De duminică, mașinile vor putea fi ridicate de pe trotuare

De duminică, mașinile vor putea fi ridicate de pe trotuare
Evaluaţi acest articol
(30 voturi)

Cel puțin potrivit noilor modificări ale Codului Rutier, care intră în vigoare de duminică, 20 noiembrie 2022, Poliția Rutieră va avea dreptul să dispună ridicarea mașinilor parcate pe trotuare și pe carosabil, în locuri interzise. Schimbarea nu le mai lasă, teoretic, loc de manevră conducătorilor auto care se prevalau de prevederea conform căreia puteau parca pe trotuare dacă lăsau suficient spațiu pentru circulația în siguranță a pietonilor. 

Vin vremuri grele pentru șoferii care vor trebui să se străduiască și mai mult să găsească un loc de parcare. Trotuarul, indiferent cât e de lat, și banda unu de circulație ori alte zone interzise de pe carosabil, nu vor mai constitui o opțiune începând de duminică. 

Modificarea situațiilor în care s-ar putea ridica mașinile parcate ilegal se regăsește în Legea 302/2022 pentru modificarea alineatului (1) al articolului 64 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 (Codul Rutier) privind circulaţia pe drumurile publice, ce a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 1.107 din 17 noiembrie 2022 și care se va aplica de duminicăÎn prezent, după cum este prevăzut în Codul Rutier, poliția rutieră “poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea și depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administrațiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz”. Potrivit legislației rutiere în vigoare, mașinile pot fi parcate pe trotuare doar dacă există indicatoare sau marcaje în acest sens și dacă, după parcarea mașinii, mai rămâne un spațiu pentru circulația pietonilor de cel puțin un metru lățime.

Provocare

Este cuvântul care va defini cel mai bine aplicarea noilor prevederi în Galați, pe raza municipiului putând fi contabilizate cu sutele situațiile în care autoturismele parcate, să zicem, incomod, afectează siguranța traficului pietonal sau auto. Chiar dacă printr-o hotărâre a Consiliului Local există instrumentul prin care Poliția Locală poate emite dispoziții de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar, astfel de situații sunt omniprezente și extrem de greu de gestionat și sancționat. Bunăoară, străduțele mici bifează la dublu aceste deficiențe, autoturismele fiind staționate deopotrivă pe trotuare, dar și în ”buza” intersecțiilor, obturând vizibilitatea și creând un risc crescut de accident. De asemenea, valabilă pe toate arterele, mari sau mici, este staționarea și/parcarea lângă trecerile de pietoni, situații care, cumulate cu imprudența pietonilor care se ”aruncă” pe marcaje fără a se asigura, au dus la numeroase accidente rutiere.

Cu titlu statistic, conform unei raportări a Poliției Locale Galați, numai în primele trei trimestre ale anului în curs, cele mai multe sesizări din zona disciplinei rutiere, peste 750, au vizat parcările abuzive pe locurile rezidențiale, peste 640 au făcut referire la parcări neregulamentare, care au dus la blocarea accesului sau a traficului pe anumite străzi, în timp ce puțin peste 600 de apeluri au avut ca obiect sesizarea unor situații în care au fost blocate garaje sau locuri de parcare, altele decât cele considerate rezidențiale, pentru care se plătește abonament la Primărie. Numai în cursul lunii octombrie, peste 50 de șoferi au fost nevoiți să își recupereze mașinile, plătind taxele aferente, după ce autoturismele staționate ilegal au fost ridicate prin dispoziția Poliței Locale.

Citit 9007 ori Ultima modificare Marți, 07 Martie 2023 07:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.