Galațiul FĂRĂ MAXI-TAXI. Managerul TRANSURB: „Facem eforturi să asigurăm un transport civilizat”. AFLĂ pe ce trasee circulăm din 9 mai

Galațiul FĂRĂ MAXI-TAXI. Managerul TRANSURB: „Facem eforturi să asigurăm un transport civilizat”. AFLĂ pe ce trasee circulăm din 9 mai
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Prin hotărârea Consiliului Local, SC Transurb SA devine operator unic pentru reţeaua de trasee a municipiului Galaţi formată din transport cu autobuze, troleibuze şi tramvaie. Aleşii Galaţiului au votat şi traseele de transport public local şi numărul mijloacelor de transport care le vor acoperi începând din 9 mai, dată la care licenţele maxi-taxi vor expira.

Ce spune managerul Transurb

Conform deciziei aleşilor locali, 29 de trasee de autobuz (acoperite de 96 de autobuze, dintre care 91 mari, cu 106 locuri/vehicul, şi cinci medii, cu 69 locuri/vehicul), două trasee de troleibuz (acoperite de zece trolee) şi zece trasee de tramvai (cu 35 de tramvaie) ar trebui să le asigure gălăţenilor posibilitatea de a ajunge repede şi civilizat la destinaţie.

Cele mai multe autobuze, zece, vor circula pe Traseul nr. 18 Micro 13b – Grădina Publică, iar câte opt vor acoperi Traseul nr. 105 Micro 19 – Grădina Publică şi Traseul nr. 11 Micro 13b – Piaţa Centrală. Remarcăm, de asemenea, că două dintre traseele de maxi-taxi, 63 Micro 19 – Bariera Traian şi 68 Carrefour – Damen vor fi acum acoperite de autobuzele Transurb.

Optimistă, directoarea SC Transurb crede că societatea va face provocării de a rămâne singură pe trasee: „În acest moment avem 106 autobuze şi troleibuze. Din calculele şi analizele noastre reiese că reuşim să acoperim toate traseele care ne-au fost delegate. Probleme ar putea apărea dacă vom fi nevoiţi să înlocuim tramvaiele cu autobuze, pentru că liniile de tramvai vor fi închise din cauza lucrărilor la străzi. Facem eforturi să asigurăm un transport civilizat”, ne-a declarat Genica Totolici.

Ce şanse mai au microbuzele

Hotărârea votată de consilierii locali prevede „posibilitatea subcontractării de către operatorul SC Transurb SA a unei fracţiuni a serviciului de transport public local, cu respectarea normelor şi legislaţiei europene şi interne în domeniul achiziţiilor publice, numai cu acordul Consiliului Local, ca autoritate locală”.

Managerul societăţii Transurb, Genica Totolici, ne-a declarat că subcontractarea traseelor este posibilă doar prin licitaţie prin sistemul electronic de achiziţii publice. La această licitaţie vor putea participa operatorii privaţi. Numai că procedura este una de durată, asta putând însemna şase luni sau chiar un an.

În aceste condiţii, soarta celor opt operatori privaţi care, cu cele 170 de microbuze, au acoperit, până acum, 11 trasee de transport este incertă.

Nu ar fi exclus, însă, ca aleşii locali să mai stabilească, de urgenţă, o serie de trasee destinate operatorilor maxi-taxi. Mai ales dacă avem în vedere ceea ce s-a petrecut anul trecut, în luna mai, când licenţele operatorilor privaţi au fost prelungite cu încă un an în urma grevelor organizate de către şoferii de microbuze, dar şi a faptului că Transurb nu ar fi avut capacitatea de a asigura singur transportul în oraş.

Microbuzele, tot mai rare!

De la începutul acestei luni am remarcat că microbuzele private din transportul local de persoane vin tot mai greu şi mai rar, semn că au rămas mai puţine active. De asemenea, iese în evidenţă faptul că sunt, cel mai adesea, conduse de şoferi pensionari, semn că tinerii au plecat în căutarea altor slujbe, poate chiar la Transurb.

VEZI LISTA CU TRASEELE - CLICK AICI

Citit 15484 ori Ultima modificare Luni, 02 Ianuarie 2023 12:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.