* Patru testări naţionale (fără bacalaureat) *
În Codul Educaţiei, varianta finală, s-a optat pentru varianta mai multor tipuri de evaluare, propusă de fostul ministru Miclea. Ca şi până acum, una dintre formele de evaluare este cea predictivă, care va avea loc la începutul fiecărui an şcolar. Rezultatele acestei evaluări nu vor fi notate în cataloage. Evaluările formative sunt cele care au loc pe parcursul întregului an şcolar.
În plus, Mircea Miclea a propus ca elevii să fie evaluaţi la sfârşitul clasei a II-a. Prin nota obţinută, care se va trece în catalog, se va stabili care este nivelul elevului în ceea ce priveşte scrisul, cititul şi operaţiunile matematice simple.
Astfel de teste de verificare a competenţelor unei etape de studiu vor fi date şi în clasa a VI-a şi a X-a (doar pentru elevii din clasele cu profil tehnic).
La sfârşitul clasei a VIII-a, elevii vor trece printr-o testare structurată după modelul celor internaţionale. Nota la această testare şi media generală din V-VIII vor reprezenta media cu care vor intra la liceu.