"De când a început sezonul rece, nu am deloc căldură în dormitor, dar Calorgal mă taxează ca și cum aș avea", ne-a sesizat, vineri, pe adresa redacției, gălățeanul Marin Șerban, care locuiește într-un apartament cu o cameră din blocul S2, din cartierul Dimitrie Cantemir. Vorbind și cu directorul Calorgal, Igor Bejan, ne-am lămurit că adevărul este, ca de obicei, undeva la mijloc. Marți dimineață, problema a fost rezolvată.
Chiriaș într-un apartament al Primăriei la blocurile ANL situate la ieșirea pe dig din Galați spre Brăila, Marin Șerban ne-a spus că a făcut „nenumărate sesizări” la Calorgal, la „Spațiul locativ” din cadrul Primăriei, chiar și la Protecția Consumatorului, dar că nu s-a rezolvat nimic. În continuare, spune el, nu are căldură în dormitor, dar cu toate acestea, la avizier figurează cu sume peste cât ar trebui să plătească. „Cu apa sunt la zi. În fiecare lună trimit ceasul (citirea) la asociație și apar că trebuie să plătesc mai mult decât trebuie. Cu căldura, mă rupe, am de plată peste 2.000 de lei. Există și probleme legate de presiune, pe toată scara”, ne-a spus gălățeanul.
El afirmă că a chemat un instalator „pe care l-am plătit din banii mei” și care l-a asigurat, sub semnătură, că problema este de la centrala blocului, nu din apartamentul său. „Efectuat aerisire calorifere, verificat presiune (slabă), agentul termic din calorifere (temperatură foarte slabă), constată că nu ajunge apa caldă în calorifer la etajul 3, bloc S2, ap. 26”, stă scris pe hârtia întocmită de mână de instalatorul respectiv, în josul căreia acesta a semnat și și-a trecut numărul de telefon.
„Domnul să-și verifice instalația din apartament”
Am vorbit, vineri după-amiază, cu directorul Calorgal, Igor Bejan, și l-am întrebat dacă s-au primit multe sesizări de la Marin Șerban și de ce nu s-ar fi dat curs acestora. „Am primit o solicitare în septembrie, în care domnul zicea că se încălzește doar un calorifer din trei. A fost o echipă a noastră acolo, probabil că are un robinet blocat care nu permite aerisirea. Domnul respectiv stă la etajul 3, la etajele 1 și 2 este căldură. Oamenii mei au verificat coloana, nu erau probleme, domnul trebuie să-și verifice instalația din apartament. Luni, va merge totuși cineva de la noi să încercăm să remediem situația”, ne-a spus Igor Bejan.
Luni după-amiază, situația constatată de Calorgal la apartamentul lui Marin Șerban era următoarea: „Aerisitorul pe coloană era astupat cu var și are un robinet care nu funcționează. L-am întrebat dacă vrea să i se oprească la întreținere contravaloarea robinetului schimbat, a refuzat. Deși nu ține de Calorgal, robinetul fiind în interiorul apartamentului, situația va fi remediată mâine”, ne-a spus directorul Calorgal.
Începând de a doua zi, marți, 31 ianuarie, Marin Șerban are căldură în toate cele trei calorifere din apartament.