De ce-i trebuie Galaţiului "branding şi identitate vizuală"?

De ce-i trebuie Galaţiului "branding şi identitate vizuală"?
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Contractul cu o valoare estimată de 113.000 de lei fără TVA, pe care Galaţiul l-a scos la bătaie pentru "Branding şi identitate vizuală a municipiului", a stârnit multe dispute printre gălăţeni, convinşi că altele ar trebui să fie priorităţile Primăriei. Motiv pentru care am încercat să aflăm de la primarul Ionuţ Pucheanu dacă Galaţiului chiar avea atâta nevoie de un logo, un manual de heraldică şi un nou site al Primăriei.

"Sincer, da! Chiar trebuie atât de mult! Trebuie să înţelegeţi următorul lucru: un oraş e ca un produs. Vrei să-l promovezi! Ce spui? Credeţi-mă, Baia Mare are identitate vizuală, Alba Iulia are identitate vizuală, Clujul, Timişoara, Sibiul, toate au identitate vizuală. Ce înseamnă asta? Că vine un băiat mai deştept decât toţi de prin Primărie, care îţi spune aşa: prietene, ca să poţi să contezi şi tu pe piaţă sau cineva să se uite la tine, trebuie să faci aia, aia, aia, sub forma asta. Ce ţineţi minte? Vă întreb aşa, Coca Cola de ce şi-a făcut un brand? De ce şi-a făcut un slogan? Pentru că rămâne în mintea oamenilor! Aşa eşti cunoscut!", a explicat apăsat Ionuţ Pucheanu.

În ceea ce priveşte preţul estimat al achiziţiei publice de la Galaţi, comparativ cu cel plătit de pildă de Primăria Bucureşti, Pucheanu ne-a indicat să verificăm bugetele folosite în acest scop de primăriile pe care le-a nominalizat. "Primăria Capitalei a căutat doar logo şi nimic mai mult. Noi avem un întreg sistem pe care încercăm să-l implementăm. De la site-ul Primăriei - şi tuturor celor care spun că fac un site cu 5.000 de euro sau chiar mai puţin, eu le spun că nu faci un site sustenabil pentru viitorul a ceea ce înseamnă smart city. Toate lucrurile trebuie armonizate şi gândite într-un tot. Dacă vreţi să facem tot pe bucăţele, nu ajungem nicăieri, stagnăm", a conchis edilul.         

Citit 3682 ori Ultima modificare Duminică, 28 Mai 2017 21:23

11 comentarii

  • postat de SMART
    Marți, 30 Mai 2017 17:15
    smart city galatiul un oras unde am ajuns sa ne spalam la lighean incalzit la aragaz,un oras unde copiii se imbolnavesc deoarece se spala cu apa rece unde batranii se imbolnavesc din aceeasi cauza,oras plin de someri,dar avem "parcuri" si astea pline de (romi) care se iau de copii le fura telefoane sub amenintarea cutitului,pe terenul de footbal tot (romi) si nimeni nu ia nici o masura nici o investitie in industrie agricultura sa devina Galatiul de odinioara .Parca e un oras de copii unde vine cineva la scaunul puterii le arunca o bomboana sa le inchida gura,50 lei majorari la pensii 3000 lei pentru centrala de apartament si gata lumea inchide gura .PSD asta nmu se lasa pana nu vinde si darama tot ce mai e bun in tara asta ei au incepul in 90 si continua in 2017.
    1
    9
    Raportează
  • postat de Dacă vreți să vă chinuiți, veniți în Galați !!
    Luni, 29 Mai 2017 22:52
    Brand ? Păi să reprezinte un calorifer, un robinet albastru pentru apă rece și unul roșu, pentru apă caldă, suprapus pe un semn de circulație, INTERZIS !!
    1
    16
    Raportează
  • postat de Mihai C.
    Luni, 29 Mai 2017 17:29
    Dl. Primar, degeaba investiti in rebrand-uirea orasului, pentru ca Galatiul va fi cunoscut tot ca "orasul ala fara apa rece in multe cartiere" sau ca "orasul ala cu drumuri rele".

    Si pentru ca am amintit drumurile rele: a durat aprox. 6 luni sa se schimbe un bec de la iluminatul stradal pe Nae Leonard, iar dvs vorbiti de "smart city"?

