Primele troleibuze noi sosesc luni la Galaţi

Primele troleibuze noi sosesc luni la Galaţi

Evaluaţi acest articol
(18 voturi)
17 comentarii

Potrivit unei informări transmise de administraţia locală, primele două troleibuze nou-nouţe vor ajunge luni, 6 noiembrie, în Galați. Acestea au plecat joi, 2 noiembrie, de la fabrica Skoda Electric a.s., din Cehia.

"Troleibuzele nu vor intra imediat pe trasee, pentru că urmează o etapă firească în care acestea vor fi omologate, apoi vor fi adaptate echipamentele electrice la reţeaua din Galați. După finalizarea testelor, se va face recepţia şi transferul de proprietate, iar apoi troleibuzele vor intra pe trasee", transmite Primăria Galaţi. Potrivit sursei citate, tot luni, 6 noiembrie, va sosi şi o echipă de specialişti din Cehia, care va testa troleibuzele fără pasageri pe reţeaua locală, pentru a regla parametrii tehnici.

Sunt bani pentru 16 trolee

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", contractul de achiziţie a 14 troleibuze a fost semnat pe 16 martie 2017 şi are o valoare 5.567.784,07 de euro, preţ care include consumabilele şi piesele de schimb pentru 36 de luni, perioada de garanţie. Banii provin din creditul pe care Primăria municipiului Galaţi l-a contractat, în mandatul trecut, la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
Conform calendarului iniţial, termenul de livrare era de zece luni de la semnarea contractului. Numai că, la momentul semnării, Karel Majer, membru în consiliul de conducere al Skoda Electric a.s., a promis livrarea tuturor troleibuzelor până de Crăciun. "Aşadar, conform calendarului de livrare actualizat, furnizat de partenerul ceh, în fiecare săptămână a lunii noiembrie vor sosi loturi a câte trei troleibuze, astfel încât toate cele 14 troleibuze vor ajunge în Galaţi până la începutul lunii decembrie", precizează Biroul de Presă al Primăriei.
Vestea şi mai bună este că, potrivit primarului Ionuţ Pucheanu, sunt bani pentru achiziţia a încă două troleibuze: "În urma licitaţiilor pe care le-am organizat pe fondurile BERD, avem o economie de aproximativ un milion de euro, care ne permite achiziţionarea altor două troleibuze, lucru pe care îl vom şi face. Ceea ce înseamnă că Galaţiul va avea 16 troleibuze noi, fapt ce ne va permite schimbarea în totalitate a parcului utilizat. Sunt troleibuze nou-nouţe, cu absolut toate facilităţile unui troleibuz de secol XXI", a precizat edilul.

Citit 7812 ori Ultima modificare Vineri, 03 Noiembrie 2017 18:30

17 comentarii

  • postat de Un angajat... Duminică, 05 Noiembrie 2017 09:11 5.13.203.*** Link la comentariu
    6
    7

    Pai unde sunt troleibuzele fabricate in Romania, se aduc de afara si economia tarii se duce de rapa.
    Noile troleibuze cred ca vor fi introduse pe trasee abia la anul, cu atatea formalități...
    LA piesele de schimb ptr. aceste troleibuze aduse din Cehia nu cred ca v-ati gandit domnule PRIMAR

    Raportează
  • postat de cetateanuL Duminică, 05 Noiembrie 2017 08:25 95.76.0.*** Link la comentariu
    3
    1

    un pas inainte era si cand s au achizitionat autobuzele SH si cand s-a stabilit grafice de circulatie iar la acest moment se circula mizerabil ca timp, confort etc. ptr. ca interesele sunt aceleasi , soferii aceiasi, controlorii hingheri care au iesit din penitenciare si care sunt violenti impotriva celor care nu au bilet, politia corupta. O mare bucurie ar fi ca indradevar aceste nereguli sa fie puse la punct. CINE NU AR VREA?

    Raportează
  • postat de Fara aer conditionat!!! Duminică, 05 Noiembrie 2017 05:44 5.13.255.*** Link la comentariu
    8
    2

    Eu sper sa nu aiba aer conditionat la ele sau daca au sa-l opreasca/desfiinteze.
    Nu e normal ca pe tinp de naicula cand afara e 40 de grade sa urci in trolebuz la 20 de grade sa facisoc hipotermic si sa mori.
    Cine raspunde atunci? E copii mici, e oameni batrani la ei nu va ganditii?
    Cine raspunde daca un batran face infract din cauza diferentei de temperatura?
    Sau vretii ca aceste troleibuze sa fie folosite decat de tineret? Da nici pentru aia nu e sanatos diferenta brusca de temperatura!

    Raportează
  • postat de Culmea , culmelor pentru Galati ar fi : Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 23:16 185.158.122.*** Link la comentariu
    1
    10

    ca aceste trolebuze sa fie dotate si cu aer conditionat !

