TRANSURB, un pariu nereuşit!

TRANSURB, un pariu nereuşit!
Evaluaţi acest articol
(32 voturi)

Autobuze second-hand, practic nişte sicrie pe roţi, care, dacă nu scârţâie din toate încheieturile, iau foc pe traseu. Staţii fără refugii, în care aştepţi zeci de minute un mijloc de transport promis pe o tablă arsă de soare. Şoferi care nu-ţi dau bilet, rest sau nu opresc peste tot, cum ar trebui, pe motiv că nu stai lângă uşă, pregătit. Peste toate, lipsa aerului condiţionat, care face călătoria pe caniculă absolut imposibilă. Aceasta este lecţia unui monopol care nu face bine Galaţiului.

Când a fost eliminat transportul public privat, Transurb îşi lua angajamentul asigurării unui serviciu public de calitate. Între timp s-au schimbat multe, inclusiv preţul biletului, dar s-a umblat prea puţin la calitate. De ce în altă parte se poate şi la noi nu, e o întrebare la care va trebui, odată, să primim un răspuns! Dar până atunci, să vedem cum e în alte oraşe. Tot din România. La Braşov, biletul e tot 2 lei, dar traseele sunt bine marcate, sunt panouri electronice care anunţă ora de sosire, autobuzele au aer condiţionat şi staţiile au refugii. La fel se întâmplă şi la Cluj, Timişoara, ba chiar şi la Mediaş, unde preţul unui bilet e doar 1,5 lei, iar şoferii nu se fac remarcaţi prin lipsă de bun simţ! Ba mai mult, în astfel de oraşe, există în staţii tonomate de bilete. Ca să nu te cerţi cu şoferul şi nici să îţi faci griji că ghereta e închisă sau doamna vorbeşte la mobil, iar autobuzul dă să plece. Cred că în oraşele respective s-a renunţat şi la “hingheri”, iar regia de transport nu îşi mai consideră călătorii infractori de drept, doar pentru că, din cauza aglomeraţiei şi a hurducăielilor, omul nu a ajuns la timp la compostor. La Cluj, de exemplu, se poate plăti bilet prin SMS.

De ce gălăţenii cer tot mai puţin pe banii lor, mi-e greu să înţeleg! Poate ne explică Transurb.

Citit 15460 ori Ultima modificare Marți, 22 August 2017 11:36

17 comentarii

  • postat de Teo Chirvase
    Miercuri, 23 August 2017 11:18
    Autobuzele s/h nu-s nici pe departe sicrie pe roti!
    Sunt prea bune pentru transportul mocartanilor si necivilizatilor din Galati.

    Teo C.
    8
    16
    Raportează
  • postat de Nebugetar
    Miercuri, 23 August 2017 09:28
    Explicația este simplă de ce transurb nu funcționează bine. Ca și alte societăți (GU, Apa-canal, calorgal și altele) ,sunt amanetate și parazitate de politic. Aceste societăți merg din eșec în eșec de la revolutie . Ați văzut vreodată vre-un director pus politic pe salariu imens să plătească pentru eșecurile inregistrate? Acești directori NU sunt ca la privat, să aibe performanță. Ei răspund doar șefilor de partid și combinațiilor politice. Nu va fi performanță în aceste societăți cât timp vor fi parazitate politic și cât timp nu se vor accesa fonduri europene nerambursabile. Se pot achiziționa tramvaie, troleibuze, autobuze noi prin aceste fonduri europene nerambursabile însă ei, directorii au cu totul alte priorități.
    0
    23
    Raportează
  • postat de HAI LA BILETE MUZICALE !!!!
    Marți, 22 August 2017 18:25
    TONOMÁT s.n. Aparat cu discuri muzicale care se schimbă automat prin introducerea unei fise, folosit mai ales la baruri și restaurante. [chi si poreclite MAXI TAXI erau niste cocalari analfabeti si tupeisti care conduceau facand absolut abstractie de faptul ca lucrau pe un mijloc de transport public, vorbind NON STOP la telefon, oprind pe unde ii taia capul pentru cele mai aberante motive, devastand circulatia din oras (!!!), punand in pericol viata calatorilor si a celorlalti participanti la trafic, afectand sanatatea tuturor cetatenilor cu gazele de esapament si zgomotul de la rablele alea cu ITP-ul smenuit.

    ,,Conditiile'' din interiorul dubei erau asemanatoare cu cele dintr-o cocina. Totul in interior era o adunatura de gunoaie de pe la toate centrele de dezmembrari de prin occident, incropite ca sa ia fata prostilor care faceau greseala si se urcau.

    Toata acea ,,activitate economica'' de trista amintire a reprezentat apogeul dezordinii, harababurii si a evaziunii fiscale in Galati...Acea plaga de pe teritoriul Galatiului emana numai contraventie, infractiune si evaziune fiscala. pericol si prost gust, mizerie si umilinta fata de calatori...

