Sfecla roşie are nenumărate BENEFICII pentru organism

Sfecla roşie are nenumărate BENEFICII pentru organism
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Sfecla roşie este un aliment-medicament excelent pentru sănătate. Plină de vitamine (A, B1, B2, B6, C), minerale (sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod, potasiu), zahar natural şi antioxidanţi, sfecla roşie şi-a dovedit eficienţa în tratarea a numeroase afecţiuni, printre care şi diferite tipuri de cancer, prevenind apariţia acestuia şi tratându-l în mod natural.
Nu doar rădăcina de sfeclă roşie este benefică sănătăţi, ci şi frunzele. Unul dintre atuurile acestei plante este că nu îşi pierde proprietăţile prin prelucrarea termică.
Sfecla roşie este benefică digestiei. Bogată în fibre insolubile, care nu sunt absorbite de către intestine, sfecla roşie încetineşte absorbţia de zaharuri şi stimulează tranzitul intestinal. Pentru digestie, este bine să consumi sfecla roşie gătită, ca să eviţi fermentarea.
În frunzele de sfeclă roşie se găsesc carotenoide şi luteine, substanţe antioxidante, prin asocierea cărora este menţinută o vedere bună, relatează site-ul realitatea.net.

Protejează creierul

Legumă bogată în nitrat, sfecla roşie are capacitatea de a proteja creierul. Prin digestie, acest compus se trasformă în nitriţi şi dilată vasele sanguine cerebrale, îmbunătăţindu-le oxigenarea. S-a demosntrat că prin consumul zilnic de suc de sfeclă roşie a fost încetinită îmbătrânirea creierului.
Protejează-ţi inima consumând sfeclă. Bogată în antioxidanţi, mai ales flavonoide, sfecla roşie protejează organismul de radicalii liberi, responsabili de maladiile cardiovasculare. Sfecla roşie scade tensiunea arterială şi previne îmbolnăvirea inimii. Pentru bolile de inimă este bine să bei suc de sfeclă roşie crudă.

 


Sfecla roşie îşi datorează culoarea betaninei, un colorant antioxidant, folosit şi ca aditiv alimentar. Betanina luptă cu radicalii liberi responsabili de îmbătrânirea prematură a organismului şi de dezvoltarea anumitor boli, cum ar fi cancerul. S-a demonstrat că ingerarea de betanină de către şoarecii bolnavi de cancer la plămâni a fost asociată cu o diminuare a tumorilor. Sfecla roşie normalizează VSH-ul bolnavilor de cancer, restabileşte pofta de mâncare şi scade efectele negative ale tratamentelor cu radiaţii.
Pentru bolnavii de cancer este recomandat consumul de sfeclă roşie amestecată cu fulgi de ovăz, hrean, banană sau lapte prins.

Recomandată persoanelor anemice

Doar usturoiul conţine mai mult fier decât sfecla roşie, susţin specialiştii, potrivit site-ului curademiere.ro. Avantajul sfeclei este că poate fi consumată în cantităţi mai mari. Fierul din sfecla roşie este bine asimilat de către organism, graţie conţinutului său de vitamina C. Este recomandat ca persoanele anemice să consume din plin sfecla roşie, crudă sau gătită.
Sfecla roşie este recomandată femeilor însărcinate, căci ajută la dezvoltarea fătului. Acest lucru se întâmplă graţie conţinutului de vitamina B9 (acid folic). Pe cât posibil, este indicat ca toate femeile care îşi doresc să aibă un copil să consume sfeclă roşie încă înainte de momentul concepţiei. Tot pentru o bună dezvoltare a fătului sunt benefice şi vitaminele A, B, C, E, K, calciul şi fierul ce se găsesc, de asemenea, în sfecla roşie.
Ca şi morcovii, sfecla roşie este o plantă bogată în fructoză şi amidon, care îi dau gustul dulce. Cu toate acestea, şi diabeticii pot profita de beneficiile sfeclei roşii pentru sănătate. Este recomandat însă ca sfecla roşie să nu fie consumată zilnic. De asemenea, diabeticii ar trebui să consume sfecla roşie, crudă sau gătită, în asociere cu alte legume crude.
Un conţinut ridicat de acid oxalic în organism favorizează formarea unor cristale mici, care se pot regrupa, formând calculii renali. Sfecla roşie este un aliment bogat în oxalaţi. De aceea, persoanele care au calculi renali trebuie să evite alimente cu oxalaţi, cum ar fi sfecla roşie, cacao sau fructe de pădure. Sfecla roşie poate fi consumată în caz de litiază renală sau colită nefritică, cu cristale de acid uric.

Citit 4273 ori Ultima modificare Luni, 23 Iunie 2014 17:15

1 comentariu

  • postat de negonic
    Miercuri, 25 Iunie 2014 09:09
    5.13.206.***
    Interesant articolul, numai ca are un mare neajuns :cum se poate folosi mai exact , si care sunt cantitatile de sfecla ce pot fi consumate intro zi, de exemplu ? Marea majoritate a unor astfel de articole nu intra in amanunte, destul de importante consider pentru ca un astfel de articol sa fie cu adevarat util . Doar informatii aproape inutilizabile .Mare pacat !
    0
    1
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.