    Raportează
  • postat de Terente Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 22:58 89.137.231.*** Link la comentariu
    0
    8

    Vreau transport in comun civilizat! Sa mearga omul in caldura pe timp de iarna si in racoare, vara...Vreau banchete comode, curate si geamuri spalate in fiecare zi . Podelele, deasemeni. Soferi civilizati, profesionisti cu adevarat, platitiPcorespunzator, ca sa nu mai fie nevoiti sa-si rotunjeze altfel castigurile. Pentru ca toate acestea sa existe, trebuieste ca transportul in comun sa nu mai fie decat la indemana celor care platesc calatoria. Sa nu mai fie integral gratuit pt. nici un motiv pt. nimeni. Exceptiile de la plata partiala sa fie consfintite prin decizii locale cu putere de lege. Politia sa asigure un transport civilizat in stransa cooperare cu angajatii regiei de transport. Numai in acest mod se poate vorbi despre un transport in comun civilizat....la Galati.

    Raportează
  • postat de Akbar Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 14:44 79.115.221.*** Link la comentariu
    1
    21

    Cu tot respectul si cu scuzele de rigoare, dar prea se face caz de sosirea acestor troleibuze, ca sunt pe drum, ca sosesc luni, ca mai sunt bani si pentru altele, de parca au aterizat extraterestrii in oras. Ca o rugaminte, daca tot sunt noi noute, nu le mai dotati cu compostoare mecanice de bilete. Sunt hidoase.

    Raportează
  • postat de Petru Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 13:46 163.172.162.*** Link la comentariu
    9
    15

    Ia sa vedeti troleibuze carpite de cei de la Galati.
    De ce naibii nu le-au proiectat, construit din fabrica pentru reteaua electrica de la noi? Ce, in contract nu scria, sti***"destinate pentru Galati"? Nu se stia din start cum e reteaua electrica de la noi? De ce trebuie umblat la ele pentru a fi adaptate la reteaua electrica de la Galati? De ce nu au putut fi adaptate din start, inca din fabrica? Asta e bataie de joc.

    Raportează
  • postat de Amna Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 13:18 85.93.218.*** Link la comentariu
    9
    12

    "apoi vor fi adaptate echipamentele electrice la reţeaua din Galați."

    Adica? Se vor pune marlanii de mecanici de la Transurb, de la Galati sa le desfaca, sa umble la ele de noi-noute ca apoi sa le PETICEASCA, fiindca noi-noute nu le plac? Sau cum? Trebuie desfacute si lipite apoi cu leucoplast sau cu scoci de catre cocalarul galatean care cica trebuie sa le "ADAPTEZE". Asta este doar o scuza ca sa-si mai bage unii nasul prin niste lucruri noi ca sa poata fura piesele noi si sa le inlocuiasca cu unele vechi aduse de pe acasa sau de pe la harburile lor de autoturisme. Cum adica le vor adapta echipamentele electrice la reteaua din Galati?

    Dar in loc sa umble la un lucru NOU si sa-l strice, sa-l peticeasca pe motiv ca-l ADAPTEAZA, nu mai bine ar umbla astia la reteaua electrica din Galati care e veche si sa adapteze reteaua electrica, firul de contact de pe trasee sa-l adapteze/upgradeze pe acela in loc sa umble niste marlani si sa strice autobuzele noi?

    Ce naiba trebuie sa adapteze? Asa cum au "adaptat" copacii din Galati, de i-au ciopartit pana i-au rezolvat de tot? Asa vor face si cu aceste troleibuze, FIINDCA NU LE PLAC ASA CUM SUNT NOI-NOUTE, cica trebuie sa UMBLE LA ELE CA SA LE "ADAPTEZE".

    Cred ca Dorel de Galati o sa le "ADAPTEZE" de toti banii.
    Vai de capul nostru cata bataie de joc. Sa strici niste troleibuze noi-noute, tocmai cumparate. Mecanicul de Galati si-a bagat el coada, dar asa-i la noi la romani, "ADAPTAM" numai PROSTIA si o ridicam la rang de ARTA.

    Raportează
  • postat de TelegamusAuratus Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 11:58 78.96.255.*** Link la comentariu
    7
    1

    Dacă-s cele din poză, e mișto, dar când deschid ușile, cum urcăm și coborâm? E prea sus.
    Le dă jos, nu-i așa?

    Raportează
  • postat de Eu Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 11:54 94.197.120.*** Link la comentariu
    0
    9

    Foarte frumos, felicitari, dar investitorii cand ajung la Galati ?

