Reţeaua electrică de transport cu TROLEIBUZUL trebuie reabilitată. INVESTIȚIE de peste 21,2 milioane de lei
Foto: Foto ”Viața liberă”, Marius Negri

Reţeaua electrică de transport cu TROLEIBUZUL trebuie reabilitată. INVESTIȚIE de peste 21,2 milioane de lei
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)


Cele 14 troleibuze noi, dotate cu aer condiţionat, pe care Primăria municipiului Galaţi vrea să le cumpere, nu vor putea circula dacă firul de contact, mult prea vechi pentru a face faţă, nu va fi schimbat * Investiţia, estimată la peste 21,2 milioane de lei, s-ar putea realiza în patru ani


În această lună se împlinesc 27 de ani de când „La Galaţi s-a pus în funcţiune troleibuzul”, după cum se intitula ştirea publicată pe 20 august 1989, pe prima pagină a ziarului „Viata Nouă”. La acel moment, Galaţiul avea trei troleibuze nou-nouţe care circulau pe traseul 101, din Micro 19 în Centru. Acum, după 27 de ani, oraşul nostru beneficiază de doar 13 troleibuze ostenite care se târâsc pe două rute ale oraşului: 102 şi 104. Vestea bună este că, până la finele acestei luni, Primăria aşteaptă oferte din partea firmelor din ţară sau din străinătate, interesate să ne vândă 14 troleibuze nou-nouţe, pe care noi le vom cumpăra dintr-un credit contractat la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Numai că reţeaua că existentă nu ar putea face faţă acestor mijloace de transport noi, aşa că aleşii locali tocmai au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea reţelei electrice de transport public cu troleibuze.

Arc peste timp


„Începând de astăzi, 20 august 1989, Galaţiul dispune de un nou şi modern mijloc de transport în comun – troleibuzul. Traseul pe care vor circula troleibuzele, în lungime de 10,4 km de cale simplă, este: Centru – Microraionul 19. De reţinut din partea publicului călător: troleibuzele sunt dotate cu un sistem de condiţionare a pornirii motoarelor în funcţie de închiderea uşilor”, anunţa ziarul „Viaţa nouă”. Aluzie fină la faptul că transportul în comun era atât de aglomerat încât gălăţenii erau nevoiţi să călătorească inclusiv buluciţi pe scară!

La 27 de ani de la introducerea troleibuzului - în cinstea marii sărbători de 23 August - nu prea avem cu ce ne mândri. Dacă în 1989 erau trei troleibuze, din 2008 şi până acum, doar 13 troleibuze au slujit transportul public de persoane: zece troleibuze MAZ T 203 şi trei troleibuze IKARUS 417 T.

Din fericire, lor li se vor alătura 14 troleibuze nou-nouţe, pentru care Primăria este dispusă să plătească cinci milioane de euro, bani împrumutaţi de la BERD. Problema, cunoscută încă din 2014, este că firul de contact, vechi, se rupe mereu, pentru că a depăşit durata de exploatare, şi nici nu suportă o creştere a numărului de vehicule electrice. Aşa că reprezentanţii BERD au cerut municipalităţii să expertizeze starea tehnică a reţelei şi să stabilească valoarea investiţiei de reabilitare.

Reţeaua, la pământ


La recenta şedinţă a Consiliului Local a fost aprobat studiul de fezabilitate la obiectivul „Reabilitare reţea electrică de transport public cu troleibuze”, realizat de firma RBX Electric, contra sumei de 30.000 de lei, fără TVA.

Potrivit documentaţiei votate de aleşi, alimentarea reţelei electrice de tracţiune urbană pentru troleibuze se face din staţiile de redresare existente: SR3 - situat pe strada Anghel Saligny, pus în exploatare în anul 1976, SR5 - situat pe strada George Coşbuc, zona Barierei Traian, pus în exploatare în anul 1985, şi SR6 - situat pe strada Al. Moruzzi, zona Spitalului CFR, pus în exploatare în anul 1986.

