Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
5 comentarii


Municipalitatea cere garanţii că surparea nu va mai reveni


Căscată în februarie 2010 şi revenită pe poziţii în 2011, 2012 şi, respectiv, 2013, Falezogaura a reuşit să prindă în funcţie trei primari ai municipiului Galaţi: Dumitru Nicolae, Marius Stan şi Ionuţ Pucheanu. Primii doi au încercat să o astupe, dar n-au reuşit. A venit acum rândul primarului Ionuţ Pucheanu să încerce "remedierea accidentului de teren de pe amplasamentul b-dul Marea Unire, zona Elice - Faleza Superioara - Faleza Inferioară (proiectare şi execuţie)”. Contractul tocmai a fost scos la licitaţie, cu preţul estimativ de 3.330.000 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-preţ”, unde preţul ofertei va fi cotat cu 80 de puncte, termenul de execuţie - zece puncte, iar garanţia lucrării - 30 de puncte.

Ce solicită Primăria


În caietul de sarcini al licitaţiei, postat pe Serviciul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), se arată că: „Pe amplasamentul identificat, carosabilul s-a surpat pentru a patra oară în ultimii cinci ani, administraţia locală încercând, de fiecare dată, să stabilizeze terenul cu costuri ridicate. În urma verificărilor şi a lucrărilor din anul 2012, din cauză că factorul declanşator al instabilităţii nu a fost identificat şi eliminat, Primăria a decis devierea circulaţiei”.

Pentru „înţelegerea fenomenului şi a eliminării cauzelor producerii acestei surpări”, Primăria a plătit, în 2014, o expertiză realizată de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti (UTCB). Proiectul pe care îl va realiza câştigătorul licitaţiei va fi supus verificării experţilor de la UTC şi, dacă aceştia vor considera necesar, documentul va fi modificat.

Municipalitatea cere, în caietul de sarcini, „realizarea unei inventarieri a reţelelor subterane (funcţionale şi dezafectate), harta hidrogeologică şi soluţii de drenaj”.

Primăria consideră că sunt necesare între 60 şi 90 de zile pentru proiectare şi între 90 şi 120 de zile pentru execuţia lucrării. Şi cere „verificarea şi continuarea monitorizării amplasamentului pe o perioadă de cinci ani de la momentul finalizării lucrărilor, pentru a demonstra eficienţa intervenţiei”.

„Voi depune toate diligenţele şi sper că, odată pentru totdeauna, această problemă să fie rezolvată”, declara, în vara anului trecut, primarul Ionuţ Pucheanu.

Câţi bani înghiţit Falezogaura


Groapa a fost astupată prima dată, după un proiect al Proiect SA, executat de SC Vâlceana, contra sumei de 1.428.905 de lei. În 2011, SC Vega '93, care a executat lucrările de reabilitare şi extindere a reţelei de apă şi canalizare în cadrul programului ISPA, în valoare de 40.603.246 de euro, a primit la pachet, pe baza unui act adiţional la contract, şi astuparea gropii. Proiectul a fost realizat de firma bucureşteană SC Portal Concept SRL.

În 2012, s-a comandat tot firmei Proiect SA un studiu geotehnic de 10.000 de lei şi o expertiză tehnică de 12.000 de lei firmei Epura 95 SRL. Primarul Marius Stan, în calitate de „moştenitor” al gropii, s-a apucat să o astupe în iulie 2012, lucrarea proiectată de Proiect SA fiind executată de SC Comprest, contra sumei de 61.366 de lei. Expertiza a fost realizată tot de Epura SA, contra sumei de 5.000 de euro.

Pe 10 aprilie 2013, „Falezogaura” şi-a făcut din nou apariţia şi până pe 21 iulie 2014, când a fost îndopată cu nisip şi i s-a pus capac… provizoriu, a stat căscată. În octombrie 2014, au fost făcute publice concluziile studiului şi expertizei hidrogeotehnice privire la Faleza Dunării - zona bulevardului Marii Uniri, Parcul "La Elice" şi zona blocurilor P (deci inclusiv Falezogaura, termen adoptat de specialişti) - realizate de Academia Română şi de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, pentru care Primăria a plătit 347.000 de lei cu TVA.

Citit 6628 ori Ultima modificare Luni, 21 Noiembrie 2016 19:58

5 comentarii

  • postat de Ciprian Marți, 22 Noiembrie 2016 12:06 109.166.155.*** Link la comentariu
    0
    16

    Banii se vor duce in afise. Rosii. Multe. Partea buna e ca dupa campanie poate le vom putea folosi pentru a acoperi gaura.

    Raportează
  • postat de stalone Marți, 22 Noiembrie 2016 08:21 5.15.223.*** Link la comentariu
    0
    12

    Cred ca e mai ieftin sa faceti un pod sau un semipod de 50 de metri si e OK

    Raportează
  • postat de Dragomir stefan Marți, 22 Noiembrie 2016 07:48 5.13.174.*** Link la comentariu
    0
    32

    Sunt prof.dr.ing Dragomir Stefan de la Univ. Dunarea de Jos si am propus si vechii administratii solutia mea, verificata cu specialisti de la Universitate INSA de TOULOUSE unde mi-am facut si studiile postdoctorale in domeniu.
    Dupa decopertare si drenarea acumularii de apa de la baza monumentului va trebui construit un pasaj pe dedesubt ( adica nu mai acoperim ca am decopertat, in felul acesta putand controla si acumularile naturale si artificiale care sunt inerente in zona) si la nivelul parcului peste pasaj se va construi o esplanada .Circulatia auto sa va face prin pasaji adica o legatura directa fara ocol spre Palatul Navigatiei.
    Drenarea acumularii de apa se va face printr-o conducta orizontala ce va fi condusa prin vechea canalizare a orasului prin vechea deversare care este afectata in acest moment. pentru ca apa din dunre sa nu intre spre elice cand este Dunarea crescuta vom inchide conducta de deversare nou introdusa prin cea vecehe - care este compromisa- cu un BATARDOU.

    Raportează
  • postat de Cip Marți, 22 Noiembrie 2016 01:45 92.84.101.*** Link la comentariu
    4
    8

    cu banii aia arunci in gaura beton si mai faci si o statuie peste...nu pe bune la o cantitate mai mare se poate negocia un 300 ron pentru 1m3 beton clasa b300, adica undeva la 11.100 mc3 de beton. Dar daca se face asta atunci de unde bani de alegeri pentru partide sau alte scopuri din 4 in 4 ani...

    Raportează
  • postat de badea Marți, 22 Noiembrie 2016 00:21 89.137.139.*** Link la comentariu
    3
    20

    S-au cam dus specialistii in constructii si inginerii specialisti...multi sunt la pensie, altii au murit, altii au plecat in strainatate..noi am ramas cu ciurucuri si in conditiile inc are invatamantul e la pamant si aveam peste 40% analfabeti in tara e clar ce viitor are orasul asta si tara asta.
    Nu vad un viitor in orasul asta!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.