Grădină invadată prin construirea unei alei, în Piaţa Centrală

Grădină invadată prin construirea unei alei, în Piaţa Centrală
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În Galaţi, oricine doreşte să-şi deschidă o afacere o face, chiar dacă, prin construcţiile şi amenajările efectuate, invadează domeniul public şi îi deranjează pe cei din jur. Un astfel de exemplu este decizia unui locatar al blocului C1, scara 3, din Piaţa Centrală, care doreşte să-şi deschidă la parter un cabinet medical. Conform sesizării unei cititoare care locuieşte în bloc, Natalia Iorca, muncitorii care lucrează la amenajarea spaţiului au construit o alee chiar prin mijlocul grădinii, lucrate şi îngrijite de locatarii din scară. Ba mai mult decât atât, aceştia nici nu şi-au dat acordul ca vecinul lor să facă aceste modificări. „Au traversat grădina cu aleea aceea pe care vor să o construiască. Toţi locatarii care au vedere spre grădină sunt nemulţumiţi. Dacă primarul tot dărâmă garajele şi e preocupat de aspectul oraşului, de ce nu îi verifică şi pe cei care fac astfel de acţiuni? Dacă există acea autorizaţie, proprietarul putea să ocolească grădina şi să facă intrarea undeva prin lateral. Avea opţiuni, dacă dorea să fie toată lumea mulţumită”, ne spune Natalia Iorca.

Noi am fost la faţa locului pentru a discuta cu cel care a comandat lucrarea şi pentru a afla dacă deţine autorizaţie. Proprietarul apartamentului nu era de faţă, dar am discutat cu muncitorii, care au afirmat cu vehemenţă că deţin toate actele necesare. „Bineînţeles că avem autorizaţie, avem toate actele. Credeţi că facem de capul nostru? Doamna despre care vorbiţi ni s-a plâns şi nouă. Dar e legal ce facem”, ne-a spus un muncitor. Într-adevăr, grădina frumos amenajată şi îngrijită era traversată de o alee nou construită, care ducea la scările viitorului cabinet.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Emanuela Turcu, ne-a spus că toate autorizaţiile emise de instituţie sunt afişate pe site-ul oficial al acesteia şi că pot fi verificate de oricine. Noi am verificat şi, în urma căutării am găsit, într-adevăr, menţionat că a fost emisă o autorizaţie în data de 30 iulie anul trecut pentru schimbare de destinaţie din apartament în cabinet medical - amenajare şi acces individual. Chiar şi aşa, proprietarul respectivului cabinet ar fi trebuit să discute înainte cu vecinii, pentru a nu crea tensiuni şi disensiuni.