„Lungimea totală a reţelei electrice aeriene de tracţiune urbană, pentru troleibuze, însumează 12,7 km reţea cale dublă. Din totalul de 742 de stâlpi din beton care susţin reţeaua, s-a constatat că circa 30 la sută prezintă o stare avansată de uzură (lovituri, spargeri în masa de beton, fisuri de generatoare, crăpături cauzate de îmbătrânirea şi încărcarea suplimentară cu reţele de cablu tv şi internet)”, se arată în document. Ce-au votat aleşii Prin proiectul votat se prevede „optimizarea configurării reţelei”.
Concret, vor fi executate următoarele lucrări: demontarea liniei de contact, a consolei de susţinere, vor fi montaţi stâlpi din beton armat centrifugat, şi refăcute legăturile tuturor reţelelor. De asemenea, se prevede înlocuirea integrala a fiderilor de alimentare şi suplimentarea cu un nou fider care va fi alimentat din staţia SR1, dar şi demontarea şi înlocuirea tuturor tablourilor metalice existente echipate cu separator monopolar.

Cât costă


Potrivit indicatorilor tehnico-economici votaţi, valoarea totală a investiţiei se ridică la 21.262.920 de lei cu TVA, sursa de finanţare fiind bugetul local, un eventual împrumut, dar şi fonduri nerambursabile care ar trebui atrase.

Lucrările se vor executa etapizat, pe o perioadă de patru ani. Prima etapă, care vizează zona cuprinsă între SR5 şi Grădina Publică, presupune costuri estimate la 5.403.227 lei cu TVA. Cea de-a doua etapă, în care sunt cuprinse secţiile dintre Gradina Publică şi Centru are o valoare estimată la 5.070.026 lei cu TVA. În cea de-a treia etapă, lucrările ar urma să se desfăşoare între rondou şi capătul reţelei din Micro 19 şi, respectiv, între rondou şi capătul de reţea din Ţiglina III, valoarea lor fiind estimată la 5.364.958 de lei cu TVA. În ultima etapă sunt cuprinse lucrări între rondou şi centru, cu cheltuieli estimate la 5.424.703 de lei cu TVA.

Până când vor fi găsite finanţările necesare, Primăria speră să rezolve măcar problema achiziţiei noilor troleibuze. „Sperăm ca procedura să înceapă cât mai curând. Şi, dacă dă Dumnezeu, în urma ofertelor pe care le vom primi, şi după ce câştigătorul va fi declarat, ne dorim ca troleibuzele să ajungă până la sfârşitul anului”, a declarat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.

TRANSURB anunţă schimbări, de la 1 august, în transportul public de persoane - CLICK AICI PENTRU DETALII

Citit 6685 ori Ultima modificare Duminică, 31 Iulie 2016 17:32

8 comentarii

  • postat de F. M.
    Luni, 08 August 2016 21:45
    178.17.170.***
    In sfarsit le-a venit mintea la cap alesilor locali...si vom avea 14 troleibuze ***NOI***, DOTATE CU AER CONDITIONAT. Sper sa nu se limiteze doar la stadiul de vorbe, declaratii si sa treaca si la fapte si sa le cumpere asa cum au zis accesand fonduri europene nerambursabile, sau printr-un imprumut la BERD, dar sunt convins ca daca au minte vor reusi sa acceseze fonduri europene nerambursabile. Si sper ca mintea lor sa nu se opreasca aici si sa acceseze fonduri europene nerambursabile si pentru a cumpara si tramvaie noi Imperio produse chiar in tara noastra la Arad, tramvaie ce sunt construite si adaptate chiar si pentru persoanele cu dizabilitati, ce au podeaua joasa si rampa extensibila pentru accesul facil in tramvai al persoanelor napastuite de soarta in scaunul cu rotile.

