A fost panică printre pasagerii trenului Galaţi – Cluj Napoca, după ce un incendiu a izbucnit într-unul din cele două vagoane ale garniturii. Conform unuia dintre călători, care a contactat „Viaţa liberă”, evenimentul s-a produs în jurul orei 7,30, după ce trenul trecuse de gara Barboşi. „Ne-am speriat cu toţii, am sărit cu extinctorul să stingem focul. Unii dintre noi au vrut să coboare cât mai repede din tren, acolo unde erau în momentul respectiv, undeva prin zona Lieşti. Pe cei care am continuat drumul ne-au înghesuit în celălalt vagon. I-am întrebat pe cei de la CFR Călători dacă ne vor acorda despăgubiri pentru condiţiile de călătorie şi au spus că nu, că vagonul ţine de Cluj, n-am înţeles de ce”, ne-a declarat unul dintre pasagerii trenului.
Contactat de „Viaţa liberă”, Adrian Vlaicu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători, ne-a spus următoarele: „Nu a fost un incendiu, a fost un defect la panoul electric. Incidentul a fost izolat şi s-a luat decizia ca vagonul să continue fără călători până la Iaşi, unde să fie băgat la constatare. Vom încerca să ataşăm un vagon-rezervă de la una din staţiile de pe drum. A fost un defect tehnic, nu se pune problema de despăgubiri, acestea se acordă în alte condiţii. Totuşi, dacă vreunul din pasageri doreşte să facă reclamaţie, evident că poate face acest lucru”.
Nu s-a reuşit să se ataşeze un vagon suplimentar nici la Tecuci, nici la Bârlad, astfel că, până la Iaşi, călătorii au fost nevoiţi să meargă în picioare şi fără căldură, înghesuiţi într-un singur vagon. Iar de la Iaşi, spre Cluj, s-a schimbat întreaga garnitură cu totul, nu doar vagonul cu probleme.
Incendiu într-unul din vagoanele trenului Galaţi - Cluj Scris de Cristinel Luca


Cristinel Luca
Articole recente - Cristinel Luca
România trimite Ucrainei măști chirurgicale, viziere și combinezoane Drulă candidează la președinția USR: „Livrez rezultate concrete, nu bla-bla” Ministrul britanic de externe: Moldova ar trebui să fie echipată la standardele NATO Zeci de mii de gălățeni, fără apă timp de 24 de ore Sfinţii Constantin şi Elena, prăznuiţi de ortodocşi pe 21 mai. Tradiţii şi obiceiuri
Mai multe din această categorie:
6 comentarii
-
postat de CătălinLuni, 09 Decembrie 2019 23:3679.112.111.***Este normal să se întâmple asa ceva, dacă toleram și dacă nu facem ceva. Și dacă nu spunem adevărul!!! Domnule Vlaicu, sunt sigur că nu mergi cu trenul, cu niciunul dintre ele!!! A fost foc cu flacără deschisă, s-au folosit doua stingătoare, iar fumul era în partea de sus dens și gros, iar jos a provocat accese de tuse și am fost mutați în "grămadă organizată " în celălalt vagon. Oamenii din două vagoane în unul singur!!! Pe bune???? Au stat oamenii pe scări pe jos. Ca în bou-vagon. Și dacă nu au fost probleme de ce până la Iași vagonul cu pricina a fost total decuplat de la rețea??? Nici măcar scuze protocolare nu sunteți în stare să transmiteți. Iar faza cu neinlocuirea vagonului că este al Clujului, este o scuza care spune totul despre dvs și implicit despre CFR. Nu s-a pus nicio secundă înlocuirea. Nici măcar nu s-a stresat cineva. Ba mai mult. Am fost invitați să ne reluăm locurile în condițiile în care vagonul "grătar" avea după defecțiunea ce a ars cu flacără deschisă, o temperatură de maxim 0 grade. Și dacă mai avem un strop de inteligenta, ne consideram parte civilă într-un proces. Și atunci domnule ce porți un nume pe care nu îl meriți să vedem ce mai spui??? CFR a pus viața oamenilor în pericol. Oamenii puteau arde ? ca șobolanii!!! Verificarea vagonului înainte de plecare????? Întrebați șef de tren, întrebați dacă nu știți deja cum se face mentenanța și verificarea la CFR.....09
-
postat de AkbarLuni, 09 Decembrie 2019 20:235.13.142.***Deci nenea asta de la CFR, purtatorul de vorbe, anunta nonsalant ca nici nu se pune problema despagubirilor, ca doar vagonul cu pricina ar "tine" de Cluj, iar cine vrea sa faca plangere, o face de dorul lelii.
