Cum obţii Cardul european de sănătate

Cum obţii Cardul european de sănătate
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Cardul european conferă dreptul pentru asigurat de a beneficia de asistenţa medicală necesară în cursul unei şederi temporare într-un stat membru al Uniunii Europene. Cardul european poate fi utilizat de către asiguraţii din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România numai pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene. El nu produce efecte pe teritoriul României şi nu creează nicio obligaţie pentru furnizorii de servicii medicale din România. Se emite individual, pentru fiecare asigurat care îl solicită. Trebuie precizat, totuşi, că documentul nu acoperă situaţia în care asiguratul se deplasează într-un stat membru al Uniunii Europene cu intenţia expresă de a beneficia acolo de un tratament medical.

Acte necesare

Asiguraţii care solicită card european se prezintă la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Galaţi cu dovada de asigurat (adeverinţă şi ordin de plată pentru angajaţi, cupon pensie pentru pensionar, adeverinţă de elev, student pentru persoanele peste 18 ani), copie după cartea de identitate sau certificat de naştere, pentru copii. La sediul instituţiei se vor completa o cerere şi o declaraţie pe proprie răspundere că nu intenţionează să utilizeze cardul european de asigurări sociale de sănătate pentru deplasări care au ca scop beneficierea de tratament medical.

Perioada de valabilitate a cardului european este stabilită astfel încât să acopere perioada de timp necesară şederii temporare, dar nu poate depăşi şase luni de la data emiterii. Asistenţa medicală nu trebuie să depăşească ceea ce este necesar din punct de vedere medical în timpul şederii temporare.

Citit 1714 ori Ultima modificare Vineri, 17 Octombrie 2014 18:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.