Dieta care normalizează tensiunea arterială, fără regim drastic

Dieta care normalizează tensiunea arterială, fără regim drastic

Fructele şi legumele reprezintă o parte importantă a dietei DASH
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Dacă ai fost diagnosticat cu hipertensiune arterială, află că există o dietă cu care poţi să previi agravarea bolii şi să-ţi păstrezi o greutate corporală normală. Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension/ Abordări Dietetice pentru Oprirea Hipertensiunii - n.r.), promovată de Institutul Naţional de Sănătate din SUA, este utilă pentru a preveni şi a controla hipertensiunea arterială. Este, de asemenea, recomandată de reprezentanţii Departamentului American pentru Agricultură. Dacă vrei să o urmezi, nu o începe brusc, căci organismul tău are nevoie de o perioadă de adaptare.

Îţi reduce şi colesterolul rău

Regimul DASH reduce nivelul colesterolului "rău" şi "topeşte" grăsimile cu uşurinţă. Totodată, această dietă e de ajutor în prevenirea şi tratarea litiazei renale. Pentru a ajunge la această concluzie, oamenii de ştiinţă au efectuat un studiu la care luat parte 41 de persoane, care au urmat, timp de opt săptămâni, atât dieta DASH, cât şi una săracă în oxalaţi de calciu, cei care favorizează apariţia formaţiunilor la nivelul rinichilor. Oamenii de ştiinţă au observat că participanţii care au urmat regimul DASH aveau un risc cu 35 la sută mai redus de a dezvolta pietre la rinichi, spre deosebire de celălalt grup, unde riscul scădea doar cu 14 la sută.

Te ajută să obţii rezultate bune, dacă vrei să slăbeşti

Eficacitatea dietei DASH în ceea ce priveşte pierderea în greutate a fost confirmată de mai multe cercetări în domeniu. La unele persoane, s-au văzut pierderi în greutate de aproximativ cinci kilograme în 18 luni, în timp ce la altele de cel puţin 9,5 kilograme în patru luni. Ca în orice altă dietă, scăderea greutăţii depinde de vârstă, de nivelul de activitate fizică, dar şi de metabolismul fiecăruia. Important este faptul că acest regim este unul sănătos, care nu este drastic şi nu are urmări neplăcute asupra sănătăţii.

În ce constă dieta

Acest regim recomandă consumul a 1.600 de kilocalorii zilnic pentru femeile care doresc să piardă repede kilogramele nedorite şi să-şi reducă tensiunea arterială, 2.000 de kilocalorii pentru femeile care îşi doresc doar să regleze nivelul tensiunii şi pentru bărbaţii care vor să slăbească şi 2.600 de kilocalorii pentru bărbaţii care suferă de hipertensiune arterială. Se bazează pe brânzeturi slabe, cereale integrale, seminţe, fructe şi legume, fie ele proaspete sau uscate.

Citit 4173 ori Ultima modificare Duminică, 04 Februarie 2018 18:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.