Citit 2444 ori Ultima modificare Duminică, 27 Aprilie 2014 15:50

12 comentarii

  • postat de un trecator
    Marți, 06 Mai 2014 11:58
    86.127.215.***
    frumos ingrijita ? gradina este o paragina de mai multi ani pe partea dreapta a aleei
    in stanga e pamant si cateva flori
    0
    1
    Raportează
  • postat de multi prosti mai sunt in tara asta ?
    Sâmbătă, 03 Mai 2014 17:12
    5.13.153.***
    Ba voi aia care nu aveti dupa ce bea apa ..........noroc de rds ca va tras net si lasati comentarii dupa cum va duce pe voi mintea,mai intai studiati legea si dupa care comentati.....si uitativa mai atent ca acel este de fapt un tronson dintre scari care este inchi .Eu am vorbit cu muncitori de acolo ... ca stau si eu in scara cu pricina ...au toate actele conforme...de vina sunt alti nu muncitorii, dar sa stiti ca numai pe vecina noastra o deranjeaza (o simpla vemeie de serviciu) ea dorea acordul la vecini poate ii dadea si ei ceva ..........Apropo unde este televiziunea vecina draga ca tipai la ora 8 ca ii aduci si pe aia ? :)))))
    0
    4
    Raportează
  • postat de jack
    Marți, 29 Aprilie 2014 09:30
    95.77.107.***
    In astfel de situatii in care se tine cont doar de litera legii si nu de spiritul ei si de moralitate, nu ne ramane dragi galateni decat sa apelam la metode mai putin legale de a ne apara. E pacat dar alta solutie nu e; altfel nu poti combate imoralitatea, coruptia...zeflemismul asta ieftin
    1
    5
    Raportează
  • postat de living
    Marți, 29 Aprilie 2014 07:55
    81.180.26.***
    jjiijjiii esti in necunostinta de cauza rau eu nu am zis sa blochezi accesul in propietate intrarea se face prin scara blocului acolo a fost proiectata intrarea in propietati, acele spargeri de pereti de rezistenta ,acele intrari facute separat sunt in afara legii si da autorizatiile pentru acele spatii se dau in afara legii si da eu propietar pe terenul meu in indiviziune fac ce vreau cu acceptul a 50 la suta din propietari aflati in indiviziune asa ca nu mai latra degeaba si respecta legea ce o sustii cu comentariile tale subiective.
    3
    4
    Raportează
  • postat de jiji
    Luni, 28 Aprilie 2014 22:45
    92.80.144.***
    Legea e lege pentru toti. Ca unii o interpreteaza intr-un fel si altii in alt fel e problema fiecaruia. Iar daca unul reuseste sa o interpreteze in folosul lui atunci bravo lui.
    Ma seaca mentalitatea "pe noi nu ne-a intrebat", "noua nu ne-a cerut voie" . In plm daca ma duc la stat (primarie) si aia imi dau ok-ul pentru ce trebuie sa cer voie babei de la parter ca sa fac ceva perfect legal.
    iar faza cu deranjul lasati-o mai jos ca macane.
    Nu s-a deschis carciuma ca sa fie muzica sau scandal, nu cred ca vine nimeni sa hahaiasca pe drumul catre doctor.
    Din poza atasata articolului se vede ca muncitorii lucraza curat, nu au facut mizerie, nu au a
    runcat moloz in stanga si in dreapta. Mai multa mizerie fac groparii in cimitir unde ca sa-ti ingroape mortul strica sapte morminte in jur.
    Frate, proprietatea privata e garantata. Iar pentru ce fac pe proprietatea mea raspund cel mult in fata legii si nu a babei de la parter sau a sefului de scara.
    Au apus timpurile cand daca stateai cu paharul pe perete si dadeai cu ciocu la secu mancai un salam in plus.
    Ca vrem sau nu tre sa moara doua generatii de fosti combinisti pentru a ne dezbara de obiceiurile mizerabile.
    8
    3
    Raportează
  • postat de @jiji
    Luni, 28 Aprilie 2014 21:04
    5.13.224.***
    ''jiji'' , mi-a placut mereu ca atunci cand ai intervenit ai facut-o in cunostiinta de cauza ; si acum ai dreptate in ceea ce priveste faptul legislativ ca spatiile respective sunt domeniu public , lasat in administrarea locuitorilor zonei, adica a scarii de bloc respective , cu conditia sa respecte unele aspecte de construire , curatenie si ecologie . Pana aici ai dreptate .
    In plus primariile sustin initiativa privata doar ca nu e prea bine pt respectivul intreprinzator sa-i sfideze pe ceilalti locatari. Exista si lucruri mai importante decat ''legea'' si aceste lucruri nu pot fi reglementate legislativ . Imi dai impresia ca esti destul de vioi si istet pt a ocoli moralitatea prin fel de fel de tertipuri avocatesti . Vezi ca si boldea sustine sus si tare ca e absolut ''pe lege'' in tot ce a facut , si asta pt ca poate inca ascunde unele mizerii.
    0
    6
    Raportează
  • postat de jiji
    Luni, 28 Aprilie 2014 19:30
    92.80.144.***
    @living
    Nu e deloc legal, pentru ca e si proprietatea mea acolo. E o proprietate in indiviziune. Chiar 99% dintre proprietari daca vor ,nu imi pot limita accesul la proprietatea mea. Adica am aceleasi drepturi ca si ei. Asa cum daca 99 % dintre proprietari au centrale, si eu sunt conectat la Apaterm, nu pot fi taiate tevile pentru ca si eu sunt proprietar pe ele si am drepturi. Pentru ca proprietatea mea e garantata de Constituitie. Si mai mult decat atat chiar daca voi nu vreti, sunteti obligati de ordinul ANRSC sa platiti si caldura pe care apartamentele voastre cu centrale o preiau de la instalatia comuna.
    Stiu ca nu va convine, ca e o aberatie, dar asta e legea. Asa ca vedeti sa nu lipsiti de la alegerile euro si de la micul de dinainte!!!
    4
    6
    Raportează
  • postat de living
    Luni, 28 Aprilie 2014 17:01
    5.13.145.***
    Da e domeniu public dar la 1 metru departare de bloc si acel privat a facut alee pina la bloc asa ca trebuia sa ceara acceptul locatariilor .Eu le dau o sugestie locatariilor pe bucatica accea de 1metru sa puna un gard sa blocheze accesul in cabinet ,iar daca este acceptul tuturor locatariilor pentru gard atunci este suta la suta legal.
    3
    12
    Raportează
  • postat de jiji
    Luni, 28 Aprilie 2014 16:34
    92.80.144.***
    @Costi : Gradina e domeniu public, pamantul de sub bloc si trotuarul de 1 m de langa el e proprietate in indiviziune. Poti aduce argumente civilizate, dar n-am pretentii de la combinistii cu 4 clase facute la seral...
    8
    6
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 28 Aprilie 2014 12:02
    213.218.53.***
    numai in porcaria de Romania exista un dobitoc de la parter care sa isi faca firma la parter in locuinta de LOCUIT INITIAL si sa isi faca cale de aces pana la aceasta FIRMA noua, sediu nou.

