Avem opt tramvaie noi și așteptăm alte zece nou-nouțe, dar calea de rulare are nevoie de lucrări de colmatare și de reparații. Și nu pe ici pe colo, ci pe străzi importante precum Traian, Basarabiei, Gheorghe Asachi, Frunzei, Stadionului și Oțelarilor. Pentru execuția acestor intervenții, Primăria Galați a pus la bătaie un contract cu valoarea estimată de 360.000 de lei fără TVA și așteaptă ofertele din partea constructorilor până pe 21 martie 2024.
„Pe sectoare din străzile Traian, Basarabiei, Gheorghe Asachi, Frunzei, Stadionului și Oțelarilor au fost identificate crăpături, fisuri atât longitudinale cât și transversale, faianțări. Pe aceste suprafețe sunt necesare lucrări de specialitate, respectiv colmatări, frezări, plombări”, se arată în caietul de sarcini al achiziției publice organizate pentru a doua oară de Primăria Galați. Valoarea estimată a contractului este de 360.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire este „prețul cel mai scăzut”.
Conform documentului, obiectivul principal al lucrărilor îl constituie îmbunătățirea condițiilor tehnice necesare desfășurării circulației rutiere în siguranță. Intervențiile au ca scop compensarea parțială sau totală a uzurii fizice a îmbrăcăminților asfaltice, uzură cauzată de exploatarea normală și de acțiunea agenților de mediu.
Segmentele care au nevoie de reparații sunt destul de mari: strada Traian, între Piața Centrală și strada Basarabiei - 850 ml; strada Basarabiei, între arterele Traian și George Coșbuc - 880 ml; strada Gheorghe Asachi, între bulevardul Siderurgiștilor și Prelungirea Brăilei - 830 ml; strada Frunzei, între Prelungirea Brăilei și strada Stadionului - 720 ml; strada Stadionului, pe segmentul cuprins între Frunzei și Oțelarilor - 520 ml; strada Oțelarilor, între strada Stadionului și bulevardul Galați - 900 ml.
Cea mai lungă porțiune care necesită lucrări este axa Oţelarilor – Stadionului - Frunzei - Gheorghe Asachi care a făcut parte dintr-un amplu proiect european de modernizare, finalizat în septembrie 2013. Lucrările de atunci au fost executate de asocierea Max Boegl SRL - SC Tancrad SRL. Valoarea totală a proiectului a fost de 50.860.554 de lei (din care 9.715.571 de lei TVA), cu o finanţare nerambursabilă de 40.322.082 de lei şi o contribuţie a municipalităţii de 822.899 de lei. Iată că, după aproape 11 ani de la inaugurare, axa care a fost un standard de calitate a lucrărilor de infrastructură rutieră începe să dea semne de oboseală.
Cât despre strada Traian, separatoarele prin care s-a încercat delimitarea unei benzi unice de transport pentru tramvaie și taxiuri și-au dovedit din plin ineficiența...