Se caută noi soluții tehnice pentru asfaltarea podului peste Dunăre

Se caută noi soluții tehnice pentru asfaltarea podului peste Dunăre
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri că nu va fi semnată recepţia şi nu vor fi daţi bani pentru lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila până când nu vor fi înlăturate toate neconformităţile, arătând că, din punctul său de vedere, soluţia tehnică nu este cea bună.

"Din punctul meu de vedere, şi asta le-am şi transmis ieri (joi - n.r.) celor de la Webuild, soluţia tehnică nu este cea bună. Din moment ce e a treia sau a patra iteraţie, dacă vreţi, sau tură în care se scoate tot asfaltul, se toarnă un nou covor asfaltic, e clar că tehnic ceva nu este în regulă. Eu n-am de gând, şi îmi păstrez punctul de vedere, nici colegii din CNAIR, nu vom semna recepţiile până nu va exista o lucrare conform standardelor", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, constructorul a venit cu o propunere de o nouă soluţie tehnică. "Au venit şi vor comunica, şi asta le-am cerut, să comunice, fiindcă au venit cu o propunere de o nouă soluţie tehnică, alta decât cea care a fost până acum, pentru că este evident că această soluţie tehnică şi-a dovedit limitele, nu e una potrivită. O să se studieze ceea ce au propus, să vedem dacă avem acoperire legală să facem anumite lucruri şi ce ar trebui făcut ca să se schimbe această soluţie tehnică. Cert este ceea ce v-am spus: unu - că acea soluţie tehnică e clar că nu e potrivită; doi - că ceea ce trebuie să facă dânşii acolo, să îndrepte nu doar chestiunile care ţin de asfalt, ci au apărut anumite tasări pe care le-aţi văzut şi au fost semnalate, toate acele nereguli trebuie să fie îndepărtate înainte de a semna recepţia. Nu vom da bani şi nu vom încheia toate aceste lucruri până când nu vor fi înlăturate toate neconformităţile", a punctat Grindeanu.

Antreprenorul Webuild a început lucrările de refacere a asfaltului aşternut pe Podul Brăilei pe sensul de mers Tulcea - Brăila, după care va continua şi pe sensul Brăila -Tulcea, a anunţat, marţi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe pagina sa de Facebook. Potrivit companiei de drumuri, lucrările vor dura până pe 31 august.

"Soluţia aplicată de constructorul italian este cea din proiectul tehnic realizat de acesta. Această intervenţie trebuie să respecte toţi parametrii tehnici şi toate normele de calitate necesare. În cadrul lucrărilor va fi refăcută hidroizolaţia din zonele afectate de operaţiunile de frezare a asfaltului aşternut anterior. Pe de altă parte, va avea loc o discuţie inclusiv cu acţionarul majoritar şi director general al Webuild, Pietro Salini, care are ca scop clarificarea situaţiei tehnice a podului suspendat de la Brăila", a notat CNAIR, pe pagina de Facebook.

Citit 2747 ori Ultima modificare Vineri, 19 Iulie 2024 17:08

8 comentarii

  • postat de fara ei
    Sâmbătă, 20 Iulie 2024 14:14
    5.13.208.***
    Primul lucru demiterea lui grindeanu si a tuturor din ministerul transporturilor ,2inlocuirea lor cu profesionisti care stiu sa citesca un proiect si care stiu ce se intimpla in fiecare faza ca constructiei si daca materialele folosite la acel proiect sint cele mai bune ,fara spaga.
    0
    2
  • postat de Gigel
    Sâmbătă, 20 Iulie 2024 12:33
    5.13.150.***
    Ceva solutii magice si pentru gropile de le Betex sau si pentru alea e greu?
    0
    6
  • postat de Vio
    Sâmbătă, 20 Iulie 2024 10:20
    104.28.114.***
    Soluția tehnică, clar, nu este bună. Trebuie rigidizată calea de rulare pe tablierul metalic, prin armarea și turnarea unei dale din beton, peste care se va așterne covorul asfaltic, alcătuit din mixturi nu din betoane asfaltice.
    Turnarea asfaltului direct peste tablier este cea mai proasta soluți
    0
    10
  • postat de Geos
    Sâmbătă, 20 Iulie 2024 07:13
    5.13.169.***
    Stratul asfaltic trebuie armat cu plasa de fibra de sticla/ kevlar, geogrila biaxiala dar nu e ieftina o astfel de soluție.
    0
    10
  • postat de eu
    Sâmbătă, 20 Iulie 2024 06:51
    46.97.170.***
    Comunistii au construit podul de la Giurgeni cu tehnologia anilor 70 si rezista si azi dar atunci nu exista spaga sau bugetari bine platiti dar prost pregatiti. Luati legatura cu ing. Vasile Juncu proiectantul de atunci al podului si vedeti de ce podul dela Braila nu rezista
    0
    15
  • postat de Ciclop
    Vineri, 19 Iulie 2024 18:54
    86.120.239.***
    Sa vă învețe chinezii rețeta secretă, adăugau bucăți de cauciuc la mixtura asfaltică crescând astfel și elasticitatea și rezistența
    0
    10
  • postat de Vlad
    Vineri, 19 Iulie 2024 17:55
    5.13.152.***
    Despre podul hobanat de la vechiul talcioc CE SE MAI AUDE ? Se termina in aceasta noua guvernare Fotea ?
    5
    44
  • postat de Maxx
    Vineri, 19 Iulie 2024 17:31
    86.120.239.***
    Am o nedumerire...Care au fost parametri de utilizare a podului, proiectul cum a fost realizat, cine a supervizat toate acestea? Dacă se continuă așa, mai bine faci alt pod alăturea.Nu trebuie să fie nicio problemă pentru traficul auto greu și la o adica tancurile trebuie să treacă la viteză maximă
    10
    33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.