    Raportează
  • postat de Galati Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 10:11 5.13.169.*** Link la comentariu
    3
    17

    Un pas înainte. Deasemenea un pas înainte il reprezintă și autobuzele care așteaptă ultimul tren de la gară. Felicitări celui ce a venit cu ideea și celui care a pus-o in practică. Totuși, la TRANSURB este loc de mai bine. Traseul 28 este unul foarte aglomerat, fiind folosite autobuze foarte mari la intervale lungi, in locul folosirii unora micuțe, in genul celor de la Brăila, la un interval mai scurt, asemănător cu cel al 102 (din 3 in 3 minute, poate 4). Deasemenea, tramvaiele de pe traseul 7 ar trebui sa nu mai ocolească pe la liceul 9. Drept pentru care, ar trebui realizată o bretea de legătură a liniei de tramvai din siderurgiștilor cu cea din Basarabiei. Era bine daca nu scoteau linia de la ireg spre sf. Mina,, dar aici este din nou vina TRANSURB care s-a gândit și s-a răzgândit dar nu a rezolvat nimic (specialiști). Acel tramvai, circulă din acest motiv 80% din timp cu maxim 10 călători. Daca după această măsură, numărul de călători este același, trebuie înlocuit cu un autobuz micuț, in genul celor de mai sus. Pe la liceul 9 , ar trebui să meargă doar traseul 44.
    Deasemenea, trebuie gândită o metodă ca toate tramvaiele sa aibe statie și la general, in momentul in care se îndreaptă către micro 19. Este totuși un cartier care merită asta. Altă măsură: controale mai dese, însoțite de poliția locală, astfel încât cei identificați că fiind călători frauduloși să poată fi legitimați. Și așa, în rest, poliția locală, nu își are rostul. Un alt lucru observat, casa de bilete de la general deschisă la ora 22. În timpul zilei, până la ora 20 maxim, este normal, după această oră, le este mai ușor și șoferilor sa dea bilet.
    Ar mai fi multe, dar probabil că voi continua la un articol nou despre TRANSURB data viitoare.

    Raportează
  • postat de Amy Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 10:09 145.239.91.*** Link la comentariu
    7
    19

    Si tramvaie noi pe cand primare? Bine ca ai bani de inca 2 troleibuze noi dar in transportul pe sine mijloacele de transport sunt niste harburi de tramvaie ce erau bune de casat inca din 1800 toamna.

    Avem contract pentru 14 troleibuze si ne laudam, spunem ca sunt bani de 16 troleibuze, dar continuam sa pastram harburile de tramvaie mizerabile pe sine. Cumparati naibii si tramvaie noi. Zevzecilor.

    Raportează
  • postat de Valentin Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 09:24 5.13.162.*** Link la comentariu
    14
    7

    Încă nu vreți tramvaie gen metrou ușor. Care nu claxonează bicicliști. La ce trebuie 16 troleibuze, când e nevoie de 8? Doar nu circulă noaptea, este timp de revizie. Tramvaiele să fie cu aer condiționat, fiind tramvaie de epocă se acceptă Tatra. De ce să scoți tramvaiele din Galați? Întrebare. Stan a scos maxi, dar cu tramvaiele ce-ai avut? Este mijloc de transport în comun. Mai ales dinspre Facultăți/Licee către alte puncte de interes local cum ar fi: Tecuci, Târgu Bujor, Brăila. V-ați ales cu autobuze împuțite.

    Raportează
  • postat de Aderin Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 08:39 109.166.137.*** Link la comentariu
    0
    12

    Este un lucru bun și benefic dar daca cei din administrația transurb nu le vor îngriji( mă refer aici la curățenia din ele) in maxim 1 an de zile vor arata mai rău decât sunt cele pe traseu acuma. Ca o comparație, uitati-va la ultimile autobuze SH cumpărate acum ceva timp cu arătau și acum in ce stare de afla acuma. Trasee lipite oriunde fel și fel, reclame de tot soiul plus altele. Adică nu, numai autobusul sa fie nou si înăuntru sa fie "nunta" plus instruiți șoferii in comportamentul cu pasagerii. Poate citește cine trebuie cuvintele acestea.

    Raportează
  • postat de Valentin Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 08:37 5.13.162.*** Link la comentariu
    1
    6

    Când îi întrebați pe primarii noștri ce părere au de legea salarizării. Vor să dea zece la sută din venit la stat?

    Raportează
  • postat de Bine cu troleibuzele, dar cu stâlpii de susținere a liniei de alimentare, ce facem ? Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 08:07 213.233.109.*** Link la comentariu
    0
    18

    O fi troleibuzele de secolul XXI, dar linia de contact-alimentare pantograf, este din secolul XX, iar stâlpii de susținere a liniei de alimentare, sunt de secolul XIX, fiind crăpați, fisurați, armătura ruginită la vedere., unii stâlpi fiind, chiar înclinați.

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017 01:19 92.83.149.*** Link la comentariu
    5
    14

    Şi lucruri/fapte bune. Bravo.

    Mă întreb totuşi, de la Arad nu se puteau comanda troleibuze, ca sa susținem şi economia țării sau a intrat de tot în colaps fabrica?

    http://www.economica.net/mobile/troleibuzul-romanesc-este-in-insolventa-astra-bus-arad-recaroseaza-vechituri-si-viseaza-la-o-comanda-locala-de-10-trolee_96623.html

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.