Regionala CFR Galați vrea înapoi ruta rapidă spre București

Regionala CFR Galați vrea înapoi ruta rapidă spre București
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Sucursala Regională de Căi Ferate Galați a lansat o licitație pentru modernizarea și sporirea siguranței feroviare pe tronsonul de linie Urziceni - Făurei, pe care nu mai circulă niciun tren de călători din anul 2021, ci doar trenuri de marfă. Traseul prin Făurei - Urziceni este cea mai scurtă rută dintre Galați și București Nord, iar redeschiderea sa pentru trenurile de călători ar însemna un drum redus cu 30 km între Galați și București Nord și o durată de mers cu până la 40 de minute mai mică față de ruta actuală prin Buzău - Ploiești.

"Tronsonul de linie CF 700 Urziceni - Făurei nu este închis sau interzis circulației trenurilor de călători. Conform Mersului de tren 2024/2025, viteza stabilită pe această distanță este de 70 km/h. Deși trenurile de călători nu mai circulă pe această rută din anul 2021, niciun operator de transport feroviar de călători nefiind interesat de această rută, linia a rămas deschisă, circulând trenuri de marfă, în special în perioadele campaniilor agricole, pe segmentul Făurei - Pogoanele", a declarat, pentru "Viața liberă", directorul Sucursalei Regionale Căi Ferate Galați, Gabriel Oprea.

În acest context, Sucursala Regională CF Galați a lansat o licitație intitulată "Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 5 - Sectoare CF: Lotul 5 - Sucursala Regională Galați (proiectare și execuție)", în scopul redeschiderii tronsonului Urziceni - Făurei pentru călători, fapt ce ar putea avea implicații semnificative pentru călătorii de pe ruta București Nord - Galați.

Cea mai scurtă rută spre Capitală

"În prezent, trenurile pe această relație circulă prin Buzău și Ploiești Sud. Odată cu reintroducerea circulației pe segmentul menționat, s-ar putea crea o rută alternativă, care ar putea reduce timpul de călătorie și s-ar oferi opțiuni suplimentare. De asemenea, modernizarea infrastructurii feroviare pe această secțiune ar contribui la creșterea siguranței și confortului în timpul călătoriei. Reintroducerea circulației pentru călători pe tronsonul Urziceni - Făurei reprezintă un pas important în revitalizarea acestei rute și în îmbunătățirea conectivității regionale", spune Gabriel Oprea.

Ruta prin Făurei - Urziceni echivalează cu cea mai scurtă distanță pe calea ferată dintre Galați și București Nord. Ea scurtează distanța cu 30 km și timpul de mers cu 20-40 minute față de ruta actuală, care trece prin Buzău - Ploiești.

Risc de nefinalizare la timp a lucrărilor

Conform anunțului de pe SEAP, valoarea totală estimată a contractului ce se dorește a fi încheiat de SRCF Galați este de aproximativ 558 milioane de lei, adică 111 milioane de euro.

Traseul vizat de licitație este împărțit în două sectoare. Primul este Făurei - Galați, alcătuit din 11 stații de cale ferată situate pe linie dublă electrificată, cu o lungime de 82,633 km. Al doilea sector este Urziceni - Făurei, alcătuit din cinci stații de cale ferată situate pe linie simplă neelectrificată, cu o lungime de 54,292 km. Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 martie 2025, ora 15:00, iar ofertele trebuie să fie valabile până pe 5 septembrie 2025.

O problemă ar putea fi reprezentată de faptul că acest proiect al SRCF Galați este finanțat prin fonduri PNRR, iar timpul-limită pentru finalizare este scurt, până în decembrie 2026. Însă nu trebuie începute simultan lucrările pe ambele tronsoane, astfel că există șansa ca măcar tronsonul Urziceni - Făurei să fie gata la timp. "Proiectul este promovat prin fonduri PNRR. Termenul-limită pentru implementarea proiectului este decembrie 2026. În funcție de gradul de implementare, CNCF CFR SA, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, va analiza posibila finalizare a lucrărilor prin alte surse de finanțare la momentul respectiv", ne-a mai declarat directorul SRCF Galați, Gabriel Oprea.

Citit 9605 ori Ultima modificare Marți, 18 Februarie 2025 17:07

4 comentarii

  • postat de Cainele Comunitar
    Miercuri, 19 Februarie 2025 09:39
    194.105.20.***
    Problema este cu trenurile de Otopeni, ca sunt multe si aglomereaza linia Bucuresti Urziceni. Nu mai e loc si pentru ale Galatiului.
    3
    5
  • postat de realistu
    Miercuri, 19 Februarie 2025 08:42
    128.127.118.***
    Păi vrea ea regionala da Bucureștiul de ce ar pune un mijloc de transpot rapid către capitală?Să ajungă scursurile societății repede peste ei?Naș preaș crede.
    12
    3
  • postat de Quaestio
    Miercuri, 19 Februarie 2025 02:11
    86.124.202.***
    Un titlu cam Ambiguu . Ideea e ca o vor Inapoi Reparata/Modernizata ...ca e Urgent cica . Altfel , tronsonul e in Proprietatea CFR , dar , fara circulatie Calatori din 2021 . Plata lucrari ,cand ?
    4
    4
  • postat de WC.F
    Marți, 18 Februarie 2025 20:09
    86.120.239.***
    Din exces de zel au scos locomotivele diesel,ruta Urziceni-Faurei nu este electrificată.
    3
    27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.