De ce nu se fac zebre noaptea pe drumurile naționale. Cozile infernale de la ieșirea din Galați au o explicație

De ce nu se fac zebre noaptea pe drumurile naționale. Cozile infernale de la ieșirea din Galați au o explicație
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Nervii întinși ai șoferilor și cozile kilometrice de mașini care s-au format în ultimele două zile pe DN 25, între Galați și Șendreni, au o explicație mai profundă decât cea pricepută de majoritatea. Drumarii, care lucrează la amenajarea unor marcaje rutiere pentru siguranța pietonilor, susțin că trebuie să muncească ziua, pentru că noaptea sunt riscuri mari ca muncitorii să fie accidentați de șoferii vitezomani care circulă pe această rută.

Două zile la rând, nu a existat șofer care să meargă din Galați spre Șendreni și care să nu fi înjurat, în barbă, faptul că la noi lucrările la șosele se fac mai bine pe timp de zi. Marți și miercuri, șirul de mașini care se deplasa pe sensul Galați-Tecuci se întindea de la ”Borcan” până în centrul comunei Șendreni, acolo unde o echipă de muncitori meșterea la asigurarea unei treceri  de pietoni cu ”covorașe” roșii, speciale pentru a-i avertiza pe șoferi și pe pietoni că pe acolo trebuie redusă viteza și, la nevoie, acordată prioritate.
Manopera nu se putea face noaptea, contrar părerii generale, susțin reprezentanții Secției Drumuri Naționale Galați, pentru că riscurile erau incomensurabil mai mari pentru muncitori. Astfel, amenajarea marcajelor de la Șendreni (marți) și de la Movileni (miercuri) a dus la formarea cozilor de mașini pe timp de zi, șoferii fiind nevoiți să aștepte la semafoarele temporare montate pentru semnalizarea lucrărilor.
"S-a luat decizia montării acestor covorașe pentru că în ultima perioadă au avut loc multe accidente rutiere mortale pe trecerile de pietoni amplasate pe drumurile naționale. Având în vedere specificul segmentului de pe DN 25 pe care s-a lucrat în aceste zile, la Șendreni și Movileni, am făcut o ședință consultativă și am hotărât să ne asumăm riscul de a lucra ziua, pentru că noaptea muncitorii noștri ar fi fost în pericol. Practic, în aceste zone se circulă cu viteze mari pe timpul nopții, chiar și în localitate și am fi riscat să ne fie omorâți oamenii, or, nu ne permitem așa ceva", ne-a declarat miercuri, 5 octombrie, Petru Tudorache, șeful Secției Drumuri Naționale Galați.
Potrivit sursei citate, astfel de momente neplăcute îi mai așteaptă pe șoferi și în perioada următoare. Joi, 6 octombrie, urmează să fie executate astfel de lucrări pe DN 26, în comuna Tulucești, la marcajul din centrul localității, unde săptămâna trecută o femeie a fost ucisă după ce a fost acroșată pe marcajul pietonal. Lucrările sunt preconizate a fi finalizate vineri, 7 octombrie.

Citit 5187 ori Ultima modificare Marți, 11 Octombrie 2022 12:55

10 comentarii

  • postat de Nelu
    Sâmbătă, 08 Octombrie 2022 21:10
    5.13.138.***
    Tudorache ăla să fie schimbat că numai prostii face pe drumurile naționale din județul Galați.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Coșnița Iulian
    Vineri, 07 Octombrie 2022 20:29
    5.14.152.***
    O bătaie de joc față de localnicii care locuiesc in zonele respective și care trebuie să suporte poluarea fonică !
    0
    0
    Raportează
  • postat de macarie banu
    Joi, 06 Octombrie 2022 16:57
    95.76.2.***
    eh!......stie ei ce stie....nu se face zebrele noaptea bre,ca "fuge" vopseaua......iar militia are program pana la ora 16.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Grinda
    Joi, 06 Octombrie 2022 16:56
    95.76.59.***
    Pentru a castiga licitatia sau a subcontracta de la “cel care castiga sigur”, firma executanta trebuie sa achite 25% la partid, 10% la “cel care castiga sigur” (pentru rata la jeep), iar din ce ramane, se trag bani pentru vacanta familiei in Dubai sau Hurghada, si 10% raman pentru salarii angajati (minim/economie), materiale (nisip, var diluat si de regula mult polistiren/bca), si organizare de santier (baieti care presemnalizeaza cu crengi verzi – culoare verde, sau rosu – un carton de ambalaj Penny/kaufland).
    Daca vine vreo amenda (desi “cel care castiga sigur” are garantia ca nu vor fi controale ITM/ANPC), Dumnezeu cu mila!
    0
    1
    Raportează
  • postat de ion
    Joi, 06 Octombrie 2022 13:12
    165.225.8.***
    Bai tampitilor, ...dar in alte tari ,cum se lucreaza noaptea???? ..si acolo sunt soferi tampiti care merg cu viteza.,..semnalizati corespunzator zona , chiar si politia sa fie la locul lucrarilor si atunci totul va fi bine ....dar spuneti mai bine , ca noaptea sunt alte preturi la lucrare si ca nu vreti sa platiti.Asa ca de suferit au soferii care fac naveta spre Galati ....NU NE VOM FACE BINE LA CAP NICIODATA !!!!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de magis
    Joi, 06 Octombrie 2022 08:35
    89.121.200.***
    Nea Tudorache, nu mai umbla cu cioara vopsita!
    2
    16
    Raportează
  • postat de Cezar
    Joi, 06 Octombrie 2022 08:33
    89.120.48.***
    O scuza de 2 lei. Daca semnalizezi corespunzator lucrarea sau pui 2 oameni care sa gestioneze traficul nu ai de ce sa-ti faci griji. In cel mai rau caz poti cere si ajutorul politiei pentru cateva ore.
    2
    23
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 06 Octombrie 2022 07:49
    82.79.117.***
    Politia exista?
    1
    22
    Raportează
  • postat de Presupun, cheltuială mai mare și comoditate.
    Joi, 06 Octombrie 2022 00:08
    109.166.132.***
    Păi de ce ?Pentru că trebuie să se plătească dublu, pentru spor de noapte și pentru că este cheltuială mai mare, pentru balizele luminoase, presemnalizare, semnalizare. a zonei de lucru.
    9
    53
    Raportează
  • postat de Ion
    Miercuri, 05 Octombrie 2022 20:34
    86.124.200.***
    Cati muncitori de la sectia de drumuri Galati au murit in timpul serviciului pe timp de noapte? Azi, doi muncitori de la aceasta sectie, au blocat la Movileni o banda de circulatie cu un semafor cu circulatie alternativa, formand cozi de autovehicule pana la Sendreni versus Tirighina. Care este randamentul acestei lucrari? O bataie de joc la adresa conducatorilor auto, care platesc roviniete sa stea dupa in trafic pentru moftul unui sef de sectie de drumuri! DEMISIA!!!
    10
    55
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.