    Sper sa acceseze fonduri europene nerambursabile (sau fonduri accesate prin BERD) ca sunt fonduri destule si asteapta sa fie accesate, numai ca alte tari se descurca mult mai bine si mai rapid, dar sper sa le vina mintea la cap si romanilor si sa acceseze aceste fonduri europene nerambursabile ca sunt folosite pentru binele oamenilor si pentru a le usura viata oamenilor.

    Sa cumpere si tramvaie noi Imperio sau tramvaie noi ca acestea si sa urmareasca bine acest video fiindca arata exact cum aceste tramvaie detin si rampe de acces extensibile pentru accesul in interior al persoanelor imobilizate in scaunul cu rotile:

    https://www.youtube.com/watch?v=6PDf368Kjmc


    Tramvai Imperio produs la Arad:

    https://www.youtube.com/watch?v=qn6PFC4aklQ

    https://www.youtube.com/watch?v=Cn92VHMricE

    http://www.aradon.ro/doua-tramvaie-imperio-in-probe-de-joi/1472578

    https://www.youtube.com/watch?v=rBFpk4rt2QA

    http://sindicatultramar.wordpress.com/2011/08/25/tramvaiul-imperio-pentru-prima-data-pe-sinele-din-orasul-arad
    Aveti si video aici.

    Iata, tramvaiul Imperio cu aer conditionat:

    https://www.youtube.com/watch?v=LFShKOiPhqA

    Cautati pe Youtube, sau pe Google ca sunt mult mai multe informatii si mult mai multe videoclipuri cu aceste tramvaie ce nu au trepte ci au "podeaua" joasa, un lucru util pentru oamenii in varsta, fiindca de exemplu populatia fiind in imbatranire alege sa nu mai traiasca la bloc treptele fiind un impediment. La fel si la autobuze...sa fie cu "podeaua" joasa, fara trepte.


    Si iata si un alt model de tramvai, de aceasta data cred ca e produs in Anglia, dar daca urmariti acest videoclip veti vedea pe la minutul 5:02 ca astfel de tramvaie moderne sunt utile fiindca sunt adaptate si pentru persoanele cu dizabilitati, astfel de tramvaie noi au si rampe de acces pentru persoanele aflate in scaunul cu rotile, ca daca viata te-a pus intr-un scaun cu rotile asta nu inseamna ca nu ai voie sa circuli cu tramvaiul sau cu autobuzul ci dimpotriva ai tot dreptul sa-ti fie adaptate mijloacele de transport in comun la nevoile cetateanului aflat in dificultate din cauza sanatatii.

    Iata si autobuze noi, produse la noi in tara, la Brasov (acum nu stiu daca acestea au podeaua joasa, fara trepte pentru persoanele cu dizabilitati, dar cumparand autovehicule noi, produse la noi in tara ajutam si economia locala):

    http://www.roman.ro/produse/autobuze/urbane

    https://www.youtube.com/watch?v=s-4L_eu48VY


    Sper sa ne fie postate comentariile si sper ca astfel, prin intermediul Viata Libera sa le vada si administratia locala si sa le ia in seama parerile, opiniile, comentariile fiindca cetatenii/galatenii au tot dreptul la un trai mai bun, la un transport in comun civilizat, modern, european si chiar au dreptul la modernizarea intregului oras.




    P.S.:Pentru administratia locala galateana (Pucheanu, administratora Transurb)

    Iata si alt tramvai modern, dar de aceasta data din Nisa, Franta:

    http://tcc.com.ua/storage/gallery/images/hotels/3bd/3bd81d0a5d860c94f6e666c3863e43e9.jpg