    Numai o minte stramba ar putea sa faca comparatie intre transportul in comun de astazi (TRANSURB), cu toate neajunsurile lui si oroarea de care a avut parte Galatiul si locuitorii sai, vreme de cateva zeci de ani... ,,Transportul public privat'' !
    8
    21
    Raportează
  • postat de dgi
    Marți, 22 August 2017 17:36
    Ar trebui ca primarul sa hotarasca sa dea 3000 lei subventie fiecarui cetatean ca sa se poata deplasa prin oras dar dupa ce semneaza ca nu mai are pretentii la transport cu autobuze, tramvaie, trolee. Asa s-a intamplat cu termia si poate in viitorul apropiat ne va da si alti 3000lei sa ne cumparam si apa si sa renuntam la serviciile Apa-Canal. De ce nu? Toata lumea este nemultumita de ei. Poate vorbeste primarul cu Electrica sa ne dea 3000lei sa ne luam generator. Oricum toata lumea este nemultumita de alimentarea cu energie electrica. Sau poate ar trebui sa ne dea subventii primaria cate 3000lei pentru fiecare serviciu de care suntem nemultumiti. Astfel "profesionistii" din primarie in frunte cu "fruncea" ar putea sa nu mai raspunda de nimic. Pentru ca ne-a subventionat bine. Era in program, nu?
    4
    10
    Raportează
  • postat de Viorel
    Marți, 22 August 2017 17:30
    Numai un serviciu privat de transport ne-ar scapa de aceste probleme aparute dupa eliminarea concurentei ! Monopolul nu este bun in niciun domeniu .
    17
    11
    Raportează
  • postat de magdusa
    Marți, 22 August 2017 17:10
    cum sa nu plinga unii dupa maxi-taxi.....dupa bacul de la galati cea mai tare afacere a fost maxi-taxi. investitii putine si bani girla. macar bacul da bilete . la maxi-taxi nici aer conditionat, bord plin de becuri aprinse, condus cu coatele , injuraturi la telefon, concurs pe strada sau dormit la semafoare. ati uitat? vrea cineva sa faca iar afacerea cu maxi-taxi de le plingeti acum zilele trecute?........ da, acum in galati daca nu esti circotas poti spune ca se circula bine cu transportul in comun. o spun din proprie experienta. daca imi arde buza iau un taxi . la ce pret e la taxi, daca imi iau si sotul si copiii ies mai bine decit la autobuz...... sa fie primit.
    4
    21
    Raportează
  • postat de Elena
    Marți, 22 August 2017 16:06
    Lăsați că nici în maxi taxi nu era aer condiționat iar geamul era deschis doar la șofer.
    7
    36
    Raportează
  • postat de Sabin
    Marți, 22 August 2017 14:51
    La Brasov majoritatea autobuzelor au o vechime mai mare decat ale noastre iar troleibuzele sunt SH pe cale de a fi desfiintate iar tramvaiul a fost desfiintat.Si in cluj sunt destule autobuze SH de la francezi care se strica pe traseu iar in medias la fel sunt troleibuze SH fata de ale noastre care vor fi noi iar cele existente au 9 ani vechime.Intr-adevar nu stam bine dar si celelalte orase din romania sunt pline de SH-uri de la elvetieni,nemti sau austrieci.Toate orasele care au autobuze SH se confrunta cu astfel de probleme.Si sunt multe orase inclusiv Clujul.
    19
    20
    Raportează
  • Marți, 22 August 2017 14:20
    Un articol mult prea politicos pentru serviciile Transurb. Cuvintele de ordine ar trebui sa fie" Dati de pamant!" si nu numai pentru Transurb.
    14
    38
    Raportează
  • postat de Immanuel Kant
    Marți, 22 August 2017 14:03
    Întâmplarea a făcut să aud o conversație între un ins din conducerea TRANSURB și frizerița la care îmi așteptam rândul să mă tund. Omul spunea cu bucurie cum încasările zilnice - care se cifrau undeva până în suma de 20.000 lei - urcaseră (după scoaterea cașcarabetelor) la suma de 70000-800000 zilnic.
    Ei bine, unde se regăsește această uriașă diferență de profit????
    5
    24
    Raportează
  • postat de Crocodilul
    Marți, 22 August 2017 13:48
    Pe timpul lui ceausescu se mergea mai rau si nu comenta nimenea acuma vad ca aveti tupeu,si spuneti ca soferii nu sunt civilizati ,dar calatorii de ce nui respecta pe soferi ? Ei stau in caldura ca si voi darnu mai comenteaza.
    35
    16
    Raportează
  • Marți, 22 August 2017 13:35
    problema nu este biletul prin sms ci parcul de unitati de transport si conducerea in bataie de joc de cand a venit ALDE.

    transportul public privat era o prostie, deci foarte bine ca a fost eliminat!

    mediasul nu-l poti compara cu galatiul
    14
    27
    Raportează
  • postat de Teutonul
    Marți, 22 August 2017 13:02
    De ce?
    Două mari motive.
    Un lung management dezastros.
    Și lipsa noastră de fermitate.
    Soluție: Picu director și într-o săptămână ne întoarcem la cașcarabete!
    21
    8
    Raportează
  • postat de Sergiu
    Marți, 22 August 2017 12:55
    Lasa ma ca asa era si la cosciugele alea de asa-zise maxi taxi, acele macabre dricuri. Nici la alea nu-ti dadeau restul ca trebuia sa te rogi de ei ca apoi sa vezi ce marlani si ce golani conduc maxi-taxi-urile. Nu va mai plangeti aiurea. Nu vreti monopol dar vreti sa fiti carati precum sacii de cartogi in gunoaiele alea de maxi-taxi.

