Calea de rulare a tramvaielor are nevoie de reparații urgente

Calea de rulare a tramvaielor are nevoie de reparații urgente
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)

Avem opt tramvaie noi și așteptăm alte zece nou-nouțe, dar calea de rulare are nevoie de lucrări de colmatare și de reparații. Și nu pe ici pe colo, ci pe străzi importante precum Traian, Basarabiei, Gheorghe Asachi, Frunzei, Stadionului și Oțelarilor. Pentru execuția acestor intervenții, Primăria Galați a pus la bătaie un contract cu valoarea estimată de 360.000 de lei fără TVA și așteaptă ofertele din partea constructorilor până pe 21 martie 2024.

„Pe sectoare din străzile Traian, Basarabiei, Gheorghe Asachi, Frunzei, Stadionului și Oțelarilor au fost identificate crăpături, fisuri atât longitudinale cât și transversale, faianțări. Pe aceste suprafețe sunt necesare lucrări de specialitate, respectiv colmatări, frezări, plombări”, se arată în caietul de sarcini al achiziției publice organizate pentru a doua oară de Primăria Galați. Valoarea estimată a contractului este de 360.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire este „prețul cel mai scăzut”.

Conform documentului, obiectivul principal al lucrărilor îl constituie îmbunătățirea condițiilor tehnice necesare desfășurării circulației rutiere în siguranță. Intervențiile au ca scop compensarea parțială sau totală a uzurii fizice a îmbrăcăminților asfaltice, uzură cauzată de exploatarea normală și de acțiunea agenților de mediu.

Segmentele care au nevoie de reparații sunt destul de mari: strada Traian, între Piața Centrală și strada Basarabiei - 850 ml; strada Basarabiei, între arterele Traian și George Coșbuc - 880 ml; strada Gheorghe Asachi, între bulevardul Siderurgiștilor și Prelungirea Brăilei - 830 ml; strada Frunzei, între Prelungirea Brăilei și strada Stadionului - 720 ml; strada Stadionului, pe segmentul cuprins între Frunzei și Oțelarilor - 520 ml; strada Oțelarilor, între strada Stadionului și bulevardul Galați - 900 ml.

Cea mai lungă porțiune care necesită lucrări este axa Oţelarilor – Stadionului - Frunzei - Gheorghe Asachi care a făcut parte dintr-un amplu proiect european de modernizare, finalizat în septembrie 2013. Lucrările de atunci au fost executate de asocierea Max Boegl SRL - SC Tancrad SRL. Valoarea totală a proiectului a fost de 50.860.554 de lei (din care 9.715.571 de lei TVA), cu o finanţare nerambursabilă de 40.322.082 de lei şi o contribuţie a municipalităţii de 822.899 de lei. Iată că, după aproape 11 ani de la inaugurare, axa care a fost un standard de calitate a lucrărilor de infrastructură rutieră începe să dea semne de oboseală.

Cât despre strada Traian, separatoarele prin care s-a încercat delimitarea unei benzi unice de transport pentru tramvaie și taxiuri și-au dovedit din plin ineficiența...

Citit 6379 ori Ultima modificare Luni, 18 Martie 2024 21:15

14 comentarii

  • postat de Mihai
    Miercuri, 20 Martie 2024 21:06
    109.166.139.***
    La ce fel scartaie noile tramvaie care depasesc orice limita de zgomot ar trebui scoase din circulatie!
    0
    3
  • postat de Zic și eu ...
    Marți, 19 Martie 2024 11:52
    5.2.208.***
    Ha, ha, oraș și primărie de 2 bani ! Minciuni, nepăsare, incompetență, dar foame neostoită după banii gălățenilor !!!
    1
    11
  • postat de Vasiliu
    Marți, 19 Martie 2024 11:12
    89.136.3.***
    Culmea "sunt necesare reparatii" fix pe bulevardele proaspat reabilitate cu cale de rulare tramvaie noua. Pe principiul doua la primarie, doua la prefectura, si iar doua la primarie ca... este mafie... si trebuie sa manance si ei o prajitura la alegeri.
    0
    14
  • postat de Adina
    Marți, 19 Martie 2024 11:04
    86.124.201.***
    Pe strada 1 decembrie in dreptul blocului B sunt 3 borduri scoase de pe urma unui accident de 2 ani si nu le vede nimeni.Se zice ca e stra facuta din fonduri europene.S-au facut sesizari la Primarie pentru ingradirea spatiului verde,ca sa numai faca caca caini.Cand se va rezolva???
    0
    13
  • postat de MM
    Marți, 19 Martie 2024 08:59
    5.13.203.***
    Nea primare, reparati ceea ce ați reabilitat voi și termină ceea ce ați început voi din 2016.
    Nu stricați ceea ce au făcut alții, în 4 ani și ce să vezi cu aceleași firme de casă ale primăriei.
    0
    12
  • postat de eu
    Marți, 19 Martie 2024 08:56
    213.233.88.***
    Dar str Otelarilor a fost reparata acum 10 ani cu sine de tramvai noi si aproape doi ani nu au circulat tramvaie cat a fost siderurgistilor in reparatie. Sifonare de bani
    0
    14
  • postat de Galatean
    Marți, 19 Martie 2024 08:54
    81.12.150.***
    "Pe strada Traina separatoarele prin care s-a încercat delimitarea unei benzi unice de transport pentru tramvaie și taxiuri și-au dovedit din plin ineficiența...". Hai, bre ! Ca s-a castigat mult dupa ele.... Deci au fost foaaarte eficiente financiar....
    0
    12
  • postat de Nicusor
    Marți, 19 Martie 2024 08:37
    5.13.208.***
    Cand este vorba de SIGURANTA omului mai vorbesti de "pretul cel mai scazut" ? Sub asfaltul de pe B-dul Cosbuc este ingropata sina buna de tramvai. A fost ingropata precum vinul, ca piesa de schimb.
    0
    12
  • postat de Gogu
    Marți, 19 Martie 2024 07:53
    82.79.117.***
    Nu mai sunt in garantie? Pe Frunzei, Gh Asachi, Stadionului, Otelarilor parca au fost inlocuite acum cativa ani...
    0
    11
  • postat de Bogdan George vlasie
    Marți, 19 Martie 2024 05:23
    5.13.212.***
    Iar o sa se aude cum se sparge strada iar fără tramvaie dar de noul stadion când se apuca primăria să contacteze constructor vrem stadion nou și sprijinul financiar sportul gălățean alaturi de firmele de construcții ale primăriei Galați
    16
    21
  • postat de Florin
    Luni, 18 Martie 2024 21:58
    86.124.201.***
    La cata sare au dat în sezonul de iarnă e normal sa apară găuri si fisuri
    14
    26
  • postat de Berbunkson
    Luni, 18 Martie 2024 20:58
    86.121.140.***
    Ceva dovezi? Ceva poze detaliate? Sau doar așa?
    7
    24
  • postat de Lazar
    Luni, 18 Martie 2024 20:47
    5.13.197.***
    Poate nu ați aflat, str. Domneasca e praf.
    Iar multe străduțe dintre blocurile de cartiere au destule hârtoape ca să ai de treabă cu mașina în service.
    7
    28
  • postat de Aurel
    Luni, 18 Martie 2024 19:20
    86.124.202.***
    Criteriul care ne-a adus la sapa de lemn: "pretul cel mai scazut" urmat de treaba de calitate la fel de cea mai scazuta ca pretul
    5
    54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.