    http://www.hotelunivers-nice.com/wp-content/uploads/2013/06/002.jpg


    Doamne ajuta sa fie intr-un ceas bun aceasta stire din Viata Libera cu intentia Primariei Municipiului Galati de a achizitiona troleibuze noi, DOTATE CU AER CONDITIONAT si sper sa nu se opreasca numai la achizitionarea acestor 14 troleibuze noi ci chiar sa cumpere si tramvaie noi fiindca si galatenii au dreptul sa beneficieze de autobuze/troleibuze/tramvaie noi, moderne. (NU intotdeauna galatenii sa beneficieze numai de vechiturile altora)
    0
    0
    Raportează
  • postat de Terente
    Luni, 01 August 2016 19:18
    89.137.231.***
    Nimeni nu atrage atentia asupra eficientei economice a Transurb; in ultimii 20 de ani, "gratuitatea" a secatuit posibilelel resurse investitionale inca din fasa. Cine naiba a gandit ca pensionarii trb sa circule gratis, cine oare a permis sa devalizam cu buna stiinta poate singura societate cu potential real de capitalizare si modernizare din acest oras; Oare cand se vor gandi alesii acestei urbe si la dezavantajele acestui mod gaunos de a face politica sociala, cand se va pune in sfarsit "economicul" in fata populismului desantat?
    0
    1
    Raportează
  • postat de plictisitul
    Luni, 01 August 2016 14:35
    5.13.250.***
    Dar in renovarea orasului cand se va investi? Noi cetatenii platim si pentru intretinerea orasului, nu DOAR pt. Transurb sau pt. a sterge datoriile celor care nu isi platesc utilitatile.......... Orasul are lipsuri multe, foarte multe....De cate ori citesc V.L. nu vad decat stiri cu Transub care vrea bani si iar bani......pana cand? Urat oras mai avem......
    4
    6
    Raportează
  • postat de Georgescu
    Luni, 01 August 2016 13:46
    82.76.10.***
    d-lor responsabil cu cheltuirea banilor publici...nu firul de contact este motivul pentru ruperea lui ci sistemul de suspensie al firului ceea ce este cu totul altceva, actual fiind vorba de o suspensie simpla si ar trebui inlocuita cu o suspensie compensata pentru a mentine firul de contact intins ce ar duce si la cresterea vitezei de circulatie...la CFR, pe magistrala 700 firul de contact este din 80 si inca indeplineste conditiile...nu s-a ajuns la uzura maxima...pentru TF 100 minim este 7.8mm...cum am scris si cu alte ocazii...decat sa mai investiti in infrastructura pentru tramvaie mai bine investiti in troleibuze...acest aspect ar duce la o infrastructura mai buna si la disparitia zgomotului de la tramvaie
    3
    5
    Raportează
  • postat de Marius Ionascu
    Luni, 01 August 2016 11:53
    213.218.53.***
    ma scuzati ca am scris repede si cam gresit... dar oamenii AU INTELES FOARTE REPEDE si BINE IDEEA !

    numai politia locala si primaria se face NU INTELGE !

    1) cum dracu uzi florile cu cisterna ?????
    chiar nu exista sisteme de irigatie simple ??? (ca doar nu sunt lucrari agricole cativa trandafiri !!! din care unii castiga contracte grase, noua sincer nici nu ne pasa !! ar putea fi doar iarba si ceva boscheti ! nu ne trebuie trandafiri FSN, trandafiri PDSR, PSD, PD sau de orice alta culoare !!!)

    2) cum de nu ia NIMENI, dar ABSOLUT NIMENI in acest oras infect masuri privind masinile parcate in parcarile din Tiglina care stau cu fundu inafara blocand banda 2 ?? si facand-o inutlizabila ??

    dar parcarile "ad-hoc" spic de la Agentia CFR / Mazepa unde la fel parcheaza zeci de masini NEREGULAMENTAR si blocheaza banda 2 (considerand banda 1 - cea cu parcarea liniara) ???? ajungand autobuzele sa blocheze si banda 3 ??? adica TOATA STRADA ?

    dar parcarile "ad-hoc" spic de la semafor mai sus, spre banci unde parcheaza zeci de masini NEREGULAMENTAR si blocheaza banda 2 ???? si ne trezim cu autobuze si TROLEIBUZE pe banda 2 ????

