”Sport Acasă” cu Vlad | Exerciții anti-rotație (VIDEO)

”Sport Acasă” cu Vlad | Exerciții anti-rotație (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Pentru a funcționa la un nivel optim, corpul nostru trebuie să fie apt să se miște în toate cele trei planuri: frontal (față-spate), sagital (stânga-dreapta), transversal (sus-jos).

După cum le spune și numele, exercițiile de anti-rotație sunt cele care construiesc la nivelul mijlocului stabilitate și forță, pentru a putea preveni cu succes rotația. Dacă, de pildă, împingi, tragi, ridici sau cari obiecte, un mijloc antrenat cu mișcări de anti-rotație va putea face față torsiunii aduse pe corp, evitând astfel durerile sau accidentările.

Întrucât în episodul trecut am învățat planșele, astăzi le includem în exercițiile noastre:

*Atingerea umărului din planșă: ne așezăm în poziția de planșă din flotare și ne atingem umerii cu palmele opuse, alternativ, dar fără grabă (vezi foto 1). Facem patru seturi de 10-12 repetări pe fiecare braț.

*Tragerea greutății din planșă - flotare: ne așezăm într-o planșă din flotare, cu o greutate așezată sub noi, lateral, sub nivelul pieptului (foto 2). Tragem greutatea pe podea cu brațul opus, spre interior, nepermițând bazinului să se rotească. Executăm patru seturi de 10-12 repetări.

*Îndreptarea cu greutate unilaterală: ne așezăm cu picioarele la nivelul umerilor, având trunchiul aplecat spre înainte, ușor flexat din șolduri și genunchi, ca și cum ne-am pregăti de o genuflexiune (vezi foto 3). Activăm mijlocul, după care ne îndreptăm într-o planșă (ne ”ridicăm”, însă menținem mijlocul activat), ridicând totodată greutatea ținută în lateral (un bidon mare de apă, un rucsac cu greutăți etc). Facem de asemenea 4 seturi x 10-12 repetări.

”Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!”, ne transmite Vlad Mihăilă.

Puteți urmări - dând CLICK AICI - alte filmări cu exercițiile propuse de kinetoterapeutul Vlad Mihăilă, fost baschetbalist la Phoenix Galați, acum colaborator la un studio clujean de fitness și spa.

Citit 1254 ori Ultima modificare Luni, 13 Aprilie 2020 22:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.