Alimente pentru combaterea stresului, la îndemâna tuturor

Alimente pentru combaterea stresului, la îndemâna tuturor
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Dacă vreți să faceți față stresului, alimentația este una dintre cele mai importante componente. O serie de produse n-ar trebui să lipsească niciodată de pe masă, dacă doriți să aveți un stil de viață sănătos.

O alimentație sănătoasă și un stil de viață corect previne îmbătrânirea pielii, restabilește și funcționalitatea corectă a organismului și vă ajută să faceți față stresului. Iată care sunt cele nouă alimente, pe care trebuie să le consumați dacă vreți să nu vă mai stresați:

Somonul conţine acizi graşi şi vitamina B12, de aceea este recomandat pentru stări de depresie. Peroanele care au mâncat carne de somon de trei ori pe săptămână, timp de cinci luni, au experimentat mai puțin stres decât cele care au preferat carnea de pui, porc sau vită. În plus, ritmul cardiac s-a îmbunătățit.

Mușețel. Ceaiul de mușețel ajută la calmarea nervilor. Mușețelul este bogat în antioxidanți care reduc inflamaţiile. Persoanele care consumă, dimineața, ceai de mușețel simt o reducere a simptomelor de depresie și anxietate.

Ciocolata reduce stresul, de aceea reprezintă un „hormon al fericirii” este cunoscut de toată lumea. În plus, ciocolata neagră conține flavonol. Ciocolata ajută la declanşarea secreţiei endorfinelor denumite şi moleculele fericirii.

Turmericul este un condiment, care conține un compus numit curcumină. Este foarte util pentru a susține sănătatea creierului și a preveni tulburările de anxietate. De asemenea, curcumina are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, care au efect bun asupra celulelor creierului.

Seminţele de floarea-soarelui şi nucile ajută la menţinerea stării de calm şi la evitarea furiei necontrolate.

Bananele sunt bogate în triptofan, un aminoacid implicat în producerea serotoninei în organism. Aceasta înseamnă că bananele contribuie la relaxare și la ameliorarea anxietății. De asemenea, bananele conțin magneziu și potasiu, a căror lipsă din organism duce la stres.

Cerealele integrale sunt o sursă bună de energie, acestea menţin organismul alert şi concentrat, ajutând totodată la o mai bună capacitate de memorare.

Ouăle sunt o sursă foarte versatilă de aminoacizi. În comparație cu alte surse de proteine, proteinele din ouă au cel mai mare procent de aminoacizi esențiali. Indiferent cum sunt pregătite, ouăle oferă 18 grame de proteine. Albușurile de ou cresc conținutul de proteine într-o dietă restrictivă energetic, iar gălbenușurile oferă micronutrienți vitali precum seleniu și vitamine B.

Ceaiul verde conţine un antioxidant care promovează sănătatea creierului și reduce anxietatea. În plus, băutura conține L-teanină, un agent neuroprotector și de îmbunătățire cognitivă. Ceaiul verde îmbunătățește producția de dopamină și serotonină. Persoanele care au consumat L-teanină au demonstrat o reducere a răspunsurilor la stres psihologic și anxietate și o normalizare a ritmului cardiac. În plus, L-teanina reduce nivelul de cortizol, denumit hormonul stresului.

Anxietatea este un răspuns foarte normal la evenimente stresante din viața de zi cu zi, cum ar fi mutarea, schimbarea locului de muncă sau problemele financiare.

Citit 2627 ori Ultima modificare Sâmbătă, 20 Mai 2023 07:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.