ALIMENTAŢIE, în perioadele cu temperaturi foarte scăzute. Condimentele, de nelipsit din dieta zilnică
Foto: Condimentele te ajută să îţi pui sângele în mişcare | Sursa foto: Internet

ALIMENTAŢIE, în perioadele cu temperaturi foarte scăzute. Condimentele, de nelipsit din dieta zilnică
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Alături de hainele groase, alimentaţia potrivită încălzeşte corpul în zilele geroase, previne pierderile de căldură, inflamarea amigdalelor, uscarea căilor nazale şi pune sângele în mişcare.

Preparatele culinare în care pui ceva mai multe condimente decât de obicei sunt cele care emană în corp mai multă căldură. Pun sângele în mişcare şi te ajută să depăşeşti mai uşor zilele cu temperaturi foarte scăzute. Atenţie, însă, nu abuza de ele, altfel ajung să-ţi afecteze, în timp, stomacul şi alte organe interne!

Supe şi ceaiuri

Este foarte important să bei mai multe lichide în timpul iernii. Din cauza aerului rece şi uscat, ai nevoie de hidratare, aşa că este indicat să bei cât mai multe lichide calde. Supele şi ceaiurile îţi încălzesc întregul corp. Mai mult, aroma ingredientelor tradiţionale din supă, precum ceapa şi ardeiul, sub formă de vapori, ajută la desfundarea căilor respiratorii. De asemenea, un ceai cald poate fi medicamentul universal pentru amigdalele inflamate, pentru că încălzeşte gâtul şi grăbeşte vindecarea. Este indicat să nu-l bei fierbinte, ci doar călduţ.

Dulciuri, mai ales dacă faci efort

Gustul dulce este de departe cel preferat de toată lumea. În anotimpul rece ai voie să mănânci mai des deserturi. Dulciurile stimulează uşor circulaţia sângelui şi oferă şi plăcere în momentul în care le savurezi. Sunt recomandate mai ales persoanelor care fac sporturi de iarnă sau care fac efort în aer liber.

Alimentele bogate în proteine îţi încălzesc corpul mai bine decât cele bogate în amidon sau grăsimi. Aşadar, gustoasele tocăniţe de pui bogate în proteine îţi pot ţine de cald. Nici carnea de peşte nu trebuie să lipsească din meniul de iarnă, ea fiind la fel de bogată în proteine ca aceea de pasăre. De asemenea, medicii spun că ar trebui să mâncăm peşte de cel puţin trei ori pe săptămână, pentru ca efectele benefice asupra sănătăţii să se vadă din plin.

Înainte de a pune în aplicare sfaturile noastre, cereţi opinia unui medic! Spre exemplu, dulciurile nu sunt recomandate pentru diabetici, în  vreme ce condimentele sunt de evitat în bolile gastrointestinale!

Citit 3392 ori Ultima modificare Marți, 10 Ianuarie 2017 15:45

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.