Cu banii înainte, dar fără bilet

Cu banii înainte, dar fără bilet
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Cinci gălăţeni păcăliţi de firma Bene Travel

Ne plângem adesea că străinii se feresc de noi, românii. Se pare însă că de cele mai multe ori ne-o facem cu mâna noastră. Asta este concluzia la care a ajuns o română plecată de câţiva ani în Spania, recent venită în ţară, în vizită la părinţi. Elena a venit la redacţie să ne povestească păţania prin care a trecut.

Bilet pentru un prieten spaniol

„M-am întors acasă în august şi mi-am adus copilul la părinţi. În acea perioadă, mai exact pe 13 august, am mers la agenţia de turism ˝Bene Travel˝ ca să cumpăr un bilet de avion pe numele unui prieten spaniol, cu destinaţia Malaga-Bucureşti-Malaga.

Pentru că era sâmbătă, directorul agenţiei mi-a sugerat să îi las contravaloarea biletului, 270 de euro, pentru care mi-a tăiat chitanţă şi factură. Urma ca luni să trec eu pe la agenţie, să îmi ridic biletul. Pe 15 august, adică în ziua în care trebuia să merg să îmi ridic biletul, aveam bilet de plecare spre Spania, fapt pentru care am discutat cu domnul Iulian Olaru, care mi-a promis că îmi va trimite biletul pe mail”.

Motive, scuze, confuzii

„De atunci şi până acum nu am primit niciun bilet”, istoriseşte Elena: „L-am sunat în repetate rânduri pe directorul agenţiei să îl întreb când îmi va trimite biletul. Mi-au fost invocate tot felul de motive: ba că e calculatorul stricat, ba că a uitat etc. De fiecare dată însă m-a asigurat că îmi va trimite biletul. Biletul trebuia să fie pentru data de plecare din Malaga pe 5 septembrie, iar cu data de întoarcere 10 septembrie. Biletul trebuia cumpărat de la firma Blue Air.

Pe 3 septembrie, când l-am sunat ultima dată din Spania, directorul agenţiei mi-a spus că mi-a anulat biletul, motivând că ˝aşa a înţeles˝. Am sunat la Blue Air şi am aflat că nu a fost făcută nicio rezervare pe numele prietenului meu. Anularea nici măcar nu mai intra în calcul, pentru că aceasta se face doar în caz de deces”, ne-a povestit Elena.

Reclamaţii? Mai sunt

Pe 6 septembrie, femeia s-a întors în Galaţi şi a mers personal la agenţia Bene Travel pentru a-şi recupera măcar banii daţi. Din păcate, cei de la agenţie au tot amânat-o de pe o zi pe alta, fără să-i dea însă vreun ban. 

Ieri dimineaţă, după o ultimă vizită la agenţia de turism, femeia a mers cu o plângere la Protecţia Consumatorilor, unde a aflat că nu este singura păgubită.

„De la 15 august şi până în prezent au fost înregistrate cinci plângeri pe numele firmei de turism ˝Bene Travel˝. Toţi cei care au depus plângere au avut aceeaşi problemă: biletele de avion. Vom demara şi noi cercetările şi vă vom ţine la curent cu subiectul”, ne-au spus cei de la Protecţia Consumatorului.

Cine conduce firma?

Agenţia de turism Bene Travel îl are ca manager pe domnul Ioan Olaru şi ca director pe fiul acestuia, Iulian Olaru. Ioan Olaru a mai creat astfel de probleme şi în trecut, dar prin intermediul firmei „Happy Travel”. Despre acele cazuri, „Viaţa liberă” a scris pe larg anul trecut în august - adică tot în perioada concediilor.

Am încercat să luăm legătura cu unul dintre cei doi Olaru, dar nu ne-a răspuns nimeni pe cele două numere de mobil pe care le aveam noi.

Problema Elenei s-a rezolvat

Doamna Elena a plecat de la noi sperând încă să îşi recupereze banii înainte de a pleca din ţară. „Eu plec sâmbătă dimineaţă, pe 10 septembrie. ˝Bene Travel˝ mi-a oferit o parte din bani, adică 100 de lei. Apoi mi-au spus că îmi vor da banii, mai puţin comisionul agenţiei. Pentru ce trebuie să-mi oprească comision dacă ei nici măcar nu au rezervat acel bilet?”, se întreabă femeia. 

La câteva ore după discuţia noastră, Elena ne-a contactat telefonic la redacţie: cei de la agenţie i-au dat banii. „M-au sunat şi m-au chemat la agenţie. Mi-au înapoiat toţi cei 270 de euro. Eu le-am spus de dimineaţă

că merg la Poliţie şi la Protecţia Consumatorilor. M-au pus să semnez o hârtie prin care renunţ la orice alte pretenţii. Eu nu mai vreau nimic acum, pentru că trebuie să plec din ţară. Dar să reţineţi că un străin a aşteptat o lună de zile să vină să viziteze Galaţiul. Acum este decis să nu mai calce vreodată în România. Ne facem singuri de râs peste tot în lume”, spune femeia. 

Iulian Olaru a declarat că ne va furniza documente care să ateste că vina nu aparţine agenţiei.

Citit 2005 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.