Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
3 comentarii

Lansată în februarie 2017, licitaţia iniţiată de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţionarea unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţime s-a finalizat abia acum, în noiembrie. Dacă vi se pare că a trecut prea mult timp, aflaţi că şi în 2015 Primăria a încercat să cumpere o asemenea autospecială, dar licitaţia a eşuat.

"700.000 de euro, diferenţa dintre viaţă şi moarte", aşa se intitula articolul, publicat în ziarul "Viaţa liberă" în 2015, care relata cum pompierii gălăţeni au fost nevoiţi să intervină pe scara blocului pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-un apartament la etajul zece, în condiţiile în care misiunea ar fi fost mult mai uşoară pe exterior. Pentru că nu aveau o autoscară cu care să intervină aşa cum ar trebuit, pompierii au fost nevoiţi să folosească măştile, schimbând de mai multe ori rezervele de oxigen. Şi asta pentru că salvatorii erau obligaţi să lucreze cu o autospecială veche din 1982 - veritabilă piesă de muzeu - care putea fi folosită doar până la înălţimea de 30 de metri, adică până la etajul şase al unui bloc turn, dar cu condiţia să poată fi amplasată pe asfalt, iar în jur să nu existe obstacole! Mai mult, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) nu avea în dotare, pe vremea aceea, nici echipamente de evacuare a persoanelor, acestea fiind scoase tot pe scări.

Mai grav este faptul că, după incendiul din Bariera Traian, autoscara a plecat la reparat, dar nu s-a mai întors. Şi asta pentru că, din cauza vechimii, a fost casată. Vestea bună este că ArcellorMittal are o astfel de autospecială, aşa că ISU o împrumută pe aceasta în caz de nevoie.

Vestea şi mai bună este că, după nouă luni, licitaţia pentru achiziţia unui asemenea utilaj, complet echipat, s-a încheiat cu succes. Este vorba conform caietului de sarcini, despre o autospecială necesară „pentru salvarea persoanelor de la înălţimi şi asigurarea pătrunderii rapide a forţelor de intervenţie în părţile superioare ale clădirilor înalte şi foarte înalte din municipiul Galaţi, când căile de acces devin impracticabile ca urmare a incendiilor de mari proporţii sau dezastrelor”. Pe lângă intervenţie şi salvare de la înălţime „pe timpul stingerii incendiilor, în cazul producerii unor accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale", autospeciala va fi folosită "şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime".

Contestaţiile au întârziat atribuirea

Deşi când e vorba de viaţă şi de moarte preţul contează mai puţin, aflaţi că valoarea totala finală a contractului este de 2.388.750 de lei fără TVA, în condiţiile în care valoarea estimată a fost de 2.700.000 de lei fără TVA. Procedura a durat atât de mult pentru că la licitaţie au participat doi ofertanţi, rezultatul iniţial a fost contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), iar împotriva deciziei CNSC a fost înaintată o plângere către Curtea de Apel Galaţi. În cele din urmă, câştigător al licitaţiei şi furnizor al autospecialei a fost desemnat SC Grădinariu Import Export SRL.

Până când va ajunge însă autoscara cumpărată de autorităţile locale, ISU Galaţi va mai primi o autospecială de la Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Anunţul a fost făcut chiar de dr. Raed Arafat, ministru secretar de stat în cadrul MAI, care a explicat că autoscara a fost deja achiziţionată şi va ajunge în oraşul nostru până la finalul lunii decembrie.

Citit 1791 ori Ultima modificare Sâmbătă, 25 Noiembrie 2017 10:46

3 comentarii

  • postat de anti-trepanati Vineri, 24 Noiembrie 2017 18:24 109.96.134.*** Link la comentariu
    0
    1

    @vizante
    Bre, tu stii despre ce vorbesti? Esti cu caputzul?
    Ce SRL de apartament visezi? Are 120.000.000 lei cifra de afaceri pe anul trecut! In 2015 a avut 230 de milioane cifra de afaceri! Are vreo 50 de angajati, are milioane profit... Ce naiba vorbesti acolo???

    Raportează
  • postat de Vizantea Vineri, 24 Noiembrie 2017 12:12 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    4

    Si ce caracteristici (inaltime de lucru, gabarit, etc) va avea noua autospeciala?
    Apoi nu stiu de ce un SRL de apartament (ca importator) a castigat aceasta licitatie si de ce nu a reusit sa participe chiar furnizorul respectiv de echipament la licitatie?
    Departamentul ISU Bucuresti cum a achizitionat autospeciala care ne-o doneaza? Nu cumva a procedat mai rapid decat cei de la Galati, vazand ca ne balbaim ca smecherii?

    Raportează
  • postat de yo Vineri, 24 Noiembrie 2017 10:55 5.13.162.*** Link la comentariu
    5
    3

    ce inaltime, la galati conform atmosferei trebuia adusa o vidanja pt subterane, cam acolo e acum orasul, inaltimile sunt la altii!

    Raportează

Lasă un comentariu