In schimb bietii oameni au fost nevoiti ca pana la Iasi, adica cca. 5 ore, sa stea in picioare, in frig, inghesuiti ca sardelele intr-un sungur vagon. Iar de la iasi, printr-un mare gest de marinimie, s-a schimbat intreaga garnitura !
Mai flacailor mai vitejilor, nu-s cam tari tigarile pe la voi, acolo, la CFR ?
Si cand te gandesti ca Ministrul Transporturilor din Japonia si-a cerut scuze calatorilor deoarece intarzierile tuturor trenurilor, timp de un an, insumau cateva...secunde.15 -
postat de SanduLuni, 09 Decembrie 2019 17:1692.114.82.***Este o rusine acest tren si eu am calatorit cu el de mai multe ori.Daca vagoanele sunt in administrarea regionalei Cluj am o mostra de respectul pe care il acorda cei care se cred mai civilizati decat restul tarii.14
-
postat de Vrem conditii ca in vestul tariiLuni, 09 Decembrie 2019 16:4284.117.41.***Sunt niste conditii greu de suportat in acest tren IR 1831 (Galati - Iasi - Cluj Napoca) ora 6.:30
o mizerie de nedescris , scaune infecte, miroase foarte urat din sistemul de ventilare
aceiasi situatie si-n caruta ,,sageata albastra'' IR 1863 Iasi - Galati ora 7:57
miros urat, toaleta infecta, scaune mizerabile si incomode (trebuie sa-ti ei o pernuta de acasa)
altfel hemoroizii se trezesc si nu-ti dau pace. Aceiasi nesimtire din partea conductorilor.
In toate trenurile ce apartin de Regionala Galati, conditiile sunt execrabile!
Luati exemplu de la Astra Trans Carpatic (companie romana din Arad)
cu vagoane construite la Arad si unde licitatiile ocolesc in totalitate Astra Arad (se stie de de?)
In vagoanele de clasa a II-a, toate scaunele sunt imbracate in piele, toate au buton de reglaj
al sezutului, monitoare pe culoar ce-ti indica ce viteza are trenul, temperatura din interiorul
si exteriorul vagonului, harta traseu GPS. Toate scaunele sunt duble, au priza si toate vag au internet gratuit
prin wi-fi, si cel mai important, nu stai bot in bot cu nimeni.
Aceleasi conditii si la cuseta clasa a II-a, mocheta pe culoar si-n cusete, usa cu furnir de mahon la fiecare cuseta
fiecare pat dotat cu veioza, priza, buton pt iluminat general. Toaletele dotate cu dus, apa calda
lavoar si closet din inox, uscator de par. Nici afara nu gasesti asemenea conditii
Lenjeria de pat este sigilata, conductorul (barbat sau femeie) are o tinuta impecabila
este foarte serviabil, te serveste cu cafea sau apa minerala, totul in pretul biletului.
Preturile
Bucuresti - Arad (vagon cuseta 4 paturi) pret 142 ron (Astra Trans Carpatic)
Bucuresti - Arad (vagon cuseta 2 paturi) pret 243 ron (CFR Calatori)
Bucuresti - Arad (vagon cuseta 6 paturi) pret 147 ron (CFR Calatori)
Vagoane Clasa a II-a
Bucuresti - Arad (vagon clasa a II-a) pret 100,6 ron (Astra Trans Carpatic)
Bucuresti - Arad (vagon clasa a II-a) pret 110,9 ron (CFR Calatori)
Priviti si dumneavoastra diferenta de confort si trageti concluziile07 -
postat de AdiLuni, 09 Decembrie 2019 15:0382.208.137.***Probabil, din nefericire, următorul Colectiv va fi... pe Calea Ferată!412
-
postat de cfrLuni, 09 Decembrie 2019 11:5678.96.59.***Jale mare cu CFR-ul asta. Dupa ce ca nu au destule vagoane le mai ia si foc. Ieri dupa amiaza trenul de Iasi a plecat cu 20 minute intarziere din Galati. Oare de ce ??????? Cum e posibil asa ceva ?????030