Proiect aprobat de aleşii locali. Modernizare de 107 milioane de lei pentru două artere importante
Foto: Marius Prisacariu

Proiect aprobat de aleşii locali. Modernizare de 107 milioane de lei pentru două artere importante
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Nu mai puţin de 107.559.843 de lei cu TVA este valoarea totală a investiţiei pentru care aleșii locali au aprobat documentaţia de avizare şi indicatorii tehnico-economici. Este vorba despre modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918, care constituie una dintre axele importante ale oraşului.
Potrivit raportul de specialitate al proiectului, strada Siderurgiştilor are o lungime de 1.500 metri liniari, iar artera 1 Decembrie 1918 măsoară 1.080 metri liniari. Pe ambele străzi, covorul asfaltic prezintă fisuri, crăpături, văluriri şi zone concave, iar locurile de parcare sunt insuficiente sau necorespunzătoare. Pe 1 Decembrie 1918 „starea tehnică a liniei de tramvai este total necorespunzătoare, iar continuarea exploatării este considerată periculoasă din punct de vedere al circulaţiei”, se arată în document.

Ce presupune modernizarea

În primul rând, municipalitatea îşi doreşte „realizarea unei structuri rutiere cu straturi asfaltice noi, cu modificarea părţii carosabile prin realizarea unor locuri de parcare noi, şi piste pentru biciclişti”, refacerea trotuarelor cu dale din granit şi treceri de pietoni echipate cu leduri. De asemenea, vor fi amenajate intersecţiile, iar „străzile laterale care intersectează Siderurgiştilor şi 1 Decembrie se vor amenaja pe o lungime de 25 metri cu două straturi de mixtură asfaltică”.
Hotărârea prevede refacerea sau modernizarea integrală a infrastructurii şi suprastructurii căii de tramvai, montarea de amortizoare de zgomote şi de vibraţii, înlocuirea liniei de tramvai, peroane noi şi schimbătoare de cale noi.
Modernizarea vizează şi reţelele de apă şi de canalizare, dar şi trecerea reţelelor de joasă tensiune, a reţelei de fibră optică, telefonie şi televiziune în subteran.
În ceea ce priveşte iluminatul public, se cere înlocuirea stâlpilor din beton cu stâlpi de iluminat noi, metalici, iar acolo unde este cazul, stâlpi revăzuţi cu consolă pentru montarea de corpuri de iluminat pietonale.
Modernizarea spaţiilor verzi existente şi crearea unor zone noi, plantarea unei vegetaţii rezistente, dar şi frumoase, montarea de mobilier stradal nou sunt parte din proiect.
Hotărârea prevede că investiţia s-ar putea realiza în 12 luni, dar nu vă putem spune de când va începe să curgă această perioadă. Şi asta pentru că sursa de finanţare a investiţiei o reprezintă bugetul local sau împrumutul şi fondurile europene.
E greu de spus când se va materializa modernizarea votată de aleşii locali.