    dar masinile oprite (desi este interzis) pe toata banda - de la intrarea dinspre sensul giratoriu dinspre Tecuci pana la semaforul de la Spital, masini oprite pe banda 1, blocand banda 1 si ne trezim cu autobuze pe banda 2 ????? blocand toata strada ! pe langa mareata "unda verde" ?

    culmineaza parcarea masinilor de soferi - aviatia sau fratia, nu mai stiu, pe banda 1, la Dana, exact in intersectie, ei care cica ar trebui sa respecte legea cel mai mult !
    in FIECARE DIMINEATA !

    si ???

    a luat amenda vreodata cineva ?


    la fel Viata Libera, cred ca e momentul, in loc de cenzura, sa vorbiti CLAR despre lucrurile oribile care se vad in acest oras
    pentru ca in fiecare zi pleaca in alte orase din tara, ZECI DE GALATENI !

    ce o sa fie in 10 ani o sa fie ... durereeee !
    daca se mentine ritmul asta de oras subdezvoltat !

    nu degeaba, i se mai spune oras-sat electrificat !!!
    Vii de la Tecuci si pana in centru si inapoi, mai mult circuli pe o singura banda !!! ca in orasele de la tara ! Ivesti, Liesti... .
    mergi asa pe o singura banda ! si se opreste unu.. se opresc toti !


    ati vazut orase adevarate ? cu 2-3-4 chiar 5 benzi pe sens ?? Constanta, Brasov, Iasi, chiar si Sibiu ???
    aaa.... au si aeroport, nu ?


    Si ne mai miram de ce pleaca galatenii in aceste orase !



    Oare chiar credeti ca suntem prosti ? noi cetatenii ?
    Oare chiar nu credeti ca nu vedem aceste ABERATII INFECTE din acest oras infect ???

    si ca DE ANI DE ZILE nu ia nimeni masuri sa se RESPECTE LEGEA ?
    2
    7
    Raportează
  • postat de rocky
    Luni, 01 August 2016 11:23
    193.230.156.***
    Ar fi timpul, cu ocazia acestei reabilitari de fir de contact, sa se ia in calcul si o posibila extindere a retelei (adica deschiderea de trasee noi - spre ex., transformarea in troleu a actualelor trasee de autobuz 34 si 26). Astea sunt doua trasee de autobuz care ar merita sa fie inlocuite de trolebuze, pentru a mai elimina poluarea in special pe bd. George Cosbuc si cartierele unde se circula destul de intens si pe unde trec aceste trasee actualmente de autobuz.
    Pe de alta parte, daca tot s-a scos tramvaiul care duce la gara de ce nu se ia in calcul creerea unor trasee de trolebuz care sa ajunga la gara. Mentionam mai sus traseul 26. Transformarea acestuia in troleu nu e costisitoare deoarece o mare parte din reteaua de linie de contact de troleu exista, mai trebuie prelungita de la autobaza din apropierea barierei Traian in micro 13 si de facut legatura intre intersectia str. Garii cu Domneasca si Gara. Nici in cazul traseului 34 lucrurile nu sunt complicate, important e sa se vrea daca tot ne imprumutam la BERD.
    2
    10
    Raportează
  • postat de Off, ce popor...!
    Luni, 01 August 2016 09:44
    78.96.254.***
    Deci, să înţeleg că noile troleibuze ar putea circula pe strazile Galaţiului după vreo patru ani, odată cu finalizarea investiţiei de schimbare a firului de contact...??! (...)
    4
    8
    Raportează
  • postat de Marius Ionascu
    Luni, 01 August 2016 09:33
    213.218.53.***
    troleibuze noi care sa circule incet pe banda 2, pentru ca pe banda 1 !!! lucru absolut interzis si inexistent in orice oras cu adevarat european !

    dar asta din cauza ca se face parcarea deaiurea cu fundu pe banda 1, sau mai sta cisterna primariei pe banda 1 care uda florile in dorul lelii desi toata lumea se grabeste sa ajunga la munca !!
    3
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.