriat cu totul, cu bilet, pensionari, tineri,batrani, albi, negri,turisti in primul rand, numai sa se miste si sa produca bani. O idee foarte buna una peste alta, sa vedem cum se pune in aplicare, de vreo 4-5000 de ani incoace tot transportul pe apa a ramas cel mai ieftin, fara sa ma gandesc ca orice om intreg la minte, pentru un pret corect, n-ar refuza o plimbare pe Dunare la orice ora din zi si din noapte...In lumea civilizata asa e, sa stiti, unde oamenii politici iau spaga cand DEZVOLTA, nu ca pesedeul nostru care ia spaga ca SA NU FACA

    Raportează
  • postat de Tudor Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 14:11 82.137.16.*** Link la comentariu
    1
    10

    Domnule Un alt pensionar, daca ne-a luat-o inainte, de ce nu au fac transport ei spre Galati? Ei avand acolo Insula Mare au avut presiune mai multa sa puna la dispozitie transport, dar spre Galati de ce nu vin? Nu am auzit sa solicite acest lucru, sa puna si Primaria Galati la dispozitie ponton etc. Nu au fost discutii pana acum.

    Raportează
  • postat de Gălățean pacalit Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 12:53 5.14.158.*** Link la comentariu
    10
    15

    Mda. Urmeaza: studii de fezabilitate, achiziții de nave pasageri ( bănuiesc ca gen cele de pe Bega, la Timișoara), angajări.
    Oare cât va fi valoarea estimata a achiziției și ciiineee va castigaaaa?!?
    Iar după... investiția va avea soarta panzarului. Ca la asta ne pricepem cel mai mult.
    Totuși, sper sa ma înșel în privința ultimei părți.
    PS. Cel puțin 5"dislaicuri" o sa am.

    Raportează
  • postat de Un alt pensionar Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 10:07 5.13.130.*** Link la comentariu
    3
    24

    Bravo brailenilor, iar ne au luato inainte, pe edilii de acolo ii preocupa avantajul de a fi oras port la dunare, Khira Khiralina, nava cu zbaturi, Borcea pusa la dispozitia brailenilor si nu tinuta de 30 de ani la cheu, la dispozitia maharilor, platita de banul public precum Tudor Vladimirescu.
    Cat despre initiativa domnului Dorian, mi se pare a fi deosebita pentru un oras port, uitat si ocolit de lume, ar fi minunata pentru locuitorii galatiului, pentru turismul galatean inexistent, si deloc negljabil economic vorbind, transport de marfuri si nu numai.
    Ar trebui ca toate partidele prezente in urbe sa se cualizeze, sa acceseze fonduri si sa dezvolte un astfel de proiect,VITAL PENTRU ORAS, VITAL.

    Raportează
  • postat de adina Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 09:49 82.79.132.*** Link la comentariu
    0
    39

    Nu ar fi rau daca ar fi o nava si spre Tulcea,cum era inainte.

    Raportează
  • postat de George Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 09:40 89.136.76.*** Link la comentariu
    8
    15

    Lucratoru Roman Se vede ca esti PROST. e COINCIDENTA DE NUME. Nimeni nu impiedica pe nimeni sa isi numeasca nava dupa o alta nava veche de sute de ani. SI EU IMI POT CUMPARA O SALUPA SAU CORABIE SI SA II DAU ACELASI NUME CU A CORABIEI LUI BARBA NEAGRA.

    Raportează
  • postat de Lucratoru Roman Sâmbătă, 17 Aprilie 2021 08:26 89.39.81.*** Link la comentariu
    22
    13

    Pai Kira -Kiralina era epava scufundata a piratului Spanu din ,,Toate panzele sus ''.Au scoso si au reconditionato ?Scheletu lu Spanu mai era acolo?

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro