Situaţie CRITICĂ pentru româncele care suferă de CANCER MAMAR

Situaţie CRITICĂ pentru româncele care suferă de CANCER MAMAR
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

150.000 de românce cu cancere mamare sunt nevoite să se aprovizioneze cu medicamente din Bulgaria şi Ungaria, a declarat, marţi, preşedintele Alianţei Pacienţilor Cronici din România (APCR), Cezar Irimia, la lansarea unui serviciu CallCenter (0310.80.80.90) la care poate fi semnalată lipsa unor medicamente din farmacii.

"Tratamentul pacientelor cu mastectomie cărora li s-a indicat un tratament de întreţinere hormonală cu produsul tamoxifen este întrerupt din cauză că acest medicament nu se găseşte pe piaţa românească. Responsabil de asigurarea continuităţii acestor tratamente este Ministerul Sănătăţii. Pacientele care au nevoie merg şi îl cumpără din Bulgaria sau Ungaria. În România, din păcate, lipsa acestor medicamente vitale se întâmplă de vreo jumătate de an şi nimeni nu a luat vreo atitudine", a afirmat Irimia.

Medicamente noi, disponibile doar cu numele

În ceea ce priveşte medicamentele noi care au fost incluse pe lista de compensate prin hotărâre de guvern, preşedintele APCR a spus că pacienţii cronici nu au încă acces la acestea, pentru că nu a fost elaborate protocoalele terapeutice. "Deşi prevederile legale stabilesc atribuţii concrete în sarcina Ministerului Sănătăţii, această instituţie nu a elaborat nici până acum aceste protocoale şi totuşi nicio persoană nu răspunde de această întârziere. Deşi prin comunicate de presă triumfaliste Ministerul Sănătăţii anunţă ca pe o victorie includerea pe lista de compensate a 21 de noi medicamente, pacienţii nu au acces la ele, viaţa lor fiind pusă în pericol. Ce nu a spus Ministerul Sănătăţii, prin purtătorul său de cuvânt, este când protocoalele terapeutice vor fi elaborate, dezbătute public şi publicate în Monitorul Oficial", a mai spus Irimia.

El a adăugat că, din cauza cadrului normativ actual, comisiile terapeutice responsabile de elaborarea acestor protocoale sunt "nefuncţionale, cu o activitate netransparentă şi nepredictibilă". "Ordinul  nr. 393/2013 nu prevede termene procedurale privind activitatea acestor comisii", a explicat Irimia.

Potrivit acestuia, este posibil ca APCR şi pacienţii să formuleze plângeri penale împotriva Ministerului Sănătăţii. APCR a lansat, marţi, serviciul CallCenter 0310.80.80.90, la care pacienţii pot semnala lipsa medicamentelor din farmacii. Asociaţia a anunţat că îi va contacta pe distribuitorii sau producătorii de medicamente şi va monitoriza remedierea acestor situaţii.

Citit 1489 ori Ultima modificare Miercuri, 17 August 2016 18:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.