Citit 14834 ori Ultima modificare Luni, 29 Mai 2017 18:30

11 comentarii

  • postat de Democratie
    Sâmbătă, 17 Iunie 2017 09:22
    Sunt aici niste unii care tot scrie (așa!): Eliminati tramvaiul din Galați! Le răspund eu: eliminați prostii din Galați ! Auzi la ei, tramvaiele strica străzile, sa fi înlocuite cu troleibuze si autobuze. Pai uitati-va ce valuri de asfalt sunt pe unde trec astea. Si mai ales in statii. In toată lumea buna tramvaiul este si prezentul si viitorul si legătura cu istoria. Dar, da, trebuie adusa infrastructura la standarde actuale. Daca faci lucrurile cum trebuie (alții, nu noi) tramvaiul circula si prin centre istorice, chiar pe străzi mai înguste. Noua ne mai trebuie inca o banda pt mașini in locul liniei de tramvai, a patra adică. Pai daca faci linia la nivel ca pe Otelarilor si Frunzei, nu ai tot așa ? Așa e in demarcație, oricine poate spune orice. Chiar si ce il duce capul ...
    0
    3
    Raportează
  • postat de Cornel Panceac
    Miercuri, 31 Mai 2017 15:26
    Imbunatatirea (la nivel de tara) liniilor de tramvai ar trebui considerata obiectiv strategic national. Oamenii din alte tari folosesc la tramvai ecartamentul de la tren si pot astfel sa circule cu tramvaiul pina la Independenta, sa zicem. Desigur, una e sa faci linii de tramvai pe lut, si alta pe stinca dar totusi, n-ar fi rau daca am avea liniile de tramvai/tren imprastiate in tot judetul. Imaginati-va cum ar fi sa mergeti cu tramvaiul de la Galati la Independenta si pretul sa fie 20 de lei si frecventa la 30 de minute (de exemplu). Desigur asta nu se poate face peste noapte. Trebuie inceput cu zona de linga Galati (Sendreni, Tulucesti, Braila) respectiv linga Tecuci si extins apoi pe masura ce lucrurile se aseaza pe fagasul lor.
    0
    3
    Raportează
  • postat de ecologistul
    Marți, 30 Mai 2017 18:54
    In toate aceste proiecte primaria nu este in pas cu trendul ecologic care este in toata lumea. Vedeti str. Tecuci refacuta, au scos un transport ecologic, au taiat copaci iar in locul lor au pus niste copacei foarte subtiri fara proptele ajutatoare pe care prima furtuna ii va rupe. Totul se betoneaza si se asfalteaza astfel ca vara avem 70 grade la nivelul asfaltului, trebuie plantati copaci in orice spatiu verde, oriunde se poate sa se poata puna copaci in locul betoanelor. Facem loc masinilor, facem parcari dar uitam ca noi respiram un aer infect.
    Deasemeni vedeti si strada Traian in special din piata mare pana la baia comunala, au taiat aproape toti copacii iar in locul lor au turnat betoane
    Asa ca lasati liniile de tramvai acolo unde acestea exista, montati alte linii de tramvai, renuntati la betoane si sa facem cat mai multe spatii verzi si sa platam cati mai multi copaci
    2
    9
    Raportează
  • postat de cetățean interesat de un oraș civilizat .
    Marți, 30 Mai 2017 17:01
    Ok !,nu aș spune că nu e necesară o asemenea investiție și că nu trebuie modernizate aceste artere de circulație,dar cu celelalte investiții începute și neterminate ce facem,,ce îî oprește pe aleșii primăriei să termine ce s-a început de câțiva ani,strada Traian la ieșirea spre Gârboavele ,tronson dintre Spitalul de boli psihice și Bariera Traian,ce facem cu zona Ancora, începută în mandatul lui Stan și în stadiul de lucru în momentul de față,ce facem cu strada Basarabiei ,o arteră cu un trafic infernal ,modernizață de mântuială în mandatul lui durbacă și refăcută, tot de mântuială în mandatul lui nicolae?.Se tot încep lucrări de investiții și se abandonează pe măsură ce timpul trece și probabil și prețurile de cost se măresc,asta fiind una din scuze ,nemaivorbind de incompetențe.
    0
    6
    Raportează
  • postat de Cornel Panceac
    Marți, 30 Mai 2017 16:17
    http://www.primariagalati.ro/portal/hotarari/010217/HCL%2050.pdf

    Pe scurt HCL-ul de mai sus zice:
    -se taie copacii si se fac parcari in diverse locuri, printre care intre D-urile de la 1 la 8.

    Asta da un nou inteles expresiei poetice "Modernizarea spaţiilor verzi existente şi crearea unor zone noi [...]"
    0
    3
    Raportează
  • postat de PC
    Marți, 30 Mai 2017 13:07
    Semaforizarea intersectiei Ghe. Doja cu Nae Leonard , sincronizata cu intersectia Siderurgistilor cu Ghe. Doja. , daca tot modernizati fluidizati si traficul auto.
    0
    5
    Raportează
  • postat de Ea
    Marți, 30 Mai 2017 12:43
    Eliminati tramvaiele din Galati. Inlocuiti-le cu troleibuze sau autobuze electrice (sunt mai scumpe), sunt tot nepoluante, chiar mai putin poluante decat tramvaiele daca tinem seama de zgomot, trepidatii, trasee predestinate, tasari de teren, etc ...
    La toate intersectiile semaforizate puneti semafoarele sa functioneze separat pentru fiecare sens de mers, nu doar cu defalcarea de cateva secunde. Asa cum sunt mai rau faceti si nu se elibereaza intersectiile in timp util caci trebuie sa treaca/elibereze intersectia si cei care fac stanga iar acestia nu pot trece decat dupa ce se face rosu pe sensul lor de mers cand de altfel se afla in mijlocul intersectiei!!! Vezi Doja cu Siderurgistilor, Brailei cu Cosbuc, Cosbuc cu Basarabiei, Brailei cu Frunzei, etc.
    3
    2
    Raportează
  • postat de Adrian
    Marți, 30 Mai 2017 11:14
    Desfiintati tramvaiele care sunt zgomotoase, grele si produc vibratii.
    Mai ieftin este sa le inlocuiti cu troleibuze si nu mai cheltuiti bani pe amortizoare si sine de tramvai, iar in locul sinelor puteti largi benzile sau chiar sa mai faceti cate o banda pe sens sau faceti piste pt biciclete ca la Constanta (adica nu doua dungi trasate pe trotuar ci banda separata pe carosabil).
    15
    19
    Raportează
  • postat de sor
    Marți, 30 Mai 2017 10:59
    Infiintati giratoriu in Ghe.Doja cu Nae Leonard e groaznica intersectia
    0
    28
    Raportează
  • postat de sor
    Marți, 30 Mai 2017 10:58
    Trotuarul cu dale daca treaba este de mantuiala mai bine puneti asfalt
    1
    21
    Raportează
  • postat de Florina
    Marți, 30 Mai 2017 08:47
    Super! Avem speranta ca nu ne va mai vibra tot mobilierul din casa, la trecerea fiecarui tramvai; cei care locuiesc pe Siderurgistilor stiu despre ce vorbesc...
    4
    17
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.