    Inteleg punctul dvs de vedere si rolul promovarii, insa in conditia actuala a orasului, promovarea ar trebui sa fie putin mai jos pe lista prioritatilor. In momentul de fata pare ca un articol scris de 1 aprilie si publicat abia la sfarsitul lunii mai.
    2
    18
    Raportează
  • postat de Caţavencu
    Luni, 29 Mai 2017 16:43
    Tovarăşu Primar,
    Înainte de a avea un brand (care şi acesta se poate face cu aportul cetăţenilor, ca în Bucureşti sau în alte administraţii transparente şi eficiente) trebuie mai întâi să ai nişte OBIECTIVE clare şi nişte STRATEGII viabile, eficiente şi dezbătute public cu semenii tăi, pe care să le poată aplica administraţia publică locală indiferent de culoarea politică...
    Pe când, dumneata ai dat de pământ atât cu strategie de ELIMINARE a MAIDANEZILOR, cât şi cu cea de ÎNCĂLZIRE a ORAŞULUI !!
    Aşadar moncher, cel mai bine ar fi să-ţi dai DEMISIA, pentru că nu eşti încă copt şi nici consilieri adevăraţi nu ai!
    1
    18
    Raportează
  • postat de Viorel Galateanu
    Luni, 29 Mai 2017 14:02
    Pui un brand la ceva ce merita dle "PRIMAR" !!


    dar la un oras cu doua cartiere in care fac treburile in curte pentru ca NU EXISTA CANALIZARE !
    in municipiu - resedinta de judet !

    Uniunea Europeana !!!


    alea alea...

    Umbraresti, Ivesti, Liesti, Vanatori chiar o sa aiba canalizare inainte de ORASUL GALATI ... vi se pare normal dle pRIMAR ca discutam despre sigle ???
    2
    18
    Raportează
  • postat de george
    Luni, 29 Mai 2017 12:51
    Chestia asta e ca un cont de Facebook, ca sa te "vada" lumea, ca sa "existi". Nu ai cont, nu existi!
    Culmea e ca fara cont traiesti la fel de bine (chiar mai bine) si esti si mai fericit, fara sa te umple invidia uneori de reusitele altora.
    Haideti sa facem cum scriu antecomentatorii, intai sa avem ce promova! Avem tineri valorosi care se vor bucura sa lucreze si gratis la acest proiect, de ce nu ii folosim?
    Apropos, daca "trebuie" sa faceti un logo, strecurati si o coada de maidanez pe acolo, discret!
    2
    23
    Raportează
  • postat de maurice
    Luni, 29 Mai 2017 12:28
    Dom' primar, inainte de toate haideti sa miscam ceva ca sa avem ce promova, abia dupa aia mai vedem cum.
    Noi suntem mancati de caini si dvs. va arde de promovare.
    2
    19
    Raportează
  • postat de O parere
    Luni, 29 Mai 2017 11:23
    Eu raman stupefiat.Flacaul asta chiar crede ce spune sau ne ia de fraieri.Oare stie ca Galatiul si judetul Galati este pe penultimul loc din tara la cresterea PIB-ului pe cap de locuitor(ultimul este Calarasi si nu Vaslui),din 2008 pana in prezent?Asta toamna a desemnat un profesionist director la Calorgal si urmarea a fost 12 milioane de euro pierderi in conditiili cand unitatea a avut cel mai mic numar de consumatori din istorie.SI-a mai pus pe barbatul purtatorei lui de cuvant director pe la directia urbana asa ca in familie si urmarea a fost ca "au innebunit salcamii",vorba unui cunoscut cantec.Sensurile giratorii si circulatia urbana alte teme care-s de importanta cruciala pentru mizeria asta de oras,Apropo,de auditul de la Transurb ce se mai aude,sau de cand doamna Genica a sarit in barca PSD,s-a desumflat gogoasa.Cu incalzirea centralizata te-ai aruncat in centrul problemei,uitand ca mai exista si legi in tara asta si trebuie sa fiti consecventi cu ce hotarari a luat consiliul local pana acum si nu sa va schimbati , dupa cum bate vantul.O persoana aleasa intr-o functie publica trebuie sa aiba coloana vertebrala sa promoveze meritocratia si valorile sa duceti orsul si judetul asta undeva unde a fost odata si mai apoi sa va ocupati de fleacuri.Faceti intai deosebirea intre esential si neesential si apoi luati hotarari corecte si nu ca-n familie cum faceti acum.
    1
    22
    Raportează
  • postat de Teutonul
    Luni, 29 Mai 2017 09:33
    Chelului îi trebuie tichie de mărgăritar!
    Nu trebuie.
    Trebuie regenerare urbană, trebuie mobilitate, trebuie renovate școli, câte și mai câte...
    Sau poate trebuie răsplătit cineva...
    2
    17
    Raportează
  • postat de alexvr
    Luni, 29 Mai 2017 09:09
    alooo domn primar pamflet nu mai e 2002 sa coste 5k un.
    2
    9
    Raportează
  • Luni, 29 Mai 2017 08:52
    Coca Cola BRAND?Hmmm...Mr Primar.Vezi Virgin Cola&Coca Cola,acum câțiva ani,in USA,by Richard Branson.
    3
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.