    Ce poate sa faca vecinul de la parter imediat alaturat ???
    Sa se astepte la TRAFIC DE OAMENI PE LA GEAMUL LUI ??

    Si asta pentru ca "fac ce vrea muschiul meu, ca este apartamentul meu".
    Numai in idiotenia Galati / ROmania (sau lumea a 3a) poti citi asemenea stiri !
    3
    22
    Raportează
  • postat de Costi
    Luni, 28 Aprilie 2014 11:16
    95.77.96.***
    Bai jiji stai jos ca esti prost. Gradina blocului (cum este si cazul de fata) este proprietate comuna a proprietarilor de apartamente din bloc si destinatia gradinii poate fi schimbata doar cu acordul a 100% din proprietari. Fiecare plateste impozit pentru acel teren si fiecare are voie sa se bucure de el, fara a-l acapara in scopuri personale. Daca stai la bloc cu gradina, mergi la cadastru si cere un extras de carte funciara, sa vezi ca esti si tu coproprietar al gradinii.
    Este exact ca teava de gaze sau de apa din bloc. Nu poate un vecin sa-si taie partea lui si o dea la fier vechi.
    6
    19
    Raportează
  • postat de jiji
    Luni, 28 Aprilie 2014 10:49
    91.208.234.***
    Spatiul verde din fata blocului NU E PROPRIETATEA BLOCULUI. Blocul e proprietar doar pe trotuarul de 1m latime din jurul lui. Daca fiecare meltean si-a ingradit tarlaua din fata nu inseamna ca e proprietar. Spatiul verde din jurul blocului e domeniu public. Asa ca stimati proprietari daca vreti flori cresteti-vi-le in balcon in jardiniera sau duceti-va la gradina botanica.
    Si atat timp cat am autorizatie de la Primarie si platesc pentru acel loc daca nu vreau nici macar sa le dau buna ziua vecinilor din bloc nu le dau. Pentru ca nu sunt obligat!
    21
    9
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.