    Hai sa fim seriosi...da, mai e mult pana departe ana va fi perfect Transurbul, dar nici cu imputitele alea de asa-zise maxi-taxi nu se mai putea. In alte orase, in alte tari exista monopol si nu se plange nimeni.

    Da, ati putea fi carcotasi si sa ziceti ca noi nu suntem alte orase...dar ar cam fi cazul sa ne civilizam si noi. Si poate ca daca Transurbul isi triaza soferii si nu mai angajeaza burtosi cocalari si golani poate ca Transurbul va mfunctiona mai bine. Trebuie innoita toata flota Transurbului, dar si personalul (soferii) trebuiesc triati si educati si apoi angajati...ca nu vrem golani, dar nici nu vrem 10 firme care sa se inghesuie pe soselele astea ale Galatiului fiindca tu cucoana nu vrei monopol. De ce in marile orase ale lumii exista monopol, iar la noi se trezeste unul(una) sau altii care sa scartie din dintii ca nu-i convine monopolul.

    Da, intr-un oras civilizat nu trebuie decat sa existe un singur tip, o singura firma de transport in comun si nu 10, 20 sau 100 fiindca au vazut unii ca poate fi profitabil transportul in comun si mai vor/pot ciuguli si altii.

    Monopol sa fie in transportul in comun stimata doamna, don'soara Daniela Bogdan fiindca asa e civilizat. Sau va lipseste harababura, tigania care era pe sosele si mai ales prin statii de pe vremea cand existau si mizeriile acelea EVAZIONISTE de cascarabete ale profitorilor care faceau profituri colosale si care nici nu dadeau bilet si faceau evaziune la greu de tot noi galatenii aveam de pierdut.

    Da, MONOPOL SA FIE in transportul in comun. In Anglia, in Londra nu exista decat o singura firma asta ca sa nu mai spun ca pe deasupra firma aceea este si civilizata avand (poate chiar impunandu-i-se de catre administratia locala) un singur tip/model de autobuz pe soselele orasului si nu de n'spe mii de marimi si culori de era mai rau ca la tigani cum exista pe la noi.

    Da, monopol sa fie in transportul public local, adica cel al administratiei locale, al societatii Transurb al orasului.
    15
    63
    Raportează
  • postat de george
    Marți, 22 August 2017 12:52
    Este un bun exemplu despre cum se chinuie cei alesi sa imbine pomenile cu eficienta. Nu functioneaza.
    Cei care au reduceri spun ca merge si asa iar cei care platesc pretul intreg spun, cum e sugerat in articol, ce e porcaria asta ?
    Pana cand lumea nu va gandi ca nu e mai bine moca, ci un transport civilizat, nu se rezolva.
    Si pana cand sefii din Primarie si Transurb nu vor circula cu autobuze si tramvaie, tot nu se va rezolva.
    1
    21
    Raportează
  • postat de nicnic
    Marți, 22 August 2017 11:56
    1. Sa ne spuna autoarea de cate ori erau amabili, de cate ori dadeau bilet cei de la ''transportatorii privati'', pentru ca eu nu-mi amintesc decat situatiile in care se anuntau controale. Iar soferii despre care ne spune ca nu fac,nu dau ETC poate sunt angajati tot din cei de la maxitaxi. insa eu nu am gasit soferi care sa nu-mi dea bilet, sau rest, Iar pentru statie mai e un buton care, zic, ar trebui folosit( ca afara).
    2. La conditii si la orare intradevar Transurb ar trebui sa mai lucreze, dar oare primeste subventia de la nenumaratele pomeni pe care le face, si daca da. oare cum foloseste banii? Dar acestea sunt intrebari retorice , pentru ca asa cum nu existau controale pentru a verifica transportatorii privati, cum sa verifici pe cei care sunt unici si carora le ce bagi pe gat gratuitati si le poti cere orice..
    Astfel poate autoarea sa compare putin preturi si pomeni intre Brasov si Galati :http://www.ratbv.ro/tarife-bilete-si-abonamente/
    8
    24
    Raportează
  • postat de jack
    Marți, 22 August 2017 11:38
    O parte din raspuns ar putea fi faptul ca la Transurb s-au schimbat multe ..dar nu si conducerea!!!
    1
    27
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.