Între 2 şi 5 ianuarie: Preoţii vor veni cu Boboteaza, în casele noastre

Între 2 şi 5 ianuarie: Preoţii vor veni cu Boboteaza, în casele noastre
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După ce vom păşi în anul 2013, premergător marii sărbători de Bobotează, preoţii vor veni în casele noastre. „În funcţie de programul fiecărui slujitor, între 2 şi 5 ianuarie 2013, zi când este Ajunul Bobotezei, preoţii vor veni în casele noastre cu tradiţionala vizită de Bobotează şi vor sfinţi oamenii, casele şi gospodăriile”, ne-a spus părintele Gabriel Molocea, consilier pe probleme mass-media în cadrul Arhiepiscopiei Dunării de Jos.
Din moşi strămoşi, creştinele îl aşteaptă pe slujitorul Bisericii cu un vas cu apă neîncepută pe masă, cu candela aprinsă şi o icoană. Dacă vizita este în 5 ianuarie, când e zi de post, bucatele de pe masă trebuie să fie de post. În 6 ianuarie, când prăznuim Boboteaza, după rugăciunea din biserici, credincioşii vor participa la Sfinţirea Dunării.

Citit 4336 ori Ultima modificare Vineri, 28 Decembrie 2012 16:36

40 comentarii

  • postat de pt. ”EXORCISTUL”
    Sâmbătă, 05 Ianuarie 2013 13:42
    Dar cine sunteti ”voi”? E o amenintare in ce scrii ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de EXORCISTUL
    Vineri, 04 Ianuarie 2013 09:09
    UNII SE TEM RAU DE AGHIAZMA SI DE CRUCE !!! FOARTE , FOARTE BINE !!! SA STIM SI NOI CARE SUNTETI !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de credincios
    Miercuri, 02 Ianuarie 2013 10:39
    ,,Totul curge ,/Nu ne scaldam de doua ori in apa aceluiasi rau!!!,,Nici societatea contemporana si nici mult proslavita biserica ortodoxa nu vor fi vesnice..Stiti bine ca totul are un inceput si un sfarsit!!!Unii sunt mai atasati mai mult de unele valori,ce-i drept cu rezonanta in istoria neamului ,altii isis amintesc de religia atat de poetica a vechilor greci care acum constituie mtologia greaca ,frumoasa pagina a culturii universale!!!Crestinismul a aparut acum 2000de ani;unii au imbratisat aceasta religie ,altii se inchina lui Buda,Allah,Mamona,altii prefera sa fie liber-cugetatori, din randul carora cutez sa ma consider!!!Blasco Ibanez, intr-un roman care l-a facut celebru ,combatand iezuitismul de parada al puternicilor zilei ,prin Doctorul,personajul principal al romanului ,,Intrusul,, ne propune o biserica fara functionari si fara arginti,dar cea mai curata si autentica ctitorie faurita intru slava lui Dumnezeu:Biserica din Sufletul nostru ,in care cu evlavie sa ne deschidem inima in fata Ziditorului Universal ,sa ne rugam si sa propovaduim ca unica religie faurirea progresului social si a unei culturi superioare ,numai pe aceasta cale putand sa ne apropiem si sa-l intelegem cat mai bine pe Dumnezeu si lumea aceasta framantata de tot felul evenimente !!!Faptul ca eu inteleg sa incerc a face pe placul lui Dumnezeu fara ajutorul functionarilor platiti din institutiile de cult nu btrebuie sa supere pe nimeni;nici modul meu de a percepe lucrurile si nici biserica ,oricare ar fi aceasta nu sunt unice si vesnic neschimbatoare !!!Prin fire nu accept intoleranta religioasa si in acest sens am sa va povestesc o intamplare .Fiind la liceu,la vestitul C.N.V.A. ,la o ora de religie ,profesorul a cerut elevilor sa dea exemplu de cantece religioase ;in casa la mine ascultand mult opera dar si jazz muzica simfonica ,copilu a dat ca exemplu ,,AVE MARIA ,, de Schubert dar si ,,HALLELUJAH,, in interpretarea MAHALIEI JACKSON,iertata sa fie de Dumnezeu,ca mare artista a fost!!!Profesorul preot raspunde prompt si usor enervat:--Hai mai,ti-ai gasit sa dai exemplu de la catolicii astia???!!!(uitand don'profesor ca muzica religioasa a fost introdusa in biserica de catre catolici si cine su asculta cu multa placere oricand Bach,Mozart,Haydn si altii aemeni lor care au creat mii de minunate pagini muzicale dedicate Domnului!!!)Probabil ca daca elevul ar fi exemplificat cu o piesa a unui compozitor ortodox,ar fi fost altfel apreciat ,uitand ca muzica este un limbaj universal...Asa se intampla si cu apartenenta la o religie sau alta ;esti altfel privit daca nu esti adeptul religiei respectivului care te priveste!!!Eu cred in ceea ce am spus ,ca unica religie pe care trebuie sa o practic in fata Dumnezeului meu Abstract este aceea a faptei pe cat posibil bune si a iertarii fata de ceilalti ,desi este tare greu sa facem asta din tot sufletul!!!Alaturi de urarile reinnoite de multi ani ,va sugerez si eu sa va regalati sufletul ascultand cateva pagini de muzica religioasa din Bach,Schubert,Mozart,Ceaikovski dar si din minunatele gospel-uri pe teme religioase ale Mahaliei jackson sau Etta James,Ella Fitzgerald si altii la fel de mari interpreti...Sa nu uit sa recomand iubitorilor muzicii sacre rusesti si bulgaresti, sa caute pe net ,daca nu au in casa,interpretarile atat de emotionante ale unor interpreti ca Fiodor Saliapin, Boris Christoff,Evgheni Nesterenko ,Ivan Petrov... De CRACIUN ,cine nu s-a delectat emotionat ascultand ,,Madrigalul,,??!!Va fac aceste recomandari ,insotite de urarile de rigoare ,si ca raspuns la amabilele recomandari ce mi s-au facut!!!La multi ani cu snatate si pace in suflete!!!INCHEI aici ca mai am si alte treburi si nu stiu cand am sa mai revin,mai ales ca trebuie sa plec si din oras!!!Pa,la revedere,multi ani cu bine !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Necula
    Miercuri, 02 Ianuarie 2013 00:56
    Va trebuie spovedeala ? treceti mai bine la satan, ala nu va pedepseste ca slugile lui dumnezeu. I ceea ce priveste satanele de popi, mai bine un sex oral decat o discutie cu avocatul deavolului. Popii au fost si au ramas oamenii dracului, securisti si balosi care pretind a-l reprezenta pe dumnezeu pe pamant.
    Daca va veni avortatul popii sa-mi bata in use voi chema politia. La usa mea nu au ce cauta si voi pune si un anuntz pe use " Interzis satanelor".
    An de an nu fac alta ceva decat sa ceara bani si bani. Sa le fie rusine si rusine sa le fie si celor ce-i accepta in casele lor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Marți, 01 Ianuarie 2013 23:04
    Eu v-as sugera sa treceti de Campanella, Gorbi, Marx si alti astfel de visatori utopici si idealisti si sa v-abateti si prin alti autori. De la Marx incoace a trecut suficient timp si suficiente experimente astfel incat istoria si-a spus deja cuvantul in privinta parintelui comunismului. Minte deschisa sa ai , sa-ntelegi spiritul vremii. Va doresc, ca bun roman, sa va-mpacati cu biserica ortodocsa, nu si cu unii din ierarhii sai nemerituosi. Si dupa exemplul flacaului de mai inainte dar si pt. ca sunt inca suparat pe unele afirmatii ale dvs va dedic si eu un videoclip. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mRtNrNoAvxo
    0
    0
    Raportează
  • postat de dedicatie lu credinciosii de aici
    Marți, 01 Ianuarie 2013 22:24
    Bai, de cand asteptam niste dastia ca voi sa va dau...m...baaa...la ce va ganditi ?...sa va dau mmuzica potrivita. Luati de aici. http://www.youtube.com/watch?v=49Y8nEW8sQI&f
    0
    0
    Raportează
  • postat de dedicatie lu credinciosii de aici
    Marți, 01 Ianuarie 2013 22:19
    Bai, de cand asteptam niste dastia ca voi sa va dau...m...baaa...la ce va ganditi ?...sa va dau mmuzica potrivita. Luati de aici. http://www.youtube.com/watch?v=49Y8nEW8sQI&f
    0
    0
    Raportează
  • postat de Credincios II
    Marți, 01 Ianuarie 2013 21:09
    Nu vreau o revenire la ceea ce a fost ,la societatea gamelei cu hrisca distribuite pe baza de cartela,doresc insa o lume ,vorba lui Gorbaciov,in care sa se inventeze un sistem social superior si capitalismului si socialismului...Cele scrise de catre dumneavoastra in privinta magariei cu retrocedarea fara un drept moral si juridic(biserica a primit terenuri cand a cedat cladirea actualului muzeu ,ma fac sa cred ca sunt si puncte comune in vederile noastre nu numai disensiuni!!!Faptul ca ne permitem sa dialogam aici ,uneori de pe pozitii divergente si ca suntem liberi sa o facem este din fericire o cucerire a oamenilor in democratie!!!Eu numai in Dumnezeu si nu si in biserica ,ca mijlocitor intre mine si STAPANUL MEU,AL TUTUROR,dumneavoastra suntei mai concesiv in privinta rolului jucat inca de institutia de cult in societate ,atat timp cat fiecare dintre noi nu se gandeste decat la binele general,dezdiderat al tuturor oamenilor cu bun simt,este bine !!!Sa fim sanatosi si sa ne auzim de bine ,iar pe Marx si pe altii asemeni acestui ganditor merituois dar atat de contestat sa-i lasam pe seama judecatii istoriei ,cel mai intransigent si drept judecator!!!multi ani cu sanatate si bucurie tuturor!!!Spunea Cervantes ca trebuie sa ne rugam Domnului pentru sanatatea semenilor nostri ,dar sa nu fim nici noi uitati,bietii lui servitori!!!Un mare filosof ,poet si teolog de la sfarsitul Renasterii,Tomasso Campanella,autor al unei opere imense ,intre care numai ,,Teologia,, sa numara 18 tomuri ,care facea niste afirmatii despre Hristos atat de riscante si socante ,incat nu pot sa le reproduc,om deosebit de incercat de viata ,spunea ca fiecare oam iisi urmeaza drumul propiu rezervat lui de soarta schimbatoare;,,Oamenii trec din scena in scena /Si din cor in cor,imbracati in tristete si bucurie /Dupa cum le este scris in hazlia carte schimbatoare a vietii!!!,, Fie asadar ca sa avem sanatate si liniste sufleteasca ,ca acestea sunt cele mai importante,multi ani de aici inainte!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Marți, 01 Ianuarie 2013 19:27
    Nu-i vreo obligatie sau rusine sa nu platiti preotii ce vin acum cu Boboteaza. Iar ei stiu ca a scazut nivelul de trai al unora, poate al majoritatii. Dar d-le ”Credincios II”, resentimentele dvs. va conduc catre niste supozitii departe de adevar. Un prieten de-al meu, ortodox practicant chiar imi reproseaza ca vin mult prea rar pe la slujbe. Apoi is dezgustat de gestul episcopului casian de a prelua cladirea Muzeului de Arta. Ma faceti sa zambesc cand presupuneti c-as fi ...preot. In privinta lui Marx trebuie sa stiti ca este considerat peste tot drept un excelent economist dar si un autor politic cu o gandire total morbida, total desconsiderata in lume. Incercati sa vedeti ce zic cei de la sectiile de filozofie sau economie ale universitatii galatene, din Bucuresti sau de oriunde din lume. Puteti afla astfel ca capitalismul exista inca din antichitate ca unica forma de economie echilibrata, prin existenta bancilor, a capitalului reinvestit, a patronatului si angajatilor, etc. Va recomand sa vedeti parerea unui Tucker-cel mai bun biograf al lui Marx. Capitalismul asta ”de prada”de la noi va face sa sperati inca, cu nostalgie, la revenirea unui justitiar ca Marx. Eu va inteleg, dar nici macar rusii sau chinezii nu mai cred in comunism. Si un ultim amanunt. V-as ruga sa-mi spuneti ce facem cu parerile unor Eminescu, Iorga, Mircea Eliade si a tuturor domnitorilor romani care considerau biserica ortodocsa drept „mama natiei romane”-citat aproximativ. La multi ani
    0
    0
    Raportează
  • postat de PENSIONAR DE STAT
    Marți, 01 Ianuarie 2013 15:44
    Am uitat ca iar trebuie astia sa vina;abia au fost prin sfarsitul nlui decembrie si iar trebuie sa le dam bani,de parca ne da noua cineva ceva moca!!!!ASA OBICEIURI,HALAL!!!!AI N-AI ORI TE SCURMI LA TESCHEREA ORI STAI ASCUNS CU TV-UL DAT PE MINIM CA IAR VIN POPII !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de credincios II
    Marți, 01 Ianuarie 2013 12:51
    Depasit esti tu ,domnule ,,asa nu,,,!!!Lumea s-a schimbat ,nu mai crede in toate povestile prin care vrajiti pe unii oameni creduli!!!Sa ne auzim de bine
    0
    0
    Raportează
  • postat de Credincios II
    Marți, 01 Ianuarie 2013 12:48
    VAD CA NU A INTRAT TOT COMENTARIUL,NU STIU DE CE ,AVAND SI ALTE TREBURI MAI IM PORTANTE DECAT DE A CONTINUA DISPUTA CU ,,ASA NU,, MA OPRESC AICI,NU MAI AM TIMP SI CHEF DE A RELUA ARGUMENTATIA SI NU ARE NICIUN ROST ,NICI EU SI NICI ,ASA,NU,, NU AM AVEAQ NIMID DE CASTIGAT Succes maine la colindat ,domnule ,,asa nu,,,, ,o tescherea cat mai plina!!!ca de aici a inceput din pacate discutia degenerata inintr-o disputa plina de rautati,ca asa ne invata si credinta crestina ,nu???!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de CREDINCIOS II
    Marți, 01 Ianuarie 2013 12:40
    Aerul tau plin de suficienta si usurinta prin care cataloghezi ca fiind naive si imature,depasite, etc etc etc toate conceptiile ce contravine viziunii tale bigote si atat de partizane imi arata clar stimate ,,nu asa,, ca esti clar din tabara celor ce ar avea de suferit daca de maine mai pputini oameni va vor deschide usa ca sa va dea de voie de nevoie cativa banuti ,intr-o maniera mai eleganta cersiti ca asa spune traditia ca este bine...Nu este acesta locul disputelor nici in privinta lui Marx,cu sau fara voia mata unul dintre marii filosofi ai secolului XIX,apreciat astazi foarte mult temeinicia si realismul analizei sale economice asupra cinicului mod de productie bazat pe capital ,iscusinta in afaceri si asuprire la greu a omului,om nascut liber dar incatusat in sclavie moderna ,atat prin mijloacele economiei cat si prin povestile numeroase care sunt religiile,forme populare de a face filosofie si de a raspunde unor tulburatoare intrebarila care nu numai teologii cauta raspuns (avand si naivitatea sa creada ca ei stiu ABSOLUTUL!!!)Napoleon spunea,cu sau fara voia dumitale,stimate domnule parinte ,,nu asa,, TOTUL EVOCA EXISTENTA LUI DUMNEZEU DAR CA RELIGIILE SUNT...COPIII NOSTRI ,, ADICA INCERCARI MAI MULT SAU MAI PUTIN REUSITE DE A NE EXPLICA CEEA CE II ESTE IMPOSIBIL MINTII OMANESTI ,PENTRU CA DUMNEZEU ESTE INFINIT ,ESTE ATOTPUTERNIC SI INACCESIBIL LIMITATEI MINTI UMANE ,ATAT DE FRAGILE SI EFEMERE SI NEPUTINCIOASE IN A-I ARATA DETERMINARILE LUI DUMNEZEU!!!aU FOST SUTE ,MII DE RELIGII,DE UNDE IDEEA CA NUMAI UNA ,ACEASTA IN CARE SUNT SI EU NASCUT AR FI UNICA CEA ADEVARATA???!!!Marii filosofi ai lumii au promovat ideea unui DUMNEZEU abstract,IDEILE ABSOLUTE SI BINELE LA PLATON,SPIRITUL ABSOLUT LA HEGEL!!!universul este imens,mintea noastra nu-l poate imagina in marea sa diversitate si in infinitatea sa...Pamantul este un biet punctisor intr-o galaxie printre miile de galaxii ,de ce sa fim atat de marginiti si sa ne imaginam ca noi suntem inima universului,in centrul acestuia si ca numai pentru noi,niste parliti de oameni atat de repede trecatori si atat de jalnici ca fire ,Dumnezeu si-ar fi jertfit pe unicul sau Fiu???!!!Sunt de acord ca religia tine de cultura ,ca este parte a acesteia ca si curentele din literatura ,arta ,religiile fiind forme firesti mintii iscoditoare a omului de a incerca sa-si expplice lumea atat de tainica !!!Spunea un filosof antic ca daca ,,UN CAL SI-AR PUTEA PICTA PE CEL CE-L CONSIDERA CA FIINDU-I CREATOR ,AR PICTA TOT UN CAL!!!!nU POT SUPORTA IDEEA CA UNII ISI AROGA DREPTUL DE A FI IN UNICA RELIGIE ,CEA ADEVARATA;BINE ,SA ZICEM CA ESTE CEA CRESTIN ORTODOXA DAR CE VOR ZICE MILIOANELE DE CATOLICI,FRATII NOSTRI INTRU CREDINTA ,ce vor spune cei8 ce sustin ca doar Coranul este cartea sfanta (care si aceasta face parte din cultura omenirii!!!Traim intr-o mare diversitate,sunt miliarde care cred altfel decat noi ,de unde aroganta ca toti sunt limitati,ca sa fiu politicos ,iar numai noi mergem pe calea cea dreapta ??? Personal cred intr-un DUMNEZEU ABSTRACT,perceput in manera hegeliana ,ca un Spirit Absolut si in niciun caz in mosul cu barba si cu armata sa de sfinti si sfintisori prin care unele religii populeaza cu o imaginatie demna de o cauza mai buna ,lumea!!!Ca sa nu mai vorbim chiar de disensiuni din cadrul bisericii crestine,disensiuni bazate pe orgolii tampite in privinta puterii!!!Toate tentativele de unificare a celor doua biserici surori(biserica ortodioxa si cea catolica) de a se uni intr-o singura biserica nu s-au finalizat pentru ca nu a fost un consens in privinta SEFULUI CEL MARE AL BISERICII,PAPA SAU PATRIARHUL (VEZI DE X.CONCILIUL DE LA FLORENTA DE PRIN 1438) SUNT5 MULTE LUCRURI CARE PUN LA INDOIALA SIGURANTA CELOR CARE CRED CA SI DUMNEATA,,,NU ASA,,ca ei ar sti ceea ce nimeni nu poate sti ADEVARUL ABSOLUT!!!CONVINS FIIND CA DUPA PSEUDONIMUL ,,nu asa,, se ascunde un preotel imi permit sa amintesc un caz celebru din istoria bisericii,cel al marelui filosof ,poet si teolog Tomasso CAMPANELLA,spirit enciclopedic de la sfarsitul RENASTERII ,autor al unei opere uriase ,fiind considerat celk mai mare filosof si poet de la sfarsitul Renasterii:opera sa
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Luni, 31 Decembrie 2012 21:51
    Si mie mi-a placut Underworld dar, of, teza nr.2 e atat de marxista si depasita...Ea denota frustrare, teoria conspiratiei samd. A se vedea macar scrierile lui Mircea Eliade si ale istoricilor religiilor care sustin , in mare, ca „religiozitatea umana e un instinct, alaturi de sexualitate, hranire”, etc. Naivitatea din tonul tau starneste simpatie dar iti recomand , cu dorinta de a nu te supara, sa iei putin la puricat si oleaca de teologie, Biblia comentata, ceva psihologie sociala pt. a avea o imagine mai matura si mai completa asupra fenomenului pe care simplist il arunci la lada de gunoi a istoriei. Vederile tale anticlericale, de inteles, tineresti si-ndreptate catre progres occidental, emancipare, mentalitate moderna, nu tin totusi cont de o realitate, aceea a unei biserici ortodocse care, vrem, nu vrem, e parte organica din istoria noastra nationala si zonala. Ea contine valori de patrimoniu si oameni valorosi, chiar daca mentalul nostru colectiv e atat de obedient si permisiv , insuportabil de obscurantist si superstitios. Macar faptul ca coliva e un aliment ritual in zona inca de dinainte de Crestinism ar trebui sa te puna pe ganduri. Toata poliloghia asta a mea, poate detestabila si nepotrivita aici si acum pt. tine si ceilalti, nu e totusi o invitatie la matanii, pomelnice si facut semnul crucii cu nemiluita. Dar nu pot nici simpatiza cu ”anti-popismul” asta desantat. Scuze tuturor si La Multi Ani.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Credincios II pentru Underworld
    Luni, 31 Decembrie 2012 20:11
    Domnule Underworld,Aveti multa dreptate,foarte multa,de fapt noi suntem apasati de tot felul de incertitudini;amintiti-va de Levin,eroul lui Tolstoi din Anna Karenina,sufletul lui ,ca si al nostru,( numai ca uneori nu o recunoastem!!!)oscila intre credinta in Dumnezeu si indoiala!!!Toti in momentele grele suntem inclinati sa ne prosternam si sa cerem ajutorul lui Dumnezeu,iar cand meditam mai profund asupra vietii sesizam miile de contradictii si fapte care ne fac sa revenim la indoiala!!!Oricum ,sunt mult mai aproape de felul dumneavoastra de a vedea lucrurile ,credinta nu are nimic de a face cu practicile obscurantiste medievale bagate pe gat de popii astia descinsi in plin secol XXI de prin secolele intunecate ale Evului Mediu,Inchizitia mai lipseste si tabloul ar fi perfect!!!Sustin ideea ca religia binelui si a progresului social prin cultura sunt unicele cai de dezvoltare sociala si de emancipare spirituala!!!Cu cat mai multa cultura ,cu atat mai putin obscurantism religios si practici primitive de manipulare a constiintelor fara o orientare sanatoasa si indreptata catre progres!!!La multi ani tuturor,sa ne iertam unii pe altii ,indiferent daca avem sau nu aceleasi conceptii si vederi asupra lumii ,imi amintesc aici titlul unei superbe drame a lui Maxim Gorki ,jucata cu un succes enorm in Iasul studentiei mele,avandu-l ca protagonist pe marele actor iesean Dionisie Vitcu prin care ni se spunea ca trebuie sa fim in armonie si pentru ca toti suntem ...,,Copiii Soarelui!!!La multi ani dragi concetateni!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Underworld
    Luni, 31 Decembrie 2012 19:40
    Comentarii pro si contra ca deobicei, e normal sa fim diferiti si sa ne dam fiecare cu parerea, asa ca o voi face si eu.

    1.Eu, sunt sigur ca exista un creator, dar nu stiu daca acest creator este : fiinta, divinitate sau poate fi chiar PAMANTUL , eu nu l am vazut niciodata si nu pot spune ceva cu certitudine, nu e asa? si momentan suntem sufiecient de mici si inca nu am aflat raspunsurile la toate intrebarile...

    2. Religiile au fost create cu scopul de a mani***si controla OMUL.

    3. As putea scrie sute de pagini pe aceasta tema, dar stiu ca romanii sunt un popor de ingramaditi, fanatici, indoctrinati s.a.m.d si nu ar accepta alte pareri..

    4. Credeti in popii in continuare dragi romani incuiati. Popi care nu au frica de nici un creator, ba inclin sa cred ca ei cred mai putin el decat cred eu.... aaa am uitat trebuia sa scriu el cu litere mari, nu ? Cred ca il deranjeaza tare pe creator daca scriem noi cu litera mare sau mica :)) funny!

    5. Dragi romani, nu va doresc nimic mai mult decat : schimbare de mentalitate si multa educatie voua si a copiilor vostrii, altfel or sa aruncam bani la popi pana in anul 3000 cand o sa coboare Iisus de pe vreo nava spatiala.

    La multi ani!
    0
    0
    Raportează
  • postat de @,,doru
    Luni, 31 Decembrie 2012 16:43
    Saracul vecin! Il platesti degeaba.La asa spion,vai de capul lui ......Penibil,patetic si jalnic...Amandoi.Incurabili.
    P.S Uite de asta este bine sa le mai intre preotul de Boboteaza ,unora in case.Poate ii scapa si de alte probleme.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Luni, 31 Decembrie 2012 16:24
    Da ”Gabi”, intru totul de acord cu tine, dar...1.se-ntelege din ce-ai relatat ca preotimea romana e un fel de patron al prostitutiei juvenile ceea ce-i cam exagerat, nu crezi ? 2.povestile tale au un ton mahalagesc, neverificabil, rezultand din ele ca sediul barfei la romani e biserica. 3.ai mari carente in intelegerea unor aspecte ce tin de norma, de reguli in biserica, ca de pilda datoria ca preotii sa se roage si pt. conducatorii vremelnici ai tarii, fie ca momentan sunt dictatori, atei, comunisti, nebuni.... 4.spune-ne ce numesti tu „o masina ultimul racnet” si pe ce preot l-ai vazut la volanul ei. 5.ingrasarea nu presupune doar hulpavitate, si abundenta gastronomica . 6.noi ortodocsii scriem numele Mantuitorului cu doi i, respectiv Iisus. In ceea ce priveste finalul postarii tale sunt de acord cu tine, dar si aici is unele aspecte de discutat. Si eu iti doresc tie si tuturor de aici La Multi Ani.
    0
    0
    Raportează
  • postat de CREDINCIOS II
    Luni, 31 Decembrie 2012 16:14
    Adevarata credinta nu tine de o anumita religie,au fost si sunt sute, mii,in timp;indiferent din ce religie esti UNICA MARE SI ADEVARATA care a fost propovaduita si de Hristos este aceea de a face numai BINELE,de a fi rabdatori ,intelepti si iubitori fata de cei de langa voi,rude sau straini...Nu conteaza de esti crestin ortodox ,catolic,penticostal,baptist,etc etc etc,in fata lui DUMNESZEU UNICUL PENTRU TOTIconteaza sa fim oameni ,sa nu facem raul si sa iubim binele si pe cei apropiati ...Rostul nostru in lume este sa traim cat mai frumos si sa realizam in fiecare moment ca aici suntem un fel de chiriasi trecatori,ca nimic din ce este material nu este al nostru decat vremelnic si ca cel mai mult conteaza fapta buna si ca dupa umila noastra trecere pe pamant sa ramana un cat de mic timp o amintire frumoasa ,sa se spuna ,,,Buna om mai era DOAMNE si ce frumos suflet avea!!!Nu uitati pilda istorica a lui ALEXANDRU MACEDON ,CARE CEL MAI PUTERNIC OM AL TIMPULUI FIIND a dispus ca sa fie dus la mormant cu mainile goale ,sa arate lumii ca el care a fost cel mai puternic om pleaca in tainicul tinut al nefiintei fara alua nimic cu dansul!!!Pacatul nostru este ca uitam toate aceste invataminte si ne invidiem ,ne uram,cautam sa suprim pe altii si sa adunam noi cat mai mult ,uitand de multe ori sa fim oameni!!!CETATEA credintei in DUMNEZEU ,cea mai frumoasa si mai durabila sa ne-o dainuim noi in inimile noastre prin faptele bune si prin promovarea in lume a culturii si progresului social!!!Nu am nimic impotriva preotilor,chiar in viata am intalnit si dintre dansii oameni deosebiti dar raman la credinta mea ca unicul meu STAPAN si INVATATOR ESTE DUMNEZEU,LUI MA INCHIN SI NUMAI LUI II MULTUMESC ,FARA A AVEA NEVOIE DE MIJLOCITORI ,DINTRE CARE UNII ATAT DE VENALI INCAT AU FACUT TARABE DIN BISERICI SI DIN PROFESIUNEA CLOR CARE AR TREBUI SA FIE ATAT DE NOBILA !!!lLA MULTI ANI CU SANATATE TUTUROR,INDIFERENT DE CREDINTA ,DE SITUATIE SOCIALA ,CA TOTI TOT COPII DOMNULUI SUNTEM!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de lui doru
    Luni, 31 Decembrie 2012 15:46
    Dorule, inainte de a posta aici invata sa scrii corect romaneste. Corect gramatical se scrie ”sau” si ”faceti”, legat. Uita-te la majoritatea care posteaza pe aici si n-ai sa gasesti atatea mari greseli gramaticale la 10 cuvinte precum la tine. Un mic efort si-ti vei castiga respectul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gabi
    Luni, 31 Decembrie 2012 15:03
    Mai fratilor, eu nu-l reneg pe Dumnezeu si am credinta... ortodoxa. Buuuun! apropos de ce zice @Larisa: eram copil, aveam vreo 10-12 ani si eram la tara in ziua Sf. Ilie! Ma duc la popa din sat ca era nasul unei verisoare si ne-a invitat popa la el. Si incepe popa asta al meu sa turuie ca ce a facut baba cutare si cu baba cutare... deci, am jurat atunci ca nu ma spovedesc la popa in viata vietilor mele!!! mai bine vorbesc unui copac ca-i mai aproape de Cel de Sus decat gura spurcata a unor popi.
    Alt caz: aveam un coleg maaare amator de spovedanii si duhovnici! Ma certa des ca nu am si eu duhovnicu' meu sa ma duc sa-i vars tot amarul si pacatele! atat de mult il respecta pe duhovnicul asta al lui... si ce dezamagit a fost cand si-a vazut, intr-o noapte pe la 1, popa cu o fetiscana pe un genunchi si cu una pe celalalt... mi-a parut sincer rau pentru colegul meu pentru ca el chiar credea in omul respectiv!
    am popi in familie... si DOAR se castiga bani frumosi!!
    sa nu va spun ca am avut o perioada cand mergeam la Biserica in fiecare duminica si acolo ce sa vezi?? trancaneau babele de-mi venea sa le strang de gat!!! "uite-o p-aia ce fel e imbracata", " aia are rest de ruj pe buze", "aia n-are batic pe cap"... pai, mai babelor care barfiti in Sfanta Biserica, voi de aia mergeti la slujba???? sa mancati de popou pe unii si pe altii?? sa nu mai zic de leorbaielile popilor cu - traiasca, Preafericitu', Preasfintitu', primaru', cosilieru' local, presedintele si altii...
    Si-i mai vad pe "credinciosii" aia de se duc la slujba si dupa aia se calca in picioare si se bat si se injura pentru 3 sarmale!!! Capul plecat "credinciosilor" ca aia e meschinarie nu credinta!! Daaa, da "ei" au fost la Biserica!!! Hai, nu zau!!
    Biserica si preotii, in aceeptiunea mea si nu numai, ar trebui sa renunte la hainele alea cusute cu aur, la masinile ultimul racnet, la burtile grase si la multe altele!! asta inseamna Credinta?? Isus Hristos nu s-a nascut in aur!!! Nu s-a falit cu hainele si cu avutiile!!!
    Sincer, mi-ar ajunge o Bisericuta de lemn!! Nu-mi trebuie Catedrala Matuirii Neamului!!! Nu-mi trebuie mastodonti ca sa Cred! Si cativa preoti cu HAR! Si cu inima curata!
    La Multi Ani!
    0
    0
    Raportează
  • postat de La multi ani!
    Luni, 31 Decembrie 2012 14:36
    Un An Nou plin de impliniri,satisfactii si multa sanatate pentru toti cititorii VL(cu sau fara preot de Boboteaza).Draga,,doru'' iti multumim pentru toata atentia acordata in 2012,pentru toate,,serenadele fara sonor'' ,pentru toata implicarea ta intr-o cauza pierduta.Iti dorim o insanatosire grabnica si distractie placuta alaturi de domnisoara S.
    PS.Invata sa respecti intelectualii adevarati chiar daca nu te-au votat. Chestie de stima de sine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de doru
    Luni, 31 Decembrie 2012 14:18
    @ nu asa
    Le recomanzi tuturor sa-si dea numele, sa scrie gramatical, cate ceva despre comportament, etc etc. Dar de fapt care e numele tau [poti da si adresa] si in ce calitate vorbesti. S-au faci parte din categoria: nu face-ti ca popa, face-ti ce spune popa ?.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nicolai pentru@Larissa
    Luni, 31 Decembrie 2012 12:15
    AI DREPTATE LARISSA, Cea mai temeinica biserica este cea pe care o cladim in sufletul nostru ,este credinta noastra curata si adevarata de aceea si eu cred ca numai LUI DUMNEZEU TREBUIE SA NE INCHINAM SI SA NE MARTURISIM GANDURILE ,IN TEMPLUL SUFLETULUI NOSTRU!!!NIMENI NU ESTE FARA PACAT IN FATA DOMNULUI si nu este autorizat de cater acesta sa acorde iertarea ,numai dumnezeu atotputernic o poate face si fara bani ,ca DUMNEZEU ESTE SPIRIT si nu are ce face cu banii sau desartele bunuri pamantesti atat de ravnite de popi de cand sunt acestia ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de credincios
    Luni, 31 Decembrie 2012 12:09
    Cred ca cel mai bine ar fi ca acei credinciosi care vor sa fie vizitati de preot sa se treaca pe lista cu adresa la biserica si sa-si exprime acordul ca preotul sa mearga numai la acele usi unde sunt oameni ce DORESC cu ADEVARAT SA PRIMEASCA PREOTUL SI SA-L DARUIASCA CU CEVA BANUTI!!!iN ACEST FEL SE VA EVITA ZARVA DIN BLOC SI BATUTUL INUTIL PE LA USI ,unii care nu au chef sa primeasca popa sa nu fie deranjati si sa mai si suduie in plina sarbatoare!!!obiceiul acesta nu se practica de exemplu la bisericile din vest ,probabil ca popii de acolo sunt mai inastariti sau au mai mult bun simt!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de doru
    Luni, 31 Decembrie 2012 07:56
    Este mult gunoi in politie, in biserica, magistratura, educatie, sanatate, politica, pe strada , in sufletele noastre si am face bine prin a incerca, putina curatenie peste tot odata cu venirea noului an. Dumnezeu sa ne ajute si LA MULTI ANI!
    0
    0
    Raportează
  • postat de sssssss
    Luni, 31 Decembrie 2012 00:58
    foarte bine ca vine..cine vrea sa-i deschida usa sa i-o deschida, cine nu vrea sa nu i-o deschide..ce atata panarama?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Kasanova
    Duminică, 30 Decembrie 2012 23:37
    Eu nu am auzit de preoti care sa sparga usile si sa ceara bani ca intra in casele oamenilor cu Boboteaza. Nimeni nu e obligat sa deschida usa din cate stiu eu, in caz contrar poate sesiza la politie. In plus, daca aveti ceva cu oamenii acestia si va considerati atei, nu va obliga nimeni sa tineti cruci la capetele mortilor din cimitir sau sa va botezati copiii. Singura problema e ca atunci cand dau de un lucru pe care nu si-l pot explica, oamenii ajung sa creada, dar de cele mai multe ori e mult prea tarziu. Si preotii chiar mentioneaza in slujbele lor ca :Fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor va fi Imparatia Cerurilor" Asa ca Sarbatori Fericite tuturor!
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Duminică, 30 Decembrie 2012 22:40
    La fel, asa-zisele ”intrebari” ale lui ”Sa ma ierte D-zeu...” par niste calomnii ordinare . La unele nici nu e ceva de raspuns, asa de tendentios si-n ceata-s puse. Cel putin a treia e o capodopera de tampenie. Apoi care”preot a-nvrajbit” pe care ”alegator-i, in care alegeri” si de unde ? Aveti dovezi contabile pt. acuza cum ca toata familia preotului beneficiaza de taxe ce-i imbogatesc ? Toti preotii au vile ? Majoritatea ? Cati ?...Unii, e drept, stau la bloc. Ii dam afara ? Stii ce-i aia o casa parohiala si care-i rolul ei ? Ce plateste bunica mai mult decat pensia ? Of, of, ce ti-e si cu dreptul asta la libera exprimare asa cum e si cu cel de a putea da in judecata pe oricine, dupa chef si pe baze mincinoase.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Duminică, 30 Decembrie 2012 21:58
    Draga Larisa, esti sigura de ce spui ? Daca da, poti sa dai numele acelui preot si alte detalii? Dar in primul rand numele, parohia si data aproximativa a pataniei de care vorbesti. Caci povestea ta cu ”bunicu”, ”o cunostiinta”, ”informatori” samd pare cam ...necredibila. Fara date concrete, scriind asa, la modul general si cu majuscule, dai impresia ca ai de platit niste polite. Vii cumva dintr-o zona neoprotestanta ? Hai sa lasam barfele si calomniile si sa ne vedem de ale noastre.
    0
    0
    Raportează
  • postat de LARISA
    Duminică, 30 Decembrie 2012 20:36
    NU MA MAI SPOVEDESC IN VIATA MEA LA POPA LA BISERICA! I-AM SPUS CA AM PACATUIT CU TRUPUL SI EL M-AM INTREBAT SI CE ANUME AM FACUM, DACA AM FACUT ORAL, ANAL, ETC. APOI CA SA AFLU DE LA O CUNOSTINTA CARE ERA TOT PREOT CA S-A DUS VESTEA DE LA ACEL PREOT CA A SPUS LA TOATA LUMEA DIN BISERICA SI LA CUNOSTINTE. DE LA BUNICU STIU CA MULTI PREOTI SUNT DE FAPT INFORMATORI AI SECURITATII SI ACUM AI NOII PUTERI SI CE SPUNEM LA SPOVEDANIE STIU TOTI SI RADEAU IN SEDINTE INTRE EI SI BARFEAU. NUMAI IN POPI SA NU AI INCREDERE. DE CE S-AU FACUT POPI?! PENTRU CA NU LE PLACE MUNCA SI NU AU NICI O MESERIE IN VIATA SI VOR DOAR SA PROFITE! RUSINE SI RECOMAND TUTUROR FETELOR SA NU SE MAI SPOVEDEASCA LA POPI CI DOAR IN CASA LA ELE SINGURE PRIN RUGACIUNE DIRECTA CATRE DOMNUL! VEDETI SI FILMUL DUPA DEALURI SI O SA VEDETI ADEVARUL!
    0
    0
    Raportează
  • postat de CREDINCIOS
    Duminică, 30 Decembrie 2012 20:34
    Parintele Theodosiade de la ,,Sf.Gheorghe si Modest,, a facut un gest pentru galateni de neuitat;A ADUS SA CANTE CORUL ,,MADRIGAL,, la biserica unde este parinte, s-au bucurat zeci de oameni...DE CE NU SCRIETI NIMIC DESPRE ACEST EVENIMENT DOAMNA MARIA STANCIU???nU AVETI UNDA VERDE (ADICA AVIZ!!!)DE LA EPISCOPIE ???Subiectuyl aratat ar fi foarte atractiv,aratand lumii si alte metode de a atrage oamenii la sfanta biserica. Nu credeti???
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sa ma ierte Dumnezeu daca gresesc...
    Duminică, 30 Decembrie 2012 19:38
    Intrebari;
    -Cat costa cetitul unei colive?
    -Cati bani se cer la:botez,cununie,deces...
    -De ce saracii care nu au platit taxele... nu sunt inmormantati fara plata ?
    - Sunt salariati sau culegatori de taxe ?
    - De ce fac politica ?/De ce invrajbesc alegatorii in preajma alegerilor?
    -De ce preotul,sotia ,fiica,fiul,tata,mama au masini din taxe preotesti ?
    -De ce au vile,apartamente,,,case parohiale ?
    - De ce bunica este obligata sa plateasca .....mai mult decat pensia .....
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Duminică, 30 Decembrie 2012 19:23
    Si, ma rog, ce D-zeu „fac acum popii” de nu va inspira respect dvs., d-le ”Dragos”? A acuza angro, de-a valma, o intreaga biserica, institutie, fara probe, cu argumente ca e comunista prin infiltrari securiste, tine de o retorica revoluta, depasita. Aveti se pare etaloane pt. a masura comunismul remanent din societatea romaneasca si comparativ din diferitele ei segmente. Asemenea dovezi sunt suprasociologice si pe mine unul ma depasesc. Eu insa stiu ca toti ai mei am fost botezati, cununati, inmormantati in acest cult, de acesti preoti securisti-dupa parerea dvs. Eu unul nu cred ca societatea romaneasca e mai buna decat biserica sa. Si a acuza nediferentiat, pe toata preotimea imi pare a fi expresia unui spirit frustrat si vindicativ. Destul e ca episcopul casian,om cu o proasta reputatie in oras, in cardasie cu durbaca a desfiintat Muzeul de Arta Contemporana, nu-i cazul sa extindem o vina si asupra altora. Mai ales ca-n preajma sa se afla, ca consilieri, si oameni de buna credinta si de buna tinuta morala si intelectuala. Iar lui ”George” ii spun ca trebuie sa combata punctele de vedere neconvenabile doar pastrand o argumentatie politicoasa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Duminică, 30 Decembrie 2012 18:02
    Adrian, Fata brutarului turmentat, si Dani. Sunteti niste cocalari retardat. Fata brutarului turmentat degeaba te dai drept fata, esti un cocalar jegos.
    0
    0
    Raportează
  • postat de dragos
    Duminică, 30 Decembrie 2012 17:12
    respectul si increderea se castiga!
    si ceea ce fac acum popii nu poate sa iti inspire respect decat daca esti cam orb.
    comunistii au reusit sa infiltreze f bine biserica interbelica si au reusit sa o transforme in mare masura intr-o unealta a lor.
    actualii popi, prin conducatori, nu fac altceva decat ce au invatat intre 47 si 89.
    poate comunismul in Romania a cazut dar cel din bor continua sa infloreasca.
    din pacate.

    ps: binenteles ca mai exista ici-colo preoti cu bucuria slujirii pentru Dumnezeu, dar f putini.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nu asa
    Duminică, 30 Decembrie 2012 14:38
    Poate ca ar trebui sa avem mai multa incredere si respect fata de biserica nationala, cu toate pacatele ei. Altfel dam apa la moara sectantilor. A injura e simplist.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dani
    Duminică, 30 Decembrie 2012 12:56
    Vim popii cu Boboteaza sau cu cersitul ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fata brutarului turmentat
    Duminică, 30 Decembrie 2012 12:54
    Oare cata lume proasta trebuie sa mai existe in Galati sa poata crede ca apa clocita aruncata de satanele de popi pe pereti poate aduce fericire ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Duminică, 30 Decembrie 2012 11:40
    Mda, vor veni sa mai stranga niste bani...
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.