Soluții pentru un somn profund și odihnitor

Soluții pentru un somn profund și odihnitor
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Când cineva nu poate adormi, poate lua medicamente care induc somnul. Cu toate acestea, tehnicile naturale, cum ar fi evitarea ecranelor înainte de culcare, cititul înainte de culcare sau efectuarea de exerciții, pot fi, de asemenea, niște soluții, scrie Medical News Today.

Să nu poți adormi poate fi frustrant și poate avea consecințe pentru ziua următoare. Cu toate acestea, oamenii pot învăța să adoarmă mai repede folosind câteva sfaturi, niște trucuri simple și naturale. Lucruri diferite funcționează pentru oameni diferiți, așa că fă-ți timp pentru a experimenta, pentru a găsi ceea ce funcționează în cazul tău. Acest articol analizează patru metode naturale pe care oamenii le pot folosi pentru a-i ajuta să adoarmă rapid.

Mulți oameni care trăiesc cu insomnie pot sta întinși în pat întrebându-se cum să adoarmă. Când se întâmplă acest lucru, o persoană poate încerca să folosească sfaturile de mai jos. Unele sunt schimbări pe termen lung ale stilului de viață, în timp ce altele sunt soluții pe termen scurt de încercat în acest moment.

Primul pas este acela de a ne obișnui cu un model de somn pe care să-l respectăm. A merge la culcare la ore diferite în fiecare noapte este un obicei comun pentru mulți oameni. Cu toate acestea, aceste modele neregulate de somn ar putea interfera cu somnul, deoarece întrerup ritmul circadian al corpului.

Ritmul circadian este o selecție de schimbări comportamentale, fizice și mentale care urmează un ciclu de 24 de ore. O funcție principală a ritmului circadian este cea de a determina dacă organismul este pregătit pentru somn sau nu.

Acest lucru este puternic influențat de un ceas biologic care eliberează hormoni pentru a induce somnul sau starea de veghe. A merge la culcare la aceeași oră în fiecare noapte ajută ceasul corporal să anticipeze când să inducă somnul.

În al doilea rând, țineți luminile stinse în timpul somnului. Lumina influențează și ritmul circadian, ajutând creierul și corpul să înțeleagă când este noapte. Păstrarea camerei cât mai întunecate posibil atunci când mergi la culcare ar putea ajuta la ameliorarea somnului.

Dormitul în timpul zilei, în special mai mult de două ore, poate, de asemenea, perturba ritmul circadian. Un studiu a descoperit că studenții care dormeau de cel puțin trei ori pe săptămână și cei care dormeau mai mult de două ore de fiecare dată au avut o calitate mai scăzută a somnului decât colegii lor care nu au făcut acest lucru. Prin urmare, chiar dacă ați dormit mai puțin noaptea, evitați să dormiți în timpul zilei.

Exercițiile fizice au un impact pozitiv asupra calității somnului. O meta-analiză din 2017 a găsit 29 de studii care au concluzionat că exercițiile fizice ar putea îmbunătăți calitatea sau durata somnului.

Un alt studiu din 2021 a constatat că exercițiile fizice efectuate timp de 60 de minute de 4-5 ori pe săptămână pentru o perioadă de 8-12 săptămâni pot ameliora insomnia. Cu toate acestea, poate fi o idee bună să nu faceți exerciții prea aproape de ora de culcare, deoarece acest lucru poate perturba somnul. Sportul este recomandat pe timpul zilei.

Citit 877 ori Ultima modificare Vineri, 11 August 2023 21:59

1 comentariu

  • postat de La sărăcie, somnul este bun
    Duminică, 28 Mai 2023 00:23
    109.166.133.***
    Dormi în pace, dormi în pace, greva va trece, rocada se va face, noi cu drag sărăcim, chiar dacă dormim, dormim cât mai mult, să nu mai cheltuim, dacă suntem vii, activi.
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.