Cele mai bune plante pentru un somn liniștitor

Cele mai bune plante pentru un somn liniștitor
În cazul în care suferi de insomnie
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Adormi greu seara, te trezeşti de câteva ori pe noapte şi apoi ţi-e greu să mai adormi? Nu te îngrijora! Există o serie de remedii naturale foarte eficiente împotriva episoadelor supărătoare de insomnie. Astfel, înainte să urmezi tratamente medicamentoase pentru combaterea tulburărilor de somn, ia în considerare aceste soluţii naturale din plante, care te ajută să te odihneşti cum trebuie. Cel mai bine este, totuși, ca înainte de orice tratament, alopat sau naturist, să ceri sfatul unui medic, scrie clicksanatate.ro.

Un aliat al somnului liniştit, de calitate, ceaiul din conuri de hamei te ajută să adormi rapid şi are un efect de durată. În plus, nu are reacţii adverse, în comparaţie cu medicamentele contra insomniei. Infuzia se prepară din două linguri de conuri uscate şi mărunţite şi 200 de mililitri de apă clocotită. Se lasă la infuzat zece minute și se bea o cană seara, cu 30 de minute înainte de culcare. Remediul este contraindicat în cancer de sân dependent de estrogen, în depresie şi sarcină.

Ceai de lavandă 

Dacă insomnia nu-ţi dă pace, un remediu natural eficient este lavanda, plantă care reduce tensiunile psihice şi induce somnul. Pentru aceste efecte, poţi bea de două-trei ori pe zi ceai de lavandă. Infuzia se prepară din două linguriţe de plantă la 250 de mililitri de apă fierbinte; se lasă un sfert de oră la temperatura camerei. Ceaiul poate fi obţinut şi dintr-un plic de plantă la 200 de mililitri de apă clocotită. Lavanda este unul dintre cele mai puternice sedative naturale.

Decoct de valeriană

Planta este considerată medicament natural cu acţiune calmantă asupra întregului sistem nervos. Mai precis, valeriana are proprietăţi în reducerea intensității stărilor de excitaţie, în reglarea ritmului inimii şi în inducerea unui somn liniştitor. Decoctul se prepară dintr-o linguriţă de rădăcină mărunţită la un sfert de litru apă, amestec ce se lasă la foc aproximativ zece minute. Se bea treptat, în cursul unei zile sau seara, înainte de culcare. Te va ajuta să ai un somn neîntrerupt.

Extract de passiflora

Un alt sedativ natural puternic este extractul de passiflora. Încă din vremuri străvechi, naturopaţii recomandau planta uscată şi mărunţită sub formă de ceaiuri sau ca atare pacienţilor cu stări de anxietate şi insomnii. Atenţie, passiflora nu este indicată dacă suferi de o boală de inimă, dacă iei un tratament medicamentos care ar putea interacţiona cu planta şi nici în sarcină! Planta se găseşte în magazinele cu produse naturiste. Ia câte 10-20 de picături de două - trei ori pe zi, diluate în 50 de mililitri de apă, după mese.

Tinctura de roiniţă

Dacă nu poţi să dormi din cauza stresului, te-ar putea ajuta să obţii o stare de calm cura cu tinctură de roiniţă. Aceasta este reglator psiho-emoţional, reduce stările de agitaţie şi te ajută să adormi mai uşor. În plus, 20 de picături luate cu puţină apă înainte de a te aşeza în pat te ajută să adormi mai adânc şi să ai un somn mai bun. Evită acest remediu dacă ai hipotiroidie.

Cu ulei esenţial de roiniţă poţi face inhalaţii cu efect liniştitor. Adaugă opt picături în 100 de mililitri apă fierbinte sau, când faci baie, umple cada cu apă şi pune cinci picături de ulei esenţial de roiniţă pentru a induce o stare de relaxare.

Trei leacuri contra insomniei

Scorţişoară - Adaugă un sfert de linguriţă de scorţişoară într-un pahar de lapte cald şi bea amestecul înainte de somn.

Nucşoară - Adaugă o linguriţă de nucşoară pudră într-un pahar cu apă caldă şi bea amestecul seara.

Ceai de tei - Se prepară dintr-un plic de plantă la o cană cu apă fierbinte şi se bea înainte de culcare.

Citit 1736 ori Ultima modificare Sâmbătă, 18 Septembrie 2021 19:05

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro