Două străzi sparte, pentru o stație de alimentare electrică (FOTO)

Două străzi sparte, pentru o stație de alimentare electrică (FOTO)
Locul viitorului șanț de pe strada Cloșca
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

În taximetrie, drumul cel mai scurt între două puncte este cel mai indicat. Însă atunci când sapi șanțuri prin oraș și spargi două străzi, dintre care una a fost proaspăt asfaltată, iar cealaltă este foarte circulată, poate că ar trebui să iei în calcul și alți factori, nu numai drumul cel mai scurt.

Pe strada Cloșca, cea care face legătura între Inelul de Rocadă și giratoriul din apropiere de punctul Trecere Bac, urmează să fie amplasată una dintre cele 15 stații de încărcare pentru mașini electrice prevăzute prin contractul semnat de Primăria Galați cu Telekom România Communications și finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu. Stația va fi chiar în parcarea de lângă Parcul Cloșca, vizavi de blocul PS 11. S-au făcut deja primele săpături, de o parte și de alta a străzii, pentru legarea viitoarei stații la rețeaua electrică.

„Taie două străzi, în loc să sape doar pământul”

Traseul ales de constructor, pe drumul cel mai scurt, înseamnă săparea unui șanț de la stația de transformare din spatele blocului PS 11 (care alimentează toate blocurile din zonă), traversarea străduței din spatele blocurilor (care a fost asfaltată recent), continuarea șanțului prin gangul care dă la strada principală și pozarea cablurilor pe bloc și, apoi, continuarea săpăturilor de-a curmezișul străzii Cloșca.

Situația ne-a fost adusă la cunoștință de către președintele Asociației de proprietari nr. 885, Ioan Zărnescu, care ne-a arătat că ar putea exista o altă variantă, puțin mai lungă, dar care ar face mult mai puține „daune”. El spune că, pentru alimentarea viitoarei stații, s-ar putea folosi foarte ușor panoul electric care există deja chiar în colțul parcării, la o distanță vreo 20 de metri de amplasamentul ales. Pentru a se face legătura acestuia la rețea, ar fi suficient ca de la stația de transformare din spatele blocului PS 11 să se meargă cu săpăturile în lateral, prin grădina blocului din spate, pe domeniul public, până la punctul de alimentare care este legat deja cu panoul electric din parcarea de peste drum. Săpăturile s-ar face astfel în pământ, pe o distanță mult mai mică, și nu s-ar mai sparge străzile, pentru că traseul este deja făcut.  

„Soluția de traversare a celor două străzi nu este bună, trebuie tăiat asfaltul, trebuie săpat jumătate de metru, trebuie să existe un plan cu ce cabluri sunt în zonă. Lucrările astea trenează, sunt unii care sapă, vin alții cu cablul, nu este aceeași echipă care să înceapă azi și mâine să închidă lucrarea. Nu, trenează trei-patru luni. S-a mai săpat, nu demult, la PS 7, au lăsat groapa așa și tot pământul s-a scurs, noroi, pe stradă. Din păcate, nu au vrut să accepte varianta pe care le-am propus-o. Au venit de la Primărie și mi-au spus că se face economie scurtând traseul. Așa că taie două străzi, în loc să sape doar pământul!”, ne-a mai spus Ioan Zărnescu.

Primăria Galați: ”Lucrarea are toate avizele”

Conform Biroului de presă al Primăriei Galați, lucrarea pentru amplasarea unei stații de încărcare a mașinilor electrice în parcarea de la Parcul Cloșca este inclusă în contractul încheiat cu Telekom România Communications S.A. „Contractul de finanțare încheiat cu Administrația Fondului pentru Mediu a fost prelungit până în data de 29.08.2022 prin Decizia Comitetului Director al acestei instituții și există toate avizele necesare”. Nu este necesară obținerea acordului locatarilor din zonă, pentru că „este vorba despre o lucrare pe domeniul public. Varianta aleasă este cea stabilită în baza documentelor emise de societatea de furnizare a energiei electrice”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al primăriei.

Foto 1, galerie: Panoul electric existent în colțul parcării. Foto 2: „Distracția” începe de la acest punct de transformare. Foto 3: Există, probabil, un plan al cablurilor din zonă. Foto 4: Alimentarea noii stații electrice s-ar putea face de la acest panou. Foto 5: Alături de strada Cloșca, și această străduță va fi spartă

Citit 3777 ori Ultima modificare Luni, 16 Mai 2022 00:26

3 comentarii

  • postat de Io
    Sâmbătă, 14 Mai 2022 16:38
    5.13.151.***
    Așa se întâmplă când toți devin mari electricieni și știu ei mai bine decât proștii ăia de la electrica..... Sau ei își închipuie că mașina se încarcă la fel ca un telefon.....
    Daca acel cablu existent la acel panou este dimensionat pentru ce consum are momentan. Daca mai adaugi o statie de încărcare auto, o să ia clar foc cablul, și apoi or să plângă aceași cetățeni că nu au lumină.
    In al doilea scenariu, daca apare o problemă cât de mică la statia de încărcare, la fel, nema iluminat. Oare cum e mai bine? In bezna și cu asfalt netăiat?
    4
    11
    Raportează
  • postat de Ursu
    Sâmbătă, 14 Mai 2022 15:26
    93.122.249.***
    Nu Electrica are responsabilitatea acestui(acestor) proiecte, ci numai primaria municipiului,care nu a cerut mai multe solutii. Avand avizele, toate societatile ce au dat aviz acestor lucrari sant la adapostul acestor avize. Faza de proiectare se realizeaza numai dupa obtinerea acestor avize ce devin cerinte obligatorii de respectat in toatele fazele de proiectare- executie.
    1
    9
    Raportează
  • postat de Vox
    Sâmbătă, 14 Mai 2022 08:04
    86.124.200.***
    Dacă exista o varianta mai puțin distructiva, ar fi bine sa fie revizuit acel proiect. Și ce dacă va intra mai mult cablu, asta e! Și asa se fura pe rupte la proiectele astea, dar măcar păstrăm străzile intacte și nu stricam ceva ce e abia făcut.
    Electrica.., tablou metalic pe gard metalic?! Reprezentanții companiei electrice, ar trebui sa acorde mai multa atenție tablourilor acestea stradale, cutiilor de conexiune ale stâlpilor sau alte mici cutiuțe puse pe la colturi de clădiri. Nu sunt asigurate împotriva accesului neautorizat sau a deschiderilor accidentale iar unora le lipsește complet capacul. La stâlpii de prin parcuri e și mai grav, oricând un copil poate pune mana pe cablurile de la aceștia.
    Lucrurile astea nu sunt văzute de autorități?! E prea mare compania asta și mai ales sunt multe persoane importante acolo care nu pot fi trase la răspundere.
    3
    33
    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro