* Pentru a economisi 5.335.000 lei la bugetul instituţiei, preşedintele ANAF a renunţat la sistemul de trimitere/primire prin poştă a declaraţiilor de venit *
Începând cu anul 2009, ANAF renunţă la sistemul de trimitere/primire a declaraţiilor de venit prin poştă, contribuabilii urmând să depună declaraţia de venit în mod direct la administraţia financiară de care aparţin.
În urma unei analize financiare efectuate s-a constatat că utilizarea sistemului de trimitere/primire a declaraţiilor de venit prin poştă generează costuri mult prea ridicate, în valoare estimată de 5.335.000 lei (tipărire, împlicuire, difuzare). În noul context economico-financiar cu care se confruntă România, preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, a decis renunţarea la această cheltuială.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală propune următoarele două modalităţi pentru obţinerea declaraţiilor de venit aferente anului fiscal 2008:
- Descărcarea de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a Formularului 200 -Declaraţie privind veniturile realizate, prin accesarea portalului www.anaf.ro / Asistenţă contribuabili /Toate formularele, cu explicaţii;
- Prezentarea contribuabililor la sediul Administraţiei Financiare de unde pot obţine gratuit formularele de declaraţii fiscale.
După completare, formularele pot fi depuse la registratura Administraţiei Financiare unde contribuabilii au domiciliul sau transmise prin poştă, cu confirmare de primire, costul trimiterii fiind suportat însă de către contribuabili (spre deosebire de anii precedenţi).